Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: desktop CD uittesten zonder installeren lukt niet  (gelezen 540 keer)

kurtie

  • Gast
desktop CD uittesten zonder installeren lukt niet
« Gepost op: 2008/02/04, 21:53:10 »
Hallo!

Ik ben de energievretende Vista een beetje beu en zou voor eenvoudigere dingen zoals simpelweg even rondsurfen willen overschakelen naar een alternatief. Ubuntu heb ik al meermaals willen proberen, maar het was er nog nooit van gekomen.
Nu heb ik de stap gezet en de Desktop CD gedownload, zodat ik Ubuntu eens kan testen zonder het meteen te moeten installeren.
Wanneer ik echter tracht op te starten van de CD blijf ik simpelweg hangen op het laadscherm met het Ubuntu logo. Ook de voortgangsbalk onderaan blokkeert en mijn pc blijft hier simpelweg op staan.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb meer dan 2Gb geheugen dus dat kan al zeker het probleem niet zijn. Ik heb een AMD Turion 64 MK-36 processor (lijkt misschien verwarrend, maar is een gewone 32-bit processor).

Alvast bedankt en hopelijk lukt het me snel om eens van de Ubuntu-wereld te proeven!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
desktop CD uittesten zonder installeren lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/04, 22:08:05 »
Als je tijdens het booten op CTRL + ALT + F1 drukt, krijg je allerlei tekst te zien. Zou je de laatste paar regels op willen schrijven en hier kunnen posten. Eventueel kun je hier ook regels posten waar je ook je bedenkingen over hebt.

Succes
   Ronnie
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal