Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canon printer installeren lukt niet  (gelezen 1069 keer)

Offline Rene1979

  • Lid
Canon printer installeren lukt niet
« Gepost op: 2013/02/05, 20:45:38 »
Hallo Allemaal,


Probleem is opgeslost printer werkt weer door de map op het Bureaublad te plaasten en dan via terminal dit te doen kwam ik ook op dit forum tegen.

cd Bureaublad
cd tcnijfilter-mp495series-3.40-1-deb.tar
./install.sh

Ik heb als os xubuntu-12.04.1-desktop-i386.

Ik probeer al enkele uren mijn cannon pixma mp495 te installeren en hij zegt dat het ./install.sh bestand niet bestaat terwijl hij gewoon in het mapje van de printer staat,
Ik heb die drivers opnieuw gedownlaod van de cannon website uitgepak (tcnijfilter-mp495series-3.40-1-deb.tar)
die map heb ik met rechtermuisknop openen in terminal dan de code ./install.sh dan zegt hij het bestand niet bestaat.

Ik krijg ik iets van bash: ./install.sh: /bin/bash^m: ongeldige interpreter: bestand of map bestaat niet.

Ik in het ubuntu software center gekeken op bash dat kan ik wel installeren maar dan moet 9 dollar betalen.

Bovenstaand heb ik toen op Linix mint ook zo uitgevoerd met ./install.sh en 2 minuten was mijn printer en scanner geinstalleerd.
Waarom werk het nu niet het zelfde als in Linux ?
« Laatst bewerkt op: 2013/02/05, 22:33:20 door Rene1979 »

Re: Canon printer installeren lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2013/02/05, 22:44:48 »
tar is een extensie zoals bijv. zip voor Windows. Open Nautilus, navigeer naar de map waar het bestand staat, klik er op met de rechtermuisknop, kies uit het menu wat verschijnt, Hier uitpakken, nu staat het bestand met de zelfde naam in dezelfde map, alleen met de extensie deb Nu kan je er op klikken en zal het Ubuntu software centrum openen en kan je het driver pakket installeren.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Canon printer installeren lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2013/02/05, 22:50:26 »
Openen met softwarecentrum werkt niet maar zoals ik al aangegeven hebt werkt het gelukkig weer.
Zo had ik het ook in linux mint gedaan alleen is het verschil dat het niet zo werkte van mijn home folder wel als ik het buroblad neer zet.
Kan weer printer en scannen over het netwerkt. maar bedankt voor je reactie