Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe forumregels per 1 maart  (gelezen 11427 keer)

Nieuwe forumregels per 1 maart
« Gepost op: 2010/02/20, 20:29:09 »
Per 1 maart gaan er nieuwe forumregels in. De nieuwe regels zijn hier te lezen:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Moderators/Forumregels
« Laatst bewerkt op: 2010/06/08, 20:47:05 door Vistaus »

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/20, 20:48:51 »
Helemaal goed!

Ik ben met name voor een strengere handhaving van de regels.
Ik vind dat sommige ruzies gewoonweg beschamend zijn, en het aangezicht van het forum schaden.

Een aantal keer heb ik gezien dat moderatoren zich op het forum moeten verdedigen voor hun beslissingen... Ontoelaatbaar! Niet meer doen moderatoren.
Het forum is namelijk geen democratie.

Zo. En nu op naar een nieuw kabinet.  ;)
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/20, 20:55:06 »
Als dat net zo goed wordt als deze regering op het forum dan wordt het kabinet eindelijk een goed kabinet

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/20, 21:34:20 »
Goedzo mensen! Fijne regels!

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/20, 21:38:08 »
heren jullie weten niet half hoe fijn het is te horen dat jullie het positief ervaren.

er is achter de schermen hard aan gewerkt en dit doet iedereen die eraan heeft meegewerkt heeft goed om te horen :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/20, 21:45:51 »
Goede regels. Die kunnen de sfeer aanzienlijk verbeteren.

Slechts deze kanttekening:

Ik ben inmiddels een buitenstaander, maar als ik jullie was, zou ik geen uitzondering maken voor de draadjes Stamkroeg en Moppen. Enkele mensen gebruiken die draadjes nu al als een toevluchtsoord voor het voortzetten van ondermijnend gedrag, grove taal en vuilspuiterij. Dat doet afbreuk aan het hoofddoel van het forum: een prettige, fatsoenlijke en beschaafde omgeving te zijn voor technische hulp bij Ubuntuproblemen.

Regels zijn regels, voor het hele forum, geen enkel draadje uitgezonderd. Nultolerantie voor overtredingen, in *alle* draadjes. Dat is althans mijn advies.

Veel succes!  :)

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/20, 21:47:10 »
Er wordt heel vaak negatief naar het team toe gedaan, maar er mag ook wel eens een pluim worden uitgedeeld aan het Team. Super, ga zo door ;)

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/20, 21:47:56 »
Goede regels. Die kunnen de sfeer aanzienlijk verbeteren.

Slechts deze kanttekening:

Ik ben inmiddels een buitenstaander, maar als ik jullie was, zou ik geen uitzondering maken voor de draadjes Stamkroeg en Moppen. Enkele mensen gebruiken die draadjes nu al als een toevluchtsoord voor het voortzetten van ondermijnend gedrag, grove taal en vuilspuiterij. Dat doet afbreuk aan het hoofddoel van het forum: een prettige, fatsoenlijke en beschaafde omgeving te zijn voor technische hulp bij Ubuntuproblemen.

Regels zijn regels, voor het hele forum, geen enkel draadje uitgezonderd. Nultolerantie voor overtredingen, in *alle* draadjes. Dat is althans mijn advies.

Veel succes!  :)

+1
Dit hebben we onlangs ondervonden met Kevin.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/20, 21:50:31 »
@Pjotr,

hier is bewust voor gekozen om dat niet te doen want deze regels hard handhaven betekend dat bv het moppentopic wel gelijk op slot gooien, maar natuurlijk word er door oa ondergetekende wel goed gekeken naar de postings en indien er misstanden ontstaan zoals vanavond, [gelukkig al verwijderd door een allert team] word er echt wel ingegrepen en gehandeld, en dit is ook wel duidelijk wanneer dit moet.

het is alleen dat er in de kroeg bv iets meer "gegeind" kan worden en dat dit dus niet word getolereerd in de hulp topic's.

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/20, 21:56:48 »
Gebruik op het forum Algemeen Nederlands als je het beheerst.
Algemeen Nederlands bestaat volgens mij niet. Nederlands wel, Algemeen Beschaafd Nederlands (ABN) ook. Maar Algemeen Nederlands? Nooit van gehoord. En dan, die afzwakkende bepaling "als je het beheerst". Wat of hoe moeten mensen schrijven die het Algemeen Nederlands niet beheersen? Gewoon zoals het er in dit forum dagelijks aan toegaat, dus rijkelijk gelardeerd met taal-, stijl- en spellingsfouten? Ik denk het. Ergo, laat deze bepaling of richtlijn dus maar gewoon weg!

PS. Ook op de pagina met de nieuwe forumregels staan enkele taalkundige slordigheden. Eer je iets publiceert, altijd aandachtig nalezen!

Met vriendelijke groet,
Paul.

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/20, 22:02:15 »
@Paul: Inderdaad. ABN wordt gesproken in België, in Nederland wordt Standaardnederlands gesproken.

En het gaat er niet om dat je foutloos moet schrijven, maar meer om het feit dat je gewoon netjes moet spreken. En dus niet elke zin vol met scheldwoorden of andere minder nette dingen enzo.

