Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem met ubuntu installeren :(  (gelezen 1093 keer)

Destroyertje

  • Gast
probleem met ubuntu installeren :(
« Gepost op: 2008/03/23, 15:49:57 »
Hey,

Ik denk dat ik een probleem heb met mijn raid drivers. Ik wilde laatst ubuntu installeren, gebruik nu xp. Het installeren ging prima maar ik kom dan niet in het besturingssysteem. Ik denk zelf dat dit komt door mijn raid controller. Ik heb een Gigabyte P35-DQ6 moederbord met Intel ICH9R SATA RAID Controller. Ik heb daar 2 Hitachi 500GB schijven aan hangen in RAID 0. Zou 't daardoor kunnen komen dat Ubuntu niet werkt?

Verder heb ik een

Intel Core 2 Quad 6600
Nvidia 8800GTS 640MB
4x1GB Team Xtreem Dark 800mhz
2x500GB Hitachi schijven
Creative X-Fi XtremeMusic (zal ik er denk ik uit moeten halen en onboard realtek gebruiken want daar zijn toch geen drivers voor)
Gigabyte P35-DQ6
Lite-On LH20A1S (ook via de raid controller (sata))
Logitech G5
Logitech G15
een of ander gaar diskettestation :P

Offline eendje

  • Lid
probleem met ubuntu installeren :(
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/23, 15:57:37 »
Zover ik weet moet je als je op RAID wilt installeren de alternate CD gebruiker anders werkt het niet.

Drivers voor de Xfi kaart van Creative zijn er nog niet maar daar wordt wel aan gewerkt.... Ff gezocht:

Citaat
February 26, 2008
    4Front Technologies (OSS) tells me that their driver supports the following...
 
      At this time...
        Linux , FreeBSD, Solaris, and SCO OSR6. It can also be ported to other operating systems.
        Both 32bit and 64bit, it supports x86 and AMD64 as well as Sparc on Solaris.
        It's a bare bones driver - only support for the front speakers. It's locked at 96Khz stereo sampling rates.
        This driver doesn't make use of muti-voice hardware mixing.
           Instead it relies on 4Front's internal virtual mixing engine and currently it runs at 96Khz.
        There is no support for SPDIF at this time.
 
February 1, 2008
   X-Fi 32bit and 64bit OSS BETA drivers
   Open Sound NEWS (Home Page)
   OSS v4.0 build 1013 for Linux, Solaris, FreeBSD and UnixWare announced.
     * Beta support for Creative Labs XFi announced. Including source code for the SB XFi has been released.

  A customer sent the following message:

   Open source support (beta) for X-Fi announced:
      http://4front-tech.com/forum/viewtopic.php?p=7485#7485

    Code is available under GPLv2, BSD and CDDL licenses.
    Binary download: http://www.opensound.com/download.cgi
    Sources: http://developer.opensound.com/sources/
http://connect.creativelabs.com/opensource/Wiki/SoundCard%20Support.aspx
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

probleem met ubuntu installeren :(
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/23, 15:59:34 »
"...maar ik kom niet in het besturingssysteem". Dat is nogal een vage beschrijving. Worden een foutcodes gegeven? Waar precies loopt hij vast? Welke dingen gaan, welke niet?

Als je meer codes wilt weten, probeer eens in recovery mode te starten (via GRUB)

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Destroyertje

  • Gast
probleem met ubuntu installeren :(
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/23, 16:03:03 »
ik heb er nu weer xp op geinstalleerd. Installeren lukte wel (laatste keer met Wubi gedaan). maar als ik dan het laadscherm zie van ubuntu komt deze tot het eerste balkje zou ik maar zeggen. Verder niet.

Ik heb op dit moment geen zin om ubuntu te installeren omdat ik dus niet zeker weet of 't werkt en dan mag ik eerst weer xp gaan installeren en dat duurt weer uren :P. Dus misschien weet iemand hier of er problemen zijn met de raid controller en ubuntu.

probleem met ubuntu installeren :(
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/23, 16:42:43 »
Je kan ook een dualboot maken, wist je dat?

Dan kan je in GRUB kiezen of je Windows of Linux wilt.

Kijk bij de documentatie voor meer uitleg.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Destroyertje

  • Gast
probleem met ubuntu installeren :(
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/23, 16:54:01 »
ik had het laatst via Wubi geinstalleerd en toen kwam ik Ubuntu ook niet in. Blijft hangen op 1ste stukje van laadscherm en dan na hele lange tijd kom ik in 'console' terecht

probleem met ubuntu installeren :(
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/23, 17:12:03 »
Nee, ik bedoel niet Wubi. Ik bedoel een echte dualboot. Linux installeren via de live cd zonder windows te verwijderen. Wubi is momenteel nog zeer experimenteel, niet aan te raden.
En zoals ik al zei, als je in recovery mode start krijg je een hele hoop berichten van de kernel (het spul dat er voor zorgt dat je hardware het doet), en kan je zien wat de foutmeldingen zijn.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Destroyertje

  • Gast
probleem met ubuntu installeren :(
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/23, 17:18:05 »
dat ga ik straks of morgen wel eens proberen en zal ik wel fotootje maken of opschrijven met wat voor melding deze komt :) Hopelijk gaat het ooit lukken

Destroyertje

  • Gast
probleem met ubuntu installeren :(
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/23, 18:56:12 »
dacht zal het nu eens gaan installeren, creative x-fi eruit gehaald, onboard aangezet. ik doe alternate cd in cd lade, start op gaat allemaal goed, maar dan kom ik in gedeelte waar ik harde schijf kan gaan opdelen. Ik heb in mijn Raid bios ingesteld dat 't raid 0 configuratie moet zijn, maar ubuntu ziet het als 2x500gb, dit klopt toch niet lijkt me?

Offline Bobbie

  • Lid
probleem met ubuntu installeren :(
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/23, 21:15:23 »
kan je hier wat mee    http://users.piuha.net/martti/comp/ubuntu/en/raid.html

heb er zelf geen verstand van

gr