Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Onverwacht vastlopen Ubuntu  (gelezen 813 keer)

GijsB

  • Gast
Onverwacht vastlopen Ubuntu
« Gepost op: 2007/08/28, 11:12:40 »
Beste mensen,

Ik gebruik nu al een tijdje Ubuntu, maar ik heb een probleem.
Zoals de titel van deze topic namelijk al doet vermoeden, loopt ubuntu zonder duidelijke reden namelijk vast.
Het gebeurt meestal als ik de computer al een tijdje gebruik, nooit al aan het begin. Als de computer eenmaal is vastgelopen krijg ik hem daar niet meer uit en moet het dus oplossen door de reset knop te gebruiken.  Het wil ook wel eens gebeuren dat de computer gewoon uit zichzelf opnieuw opstart.
Het gekke is alleen dat ik dit probleem niet in Windows XP heb, het gebeurd alleen in Ubuntu.
Ik heb de nieuwste versie van Ubuntu (7.04), de 32-bit versie.
Mijn computer heeft een AMD Athlon 64 X2 3800 chip, en een moederbord van Asus (M2V-TVM).
Verder ben ik best nieuw met Linux, dus echt veel kennis van Ubuntu en Linux heb ik niet.
Ik hoop dat iemand me kan helpen met dit probleem, want Ubuntu bevalt verder heel erg goed.

Greetz,

Gijs

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Onverwacht vastlopen Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/28, 12:32:44 »
Een soortgelijk probleem had ik ook, na het afspelen van veel multimedia files.
De oplossing die bij mij (een beetje) werkte, was door om de 20 MP3/MP4 files een Ctrl-Alt-Backspace te doen, waarmee de desktop opnieuw geladen werd (dus geen volledige reset).

Laat weten, of jij hetzelfde probleem hebt,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Onverwacht vastlopen Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/28, 14:08:16 »
Citaat van: r0n.
Een soortgelijk probleem had ik ook, na het afspelen van veel multimedia files.
De oplossing die bij mij (een beetje) werkte, was door om de 20 MP3/MP4 files een Ctrl-Alt-Backspace te doen, waarmee de desktop opnieuw geladen werd (dus geen volledige reset).

Laat weten, of jij hetzelfde probleem hebt,
Ron
Welke speler gebruik je dan, Ron?