Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke android telefoon  (gelezen 33611 keer)

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Welke android telefoon
« Reactie #25 Gepost op: 2011/03/08, 16:40:57 »
Mijn Wildfire leek eerst ook een klein dingegie naast die Desires. Maar als vervanger mijn mijn eigen telefoon is ie prima. Bellen en SMS"en gaat goed, GPS werkt lekker, internet gaat goed. Alleen spellegies doen het niet. Te slome CPU. Nouja, boeiend, heb ik mijn pc en ipod touch al voor, toch?

Re: Welke android telefoon
« Reactie #26 Gepost op: 2011/03/08, 17:24:17 »
ikzelf heb ook de goedkopere apollo van samsung en die draait toch zeer vlot zeer tevreden over zeker omdat hij maar 199 € gekost heeft. nag gee spijt van deze aankoop gehad. batterij zou inderdaad wat beter mogen zijn daar kunnen ze van apple nog iets leren.

Is Apple zo heilig dan?
FYI, mijn Motorola Milestone XT720 met Android 2.2 gaat bij intensief gebruik 2 dagen mee en bij weinig gebruik 4-5 dagen. Bovendien herlaad de batterij zichzelf ook soms als ie even uit heeft gestaan.

Offline bwmchris

  • Lid
    • mobile vikings
Re: Welke android telefoon
« Reactie #27 Gepost op: 2011/03/08, 17:43:02 »
apple heeft niets met heilig te maken maar wel met goede batterij omgang dat is het enige waar ik op doelde toch in vergelijking met mijn samsung. van andere merken weet ik het niet die heb ik niet in mijn bezit
firefighter is not somthing you do..
       ...... its something you are
black magic pearl octavia II combi

Re: Welke android telefoon
« Reactie #28 Gepost op: 2011/03/08, 19:03:52 »
Iemand ervaring met Motorola Defy? Dat lijkt me een redelijk goede als ik naar de specs kijk.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Welke android telefoon
« Reactie #29 Gepost op: 2011/03/08, 19:07:16 »
Bovendien herlaad de batterij zichzelf ook soms als ie even uit heeft gestaan.

Wow! Zit er een zonnepaneeltje op  ???

Alle gekheid op een stokkie de Desire heeft idd niet veel capaciteit in de batterij maar ik red het makkelijk de hele dag en intensief. Zonder gps dan want die slurpt zo hard dat je het met een 500mA lader nauwelijks bijhoud. In de auto dat ook een 1000 mA lader zodat er tijdens het navigeren nog wat geladen wordt ook.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Re: Welke android telefoon
« Reactie #30 Gepost op: 2011/03/08, 20:24:44 »
Iemand ervaring met Motorola Defy? Dat lijkt me een redelijk goede als ik naar de specs kijk.

Is een heeeerlijk toestel en robuust ook :) Maar ook qua specs een hele goede :) Ga je geen spijt van krijgen ;)

@dallco: Ik weet niet hoe dat zit, maar hij laadt zichzelf af en toe op als ie uitstaat. Had dat ook al 3 jaar geleden met de Motorola V6 Maxx. Die deed dat ook al en nu bij de XT720 weer. Vind dat echt top :)

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Welke android telefoon
« Reactie #31 Gepost op: 2011/03/08, 20:49:02 »
Iemand ervaring met Motorola Defy? Dat lijkt me een redelijk goede als ik naar de specs kijk.
Erg leuk toestel, ook toffe extraatjes als onderwaterkunnerij en dergelijke. Wel jammer dat er Motoblur op staat, is niet een van de meest gebruikersvriendelijke UI's.,

Re: Welke android telefoon
« Reactie #32 Gepost op: 2011/03/08, 21:03:06 »
Iemand ervaring met Motorola Defy? Dat lijkt me een redelijk goede als ik naar de specs kijk.
Erg leuk toestel, ook toffe extraatjes als onderwaterkunnerij en dergelijke. Wel jammer dat er Motoblur op staat, is niet een van de meest gebruikersvriendelijke UI's.,

Verschillen meningen nogal over. Ik vind MotoBlur persoonlijk heerlijk :) Snel, sociaal (!) en veranderd niet je halve Android like Sense. Dus verschillen meningen nogal over ;) Btw, de Defy heeft al een ROM die MotoBlur verwijderd voor de "haterz".

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Welke android telefoon
« Reactie #33 Gepost op: 2011/03/09, 01:40:32 »
Luuk ik heb niet gezegd dat 2,3 het sneller maakt.
Je krijgt wat extra functies.

