Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xubuntu sneller maken  (gelezen 4262 keer)

meerkoet

  • Gast
xubuntu sneller maken
« Gepost op: 2008/04/18, 01:39:01 »
Ik ben nog een beginner met linux, en ik heb een oude laptop (64 mb, 400 mhz), waarop ik een tamelijk kale versie van ubuntu (comand line system + IceWM etc.) op had gezet, maar ik vond die interface toch iets te karig. Ik heb nu xubuntu in z'n geheel erop gezet, maar het systeem is nu wel een beetje traag. Zijn er settings die ik aan kan passen / dingen die ik op de een of andere manier kan strippen, waardoor er minder beslag op m'n ram wordt gelegd? Win xp draaide immers ook aardig op die laptop, dus ik neem aan dat dat voor linux ook mogelijk zou moeten zijn.

meerkoet

  • Gast
xubuntu sneller maken
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/18, 02:26:03 »
Verder dacht ik nog: als het niet mogelijk is om het op een normale manier sneller te krijgen, is het dan misschien mogelijk om twee desktop environments (of nog een extra window manager, ik weet niet hoe dat precies zit) op je computer te installen? Dus dan de standaard XFce van xubuntu, en een wat lichtere, zodat ik zelf kan switchen afhankelijk of ik meer behoefte heb aan snelheid of uitgebreidheid? Of belast je je computer daar alleen maar dubbel mee?

Offline woteb

  • Lid
xubuntu sneller maken
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/18, 07:28:25 »
Als je de commandline installatie hebt gedaan + IceWM hebt geïnstalleerd, kun je daarna het volgende installeren:   sudo apt-get install xfce-termina lJe installeert dus de XFCE terminal. Dat heb je nodig omdat je hiermee ook regels code kunt plakken.