Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wolfstein :enemy territory probleem  (gelezen 6971 keer)

rickhave

  • Gast
wolfstein :enemy territory probleem
« Gepost op: 2007/10/23, 19:19:05 »
Ik heb sinds 3 dagen ubuntu op mijn computer staan.
Ik ben er tot nu toe heel tevreden over, Ik speel graag een potje enemy territory.
ik heb dus de Linux versie geinstalleert omdat ik eerst niet wist hoe dit moest heb ik het een paar keer gedaan heb ik er eerst mee lopen prutsen en heb ik het een paar keer geinstalleert.
Maar als ik nu enemy territory draai en hij net klaar is met laden gaat hij terug naar de desktop.
En zit mijn muis vast helemaal linksbovenin, en wat ik ook doe ik kan hem niet bewegen alle sneltoetsen doen het gewoon nog.
ik denk zelf dat de oorzak van het probleem ligt bij de meerdere installatie enemy territory.
Nu heb ik gekeken bij installeren/verwijderen daar staat hij niet bij en ook niet bij synaotic pakketbeheer.
Dus hoe verwijder ik heb nu.
Zodat ik heb deze keer goed kan installeren want de eerste paar keer ben ik een klein beetje aan het klungelen geweest. En ik heb nog een probleem ik heb de balk onderin prongelijk wegklikt hoe kan ik die weer tevoorschijn halen?

p.s ik draai ubuntu 7.20(gutsy gibbon)

Offline Ivan1986

  • Lid
wolfstein :enemy territory probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/23, 19:53:23 »
de fout die hij geeft herken ik wel... dus voordat je hem verwijderd moet je mss eerst even nadenken dat er misschien een andere reden is. Als hij terug verkleint en vast zit is de kans groot dat je video driver ofwel slecht is geisntaleerd (ofwel niet) of je kaart kan ET niet aan. maar ondat dit spel al een eeuwigheid oud is maar wel het beste spel allertijden :D..... denk ik dat dit niet het geval is.

Stel nu je wilt het toch verwijderen... geef eens eerst de manier waarop je het hebt geinstalleerd..... dan kunnen we misschien weten waar het ergens staat.

Ivan

rickhave

  • Gast
wolfstein :enemy territory probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/23, 20:08:03 »
ik heb het volgens mij gedaan via sudo install ofzo ik heb het op 3 verschillende manieren gedaan stonden op forums ik kan het je helaas niet vertelen en ik heb de nieuwste nvindia drivers geinstalleert.

Offline vliegje20

  • Lid
wolfstein :enemy territory probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/24, 06:58:12 »
Ik heb het gedaan volgens de engelstalige wiki en ik heb helemaal geen problemen.

rickhave

  • Gast
wolfstein :enemy territory probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/24, 08:11:20 »
Citaat van: vliegje20
Ik heb het gedaan volgens de engelstalige wiki en ik heb helemaal geen problemen.
draai je gutsy gibbon?

Offline vliegje20

  • Lid
wolfstein :enemy territory probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/24, 10:44:58 »
ja ik draai gutsy
en ik draai m zonder problemen

rickhave

  • Gast
wolfstein :enemy territory probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/24, 10:50:05 »
:S nu doet ie het wel. maar nu heb ik er 3 enemy territorys opstaan hoe verwijder ik ze. en ik heb nog een vraag is er geen simpele manier om games te installeren behalve via die terminal venster?

Kaiowas

  • Gast
wolfstein :enemy territory probleem
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/24, 11:06:56 »
Weet je dat zeker dat je hem er 3x op heb staan? Gaat die bij een nieuwe install niet gewoon over de ouwe heen?

Wat het verwijderen betreft: ik weet wel dat je de map /usr/share/games/enemy-territory & .enemy-territory in je home map kunt verwijderen, maar of dat de beste oplossing is weet ik niet.

rickhave

  • Gast
wolfstein :enemy territory probleem
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/24, 16:18:27 »
ja ik weet het zeker hij staat in ieder geval op 2 locaties maar de 3e locatie kan ik niet meer vinden. best wel lastig iets installeren en deinstalleren in ubuntu is daar geen programmatje voor die het gemakkelijk maakt?

mickvdv

  • Gast
wolfstein :enemy territory probleem
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/24, 19:41:51 »
Dat heet een packet managers, apt bijvoorbeeld. Normaal instaleerd je het via je repo's, ik weet niet hoe je dit pakket geinstaleerd heb? http://www.ubuntu-forums.nl/kb.php?mode=cat&cat=4