Apple batterij goed. Gek want vrijwel iedere fabrikant gebruikt dezelfde techniek.
Het draait voornamelijk om het energie verbruik van de telefoon. Dat heeft Apple op het moment wel goed voor elkaar. De antenne is wat anders. lol

KPN denkt trouwens wel dat Apple heilig is.
Die zien de telefoon als de beste en je krijgt daarom goedkoper en sneller internet bij een abonnement met een i-phone.
 
 

Re: Welke android telefoon
« Reactie #34 Gepost op: 2011/03/09, 10:31:00 »
@Topgear De Wildfire is inderdaad ook een leuk toestel. Inderdaad voor de Games wat minder, maar verder een goede low-budget Android telefoon. Als je niet te duur wil gaan is dit ook zeker een aanrader.
Op het internet staan een paar video reviews, dan zie je ook wel goed hoe vlot ze werken ;)
In de eerste instantie had ik ook de Wildfire gekozen bij mijn abbonement, maar deze was toen uitverkocht. Gezien het een kortingsactie was (50% korting op het volledige abbonement), heb ik voor dezelfde korting (ook 50%) de Desire mogen kiezen met een grotere bundel.

Over de batterijduur, volgens Apple heeft de iPhone 7 uur beltijd, en volgens HTC heeft de Desire 6,7 uur beltijd. Het verschil is niet zo groot dus. (Er van uitgaand dat beide fabrikanten net zo eerlijk of oneerlijk zijn over de batterijduur.)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Welke android telefoon
« Reactie #35 Gepost op: 2011/03/09, 10:45:03 »
@Sjoerd: Dat is het probleem dus. HTC is daar niet helemaal eerlijk in want ik heb een keer zo'n 4 uur gebeld met een 100% volle batterij toen ik nog mijn Desire had en toen was ie echt leeg. Of Apple dat beter doet met 7 uur weet ik niet, want ik heb (en wil) geen iPhone.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Welke android telefoon
« Reactie #36 Gepost op: 2011/03/09, 16:24:06 »
Apple cijfers zijn uit de duim gezogen.
Volgens Apple.:
Markt aandeel i-pad 90%   Werkelijk 75% en zakkende.
Eerste Dual core.             Werkelijk zijn ze de 2de zo niet de zoveelste.
Zo zijn er meer dingen die ze beweren die niet kloppen.

De i-pad met een accu waarop je 10 uur kunt werken klopt ook niet.
Het is namelijk hoe je hem gebruikt. Gebruik je veel cpu, dan is je accu eerder leeg.
Tevens die vloeinde transisies die beter en beter worden, zorgen ook voor meer accu verbruik.

Dan de accu zelf. Zodra die nieuw is heb je 100%. iedere keer dat je hem gebruikt word het minder en minder.
De huidige accu's blijven een hele tijd hangen op 80% ongeveer van wat ze konden.
De accu juist behandelen is ook belangrijk. De ene accu can meer hebben dan de andere. Bij zware belasting van de accu, word de levens duur ook korter. Laat je hem vaak helemaal leeg gaan en wacht je lang met laden, dan verkort het ook de levens duur.
Snelheid van laden bepaald ook hoe lang je gebruik kunt maken van je accu.
Daarnaast verlichting, netwerk, CPU en volume van het geluid. Hoe lager die is, hoe lager verbruik.
Fabrikanten geven cijfers op die je kunt halen als je alles heel laag zet en je een nieuwe accu hebt. Dan nog is het moeilijk te halen.

Na een jaar gebruik een nieuwe accu is nooit weg. je zult dan merken dat je langer kunt bellen en standby tijd hebt.
Maar het is niet nodig als je accu nog in orde is.
Ze zijn los te koop dus makkelijk te vervangen als ze stuk zijn.

Re: Welke android telefoon
« Reactie #37 Gepost op: 2011/03/09, 17:10:52 »
"De i-pad met een accu waarop je 10 uur kunt werken klopt ook niet.
Het is namelijk hoe je hem gebruikt. Gebruik je veel cpu, dan is je accu eerder leeg."

Precies. Daarom zegt Motorola bij de Xoom ook eerlijk hoe lang de accu meegaat als je HD-video aan het afspeleen bent :)

Re: Welke android telefoon
« Reactie #38 Gepost op: 2011/03/09, 22:05:54 »
Ik ben blij met mijn Google Nexus One, en mijn zusje met haar HTC Wildfire.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Welke android telefoon
« Reactie #39 Gepost op: 2011/03/10, 01:31:02 »
"De i-pad met een accu waarop je 10 uur kunt werken klopt ook niet.
Het is namelijk hoe je hem gebruikt. Gebruik je veel cpu, dan is je accu eerder leeg."

Precies. Daarom zegt Motorola bij de Xoom ook eerlijk hoe lang de accu meegaat als je HD-video aan het afspeleen bent :)

Daarbij komt ook nog dat je zelf de accu niet kunt vervangen als die stuk is.
Apple regelt alles voor je en besluit wat het beste voor je is. Ze vertrouwen je niet als je zelf iets wil aanpassen of uitbreiden.
Als je iets wl aanpassen, dan moet je, je Apple spullen opsturen zodat ze weer aan je kunnen verdienen.
Apple is het grootste sprookje wat er is. Helaas is de werkelijkheid totaal iets anders. 

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Welke android telefoon
« Reactie #40 Gepost op: 2011/03/10, 01:34:59 »
Let wel op het geheugen van de telefoon. Koop je bijvoorbeeld een HTC Desire, dan heb je maar 500MB geheugen. Je kunt er wel een SD-kaart bij kopen, maar niet alle apps kunnen op SD-kaart geplaatst worden. En dan zit je toch wat krap met je 500MB.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Welke android telefoon
« Reactie #41 Gepost op: 2011/03/10, 02:17:58 »
Dat is wijnig 500 mb.
Galaxy S heeft 8 of 16. Dacht dat, dat tegenwoordig normaal was.

Re: Welke android telefoon
« Reactie #42 Gepost op: 2011/03/12, 11:33:20 »
@Luuk De HTC Desire wordt standaard geleverd met een 4GB SD kaartje.
Maar inderdaad, het geheugen is vrij krap, als je hem net koopt heb je nog geen 200MB vrij. Gelukkig kunnen de meeste Apps gewoon op SD kaartje. :)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Welke android telefoon
« Reactie #43 Gepost op: 2011/03/12, 11:37:56 »
@Sjoerd: Dat geldt voor de meeste Android-telefoons ;)
Mijn Motorola Milestone XT720 heeft ook nog geen 200 MB intern geheugen vrij, net als de Desire. Maar er wordt wel een 8 GB SD-kaartje meegeleverd waar de meeste apps op kunnen :)

Re: Welke android telefoon
« Reactie #44 Gepost op: 2011/03/12, 14:53:44 »
Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen de HTC Desire  en de Motorola Defy,
ik denk dat het de HTC desire gaat worden, die is wel €50 duurder, maar als je kijkt naar de totaalprijs van die dingen valt dat ook wel weer mee.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Welke android telefoon
« Reactie #45 Gepost op: 2011/03/12, 16:53:54 »
ik denk dat het de HTC desire gaat worden,
Zowel mijn vrouw als ik willen niets anders meer ........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Welke android telefoon
« Reactie #46 Gepost op: 2011/03/12, 17:30:01 »
Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen de HTC Desire  en de Motorola Defy,
ik denk dat het de HTC desire gaat worden, die is wel €50 duurder, maar als je kijkt naar de totaalprijs van die dingen valt dat ook wel weer mee.

Mwah, maar de Defy heeft wel meer intern geheugen en is ook wat sneller dan de Desire. Plus wat meer op sociale contacten gericht (al is dat optioneel, want je kunt die widgets gewoon van je bureaublad verwijderen) en de batterij gaat langer mee. Ook is ie robuuster, maar daar is ook voor gebouwd.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Welke android telefoon
« Reactie #47 Gepost op: 2011/03/12, 18:43:34 »
Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen de HTC Desire  en de Motorola Defy,
ik denk dat het de HTC desire gaat worden, die is wel €50 duurder, maar als je kijkt naar de totaalprijs van die dingen valt dat ook wel weer mee.
Mwah, maar de Defy heeft wel meer intern geheugen en is ook wat sneller dan de Desire. Plus wat meer op sociale contacten gericht (al is dat optioneel, want je kunt die widgets gewoon van je bureaublad verwijderen) en de batterij gaat langer mee. Ook is ie robuuster, maar daar is ook voor gebouwd.
Dit.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Welke android telefoon
« Reactie #48 Gepost op: 2011/03/12, 19:22:00 »
Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen de HTC Desire  en de Motorola Defy,
ik denk dat het de HTC desire gaat worden, die is wel €50 duurder, maar als je kijkt naar de totaalprijs van die dingen valt dat ook wel weer mee.
Mwah, maar de Defy heeft wel meer intern geheugen en is ook wat sneller dan de Desire. Plus wat meer op sociale contacten gericht (al is dat optioneel, want je kunt die widgets gewoon van je bureaublad verwijderen) en de batterij gaat langer mee. Ook is ie robuuster, maar daar is ook voor gebouwd.
Dit.

Wat ???

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Welke android telefoon
« Reactie #49 Gepost op: 2011/03/12, 21:02:25 »
Dat.