Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: terug zetten van beveiliging op b-box2  (gelezen 1776 keer)

Offline Conjan

  • Lid
terug zetten van beveiliging op b-box2
« Gepost op: 2009/12/15, 14:24:36 »
Conjan
Draadloos Internet en e-mail op mijn oude laptop met een b-box2 ging gewoon goed. Inmiddels nu een nieuwe laptop, maar het vervelende is dat ik mijn wachtwoord van de beveiliging kwijt ben geraakt. Stom natuurlijk, maar nu geen internet via de b-box2. Kan iemand mij helpen en me vertellen hoe ik de beveiliging terug kan draaien?

Offline visser

  • Lid
Re: terug zetten van beveiliging op b-box2
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/15, 23:43:27 »
Ik zou effe met een draad verbinding maken met de router. Surf naar 192.168.1.1 en als alles goed is zit je nu in je router(wanneer hij niet om een paswoord vraagt). Dit adres vind je wanneer je rechts op je netwerkicoon  klikt bij verbindingsinformatie.
Hier kan je je WPA-sleutel terug ingeven en daarna alles opslaan. Zet ook even een paswoord op de b-box2 zodat niet iedereen in je router kan. Terug opstarten zonder draad en paswoord ingeven om draadloos verbinding te maken.

Indien je echter een paswoord moet ingeven om in de config van je b-box te komen, en je weet dit ook niet meer, zal je hem eerst een volledige reset moeten geven. Hoe je dit laatste moet doen, staat in je handleiding van je b-box2.

Offline Conjan

  • Lid
Re: terug zetten van beveiliging op b-box2
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/16, 09:18:36 »
Conjan.
Bedankt Visser, als je even niets van me hoort ben ik met kerstvakantie, in ieder geval fijne feestdagen gewenst.

Offline visser

  • Lid
Re: terug zetten van beveiliging op b-box2
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/16, 23:08:24 »
Ook prettige feestdagen toegewenst.