Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu wil niet of moeilijk starten na gebruik van Windows 10  (gelezen 1172 keer)

Ik heb een dual boot met windows 10 en Ubuntu 15.10.  Alles lijkt goed te werken totdat ik een spel (GTA5) in windows gespeeld heb, als ik daarna Ubuntu wil gebruiken wil deze vaak niet opstarten. Pas na meerdere malen opnieuw opstarten doet hij het soms wel maar meestal niet.
Ik heb een i7 processor met een nvidea gtx 745 grafische kaart, de nvidea drivers zijn in Ubuntu geinstalleerd en werken ook als die opstart in Ubuntu.
Windows 10 start wel altijd normaal.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Ubuntu wil niet of moeilijk starten na gebruik van Windows 10
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/06, 12:33:52 »
De fastboot optie in Windows 10 al uitgezet ?
Verplicht om veilig Win en Lin naast elkaar te kunnen gebruiken.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Ubuntu wil niet of moeilijk starten na gebruik van Windows 10
« Reactie #2 Gepost op: 2015/12/07, 18:55:25 »
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik de fastboot in windows 10 kan vinden.....of bedoel je mischien in het bios een bepaalde instelling ?

Offline jan11000

  • Lid
Re: Ubuntu wil niet of moeilijk starten na gebruik van Windows 10
« Reactie #3 Gepost op: 2015/12/07, 18:59:03 »
En als je nou eens je foutmelding, of wat je op het scherm ziet staan, eens verteld, dan zou iemand je kunnen helpen.

Probeer eens een tijdje je pc eerst uit te zetten, en dan linux starten, na gebruik van windows, kijk of linux hier ook af en toe weigert.

Re: Ubuntu wil niet of moeilijk starten na gebruik van Windows 10
« Reactie #4 Gepost op: 2015/12/07, 19:01:51 »
Als die niet doorstart krijg je geen meldingen of vensters......niets dus.

OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: Ubuntu wil niet of moeilijk starten na gebruik van Windows 10
« Reactie #6 Gepost op: 2015/12/07, 19:17:43 »
Dat is in ieder geval iets waar ik iets mee kan ,  Maasnet en de Baas bedankt voor jullie zinnige antwoorden.
Ik kan het nu even niet uitproberen maar ik laat jullie later weten of het de juiste oplossing is.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Ubuntu wil niet of moeilijk starten na gebruik van Windows 10
« Reactie #7 Gepost op: 2015/12/07, 20:52:05 »
[M$mode]
Windows 10 Configuratiescherm > Energiebeheer > Het gedrag van de aan/uit knoppen bepalen > Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn > Scrol naar beneden > Instellingen voor afsluiten > Vinkje weghalen bij: Snel opstarten inschakelen > Wijzigingen opslaan.
[/M$mode]
Mag ik Windows nu weer uitzetten?  ;)
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Ubuntu wil niet of moeilijk starten na gebruik van Windows 10
« Reactie #8 Gepost op: 2015/12/07, 23:27:07 »
Mooi, ik heb zojuist Windows opgestart, fastboot uitgeschakeld en GTA5 geprobeerd om vervolgens te proberen of Ubuntu normaal opstart met een positief resultaat :)
Mijn dank gaat naar DeBaas en Maasnet.

Re: Ubuntu wil niet of moeilijk starten na gebruik van Windows 10
« Reactie #9 Gepost op: 2015/12/08, 12:41:36 »
Mooi zo! Zou u nog wel uw topic willen markeren als opgelost? Klik onderaan uw topic op 'Markeer dit topic als opgelost' om dat te doen.