Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pc optimaliseren in Ubuntu?  (gelezen 1124 keer)

BroodjeUbuntu

  • Gast
Pc optimaliseren in Ubuntu?
« Gepost op: 2007/10/17, 16:58:17 »
Ik werk nu al een tijdje met Ubuntu alleen vind ik het wat stroperig werken, het opstarten gaat dan nog wel tot het inlogscherm (dit duurt een halve minuut), maar dan het aanmelden voordat alles geladen is duurt dat ook 20 a 25 seconden, als ik firefox open of amarok duurt dat ook 7 tot 12 seconden, en nautilus is ook niet al te snel duurt gemiddeld 3 seconden voordat hij gestart is, toch heb ik het gevoel dat dit sneller kan, ik praat nu over een verse installatie van gutsy rc (32bit), is er niet iets waardoor ik mijn pc kan optimaliseren voor Ubuntu ik heb ergens wat gelezen over een smp kernel als je een dualcore pc heb,

dit zijn mijn specs:

Pentium d 2,80
2gb ddr2 ramm
320gb hdd
80gb hdd
En een Nvidia 8400 gs

MrDim

  • Gast
Pc optimaliseren in Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/18, 00:47:07 »
Best vreemd dat het zo lang duurt want Ubuntu draait aardig vlot op mijn Athlon XP2000+ systeem met 1 gig RAM. Heb je veel eyecandy aanstaan? Dat zou de boel kunnen vertragen, een 8400GS is namelijk niet een bijzonder sterke videokaart.

BroodjeUbuntu

  • Gast
Pc optimaliseren in Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/18, 17:38:09 »
Net even een verse install gedaan van de final versie, tis gewoon niet te geloven hoe snel deze bak nu draait voordat ik op oke druk is hij al klaar :D ,

Pc optimaliseren in Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/16, 07:59:51 »
Hahahaha!
LOL!