@Dooitze: Bedankt voor het compliment :)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #11 Gepost op: 2010/02/20, 22:25:12 »
Prima iniatief. De regels mogen best wat strakker gehanteerd worden. Ook omdat hier elke dag tientallen internettoeristen meekijken.

Kleine kanttekening: elk forumlid mag wat mij betreft een poster wijzen op 'over het randje gaan'. Laten we het maar een onderlinge sociale controle noemen, net als in het dagelijkse leven. En als dat niet helpt, of 'way out of line' is, niet schromen om het linkje rechtsonder te gebruiken, en verder niet meer te reageren. Dat helpt echt.

Want met name het gekat naar mods en CC van de laatste tijd, dat kan echt niet. Dat gaat ten koste van de opzet van dit forum.

Succes allemaal.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #12 Gepost op: 2010/02/20, 22:32:19 »
goede en duidelijke regels ... kan er mij in vinden al verandert er niet zo veel , of heb ik het nu mis ?

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #13 Gepost op: 2010/02/20, 22:42:50 »
alleen de mogelijkheden tot handhaving veranderen, het word voor de mod's iets eenvoudiger door onduidelijkheden te verduidelijken verhelsttje ;)

Offline satshow

  • Lid
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #14 Gepost op: 2010/02/20, 22:44:08 »
Ik vind het ook prima dat iedereen nu weet waar die aan toe is.

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #15 Gepost op: 2010/02/20, 22:47:35 »
alleen de mogelijkheden tot handhaving veranderen, het word voor de mod's iets eenvoudiger door onduidelijkheden te verduidelijken verhelsttje ;)
ok bedankt voor de verduidelijking ;)

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #16 Gepost op: 2010/02/20, 22:52:06 »
@Paul: Inderdaad. ABN wordt gesproken in België, in Nederland wordt Standaardnederlands gesproken.
Hé, da's nieuw voor mij, maar je hebt gelijk! Een mensch is nooit te oud om te leren (en gelukkig maar)!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Standaardnederlands

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #17 Gepost op: 2010/02/20, 23:56:12 »
Deze regels zien er ook goed uit.

Ik mis wel een klein puntje.
De consequentie, die staat er niet in. Een troll zal daar zeker over gaan vallen. Heb dat op een ander forum al mee gemaakt. Een ban of tijdelijke ban bijvoorbeeld. De sancties zullen natuurlijk niet door mij bedacht worden als gewoon lid maar door de forum leiding lijkt mij. Het is dus echt alleen als voorbeeld bedoeld.

Verder zijn de regels idd gewoon zoals ze horen te zijn. Simpel, duidelijk en strak. Nu de regels gewoon handhaven lijkt mij.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #18 Gepost op: 2010/02/21, 00:14:33 »
Ook niet onbelangrijk, wat betekent deze regel eigenlijk:

Citaat
Het plaatsen van of verwijzen naar licentie- of auteursrechtschendingen is niet toegestaan.

Ik kan me hier met de beste wil van de wereld niets bij voorstellen :) Ik mag dus niet verwijzen naar een pagina over auteursrechtenschendingen?

Beter lijkt me:

Citaat
Het plaatsen van of verwijzen naar websites die licenties of auteursrechten schenden is niet toegestaan.

En valt youtube.com hier ook onder? Daar wordt namelijk nog wel eens video's geupload die auteursrechten schenden... Hoe wil je dit controleren?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #19 Gepost op: 2010/02/21, 00:35:33 »
|Respectloos bejegenen van moderatoren of community council leden betekent per direct een ban.|
Gewone leden respectloos bejegenen mag ook een ban opleveren.
Viva La Revolución

Offline HiTension

  • Lid
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #20 Gepost op: 2010/02/21, 01:31:17 »
Prima! Mee eens.
Computers: de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #21 Gepost op: 2010/02/21, 09:52:38 »
Als we zo door gaan met deze goede regels, krijgen we misschien die heerlijke sfeer uit 2006 weer terug (toen is de stamkroeg geopend) en misschien ook een wel gewaardeerd lid Pjotr, of SWAT, of laaque.

Offline Dave

  • Lid
Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #22 Gepost op: 2010/02/21, 11:51:35 »
Ben het met pjotr eens, die uitzonderingen maken het enkel verwarrend.
Ieder weet zo wel of een mop te vergaat, gewoon wegmikken dan zonder discussie.
te koop is enkel voor niet commercieel, dus niet voor notoire handelaren.
Geen uitzondering voor nodig.
Voor de rest niks nieuws onder de forumzon.

maar ja dit kan weer onder respectloos vallen dus als ik niet meer post weet U waar het door komt  :evil:

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #23 Gepost op: 2010/02/22, 08:38:07 »
Er worden volgens mij in het moppentoppic ook grappen over belgen gepost XD

Re: Nieuwe forumregels per 1 maart
« Reactie #24 Gepost op: 2010/02/22, 21:47:13 »
Er worden volgens mij in het moppentoppic ook grappen over belgen gepost XD

Mwa lap zeg, da pikkuh we nie uh!

Maar even serieus: ik vind grappen over zogenaamde 'domme Belgen' not done.