Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Taakbeheer  (gelezen 2544 keer)

Offline gijs735

  • Lid
Taakbeheer
« Gepost op: 2009/12/13, 15:00:56 »
Hallo,

Ik had nog een vraag. Ik download vaak dingen met Transmision Bittorent Client en ik heb mijn Laptop (met dit programma) op mijn kamer staan.(ik ga deze niet verplaatsen want de laptop is aangesloten op TV etc.)  Ik kan dus niet slapen met die vervelende geluiden van de koeling op mijn kamer. Dus ben ik gaan zoeken naar een taakbeheer programma zoals je ook op windows vista hebt. Hiermee kun je de computer uit slaapstand halen (in vista een soort van Stand-by). Ik ben uitgekomen op het programma : Scheduled tasks (Gnome Scheduler). (te vinden bij ubuntu softwarecentrum) dit programma zou gebruik maken van Cron of zoiets. Maar hoe werkt dit nu ik kan de tijd kiezen waar de taak wordt uitgevoert maar ik weet niet het commando om Transmission bittorent client te starten weet iemand dit? en kan ik de PC dan ook uit slaapstand halen voor deze taak?

Re: Taakbeheer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/13, 15:04:05 »
Een pc kan niet uit zichzelf uit de slaapstand gaan volgens mij, ik heb daar nog nooit van gehoord. Met cron kun je op Unix (dus Linux, Mac OS X) taken plannen. Gnome Scheduler is een grafisch programma om Cron in te stellen. Het commando van transmission is gewoon "transmission"

Offline gijs735

  • Lid
Re: Taakbeheer
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/13, 15:12:43 »
Ok is er dan een manier om hem uit pauzestand, ofzo te halen. Ik weet zeker dat ik hem bij vista uit Stand-by heb gehaalt. Dat heb ik zelfs 6 keer gedaan.

Re: Taakbeheer
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/13, 15:27:25 »
Volgens mij gaat Vista dan helemaal niet in de stand-by, maar blijft de computer nog draaien zodat Vista er weer uit kan komen. Dat heet toch sluimerstand of zo?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Taakbeheer
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/13, 15:29:00 »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline gijs735

  • Lid
Re: Taakbeheer
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/13, 15:38:13 »
http://www.dennisbabkin.com/php/download.php?what=WOSB

die heb ik gedownload maar hoe moet ik e´m gebruiken ik weet niet hoe ik e´m moet openen. (ik krijg wel bestanden die ik kan uitpakken maar verder weet ik niets) er staan trouwens alleen windows besturingssystemen en de code van tweede link heb ik de ingevoerd in de terminal namelijk:
sudo apt-get install gcrontab maar die deed het niet ik kreeg het bericht :
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd      
De status informatie wordt gelezen... Klaar
E: Kon pakket gcrontab niet vinden

Kan iemand me hierbij helpen?
« Laatst bewerkt op: 2009/12/13, 15:41:47 door gijs735 »

Offline gijs735

  • Lid
Re: Taakbeheer
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/13, 16:08:07 »
Of kan ik de PC op een andere manier uit de pauzestand halen op een zelfgekozen tijdstip?

Re: Taakbeheer
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/13, 16:22:36 »
Gcrontab is niet nodig, je hebt toch al gnome scheduler?

Offline gijs735

  • Lid
Re: Taakbeheer
« Reactie #8 Gepost op: 2009/12/13, 16:43:57 »
Ja maar hoe start ik dan de PC op van pauzestand en dan transmission bittorent client want ik ga niet de hele nacht naar de koeling luisteren

Offline gijs735

  • Lid
Re: Taakbeheer
« Reactie #9 Gepost op: 2009/12/15, 16:56:42 »
En? Iemand een idee?