Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met haperende films  (gelezen 2342 keer)

Petj

  • Gast
Probleem met haperende films
« Gepost op: 2007/12/11, 23:46:38 »
Vandaag uiteindelijk compiz aan de praat gekregen door het installeren van mijn ATI driver. Wou deze avond een film zien open vlc (of totem maakt niet uit) én in full screen hapert de film van het kan niet meer. Rare is dat in gewone scherm modus dit niet gebeurd.

Ik link het een met het ander omdat het ervoor perfect werkte. Heeft iemand hier ervaring mee én kan iemand mij ook zeggen hoe we dit terug verhelpen. Want ik heb écht niet veel zin om elke keer terug te booten op Windows voor een filmpje.

Vielen dank

Geert

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Probleem met haperende films
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/12, 03:01:14 »
Dat komt door xgl.
Je moet dus kiezen: of compiz, of goede prestaties.
Je kan ook wachten tot Ati betere drivers levert, maar dan kan je wachten tot je een ons weegt denk ik.

Laus

  • Gast
Probleem met haperende films
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/12, 10:29:59 »
ik heb ook allerelei gedoe gehad met haperende filmkes. Had echter niets te maken met mijn grafische kaart(nvidia 8800).

Wat je mss kan proberen:
1. probeer zowel xine, mplayer als gstreamer
2. Als ik een film afspeelde via een netwerkshare/samba haperde e.e.a. ook wel eens in fullscreen. Een buffer instellen in mplayer (512 KB) loste hier het het probleem op.
3. Via een NFS-share nergens last van in geen van de 3 players.  
4. Een andere output selecteren? Xv, X11, opengl enz?

suc6.

Petj

  • Gast
Probleem met haperende films
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/12, 13:54:47 »
heb xgl & compiz verwijdert in xgl en nu lijkt mijn system nog trager geworden te zijn!

is er enige mogelijkheid om eerder gedane aanpassingen terug tot een bepaald punt te brengen?

mvg

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Probleem met haperende films
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/12, 16:25:35 »
Welke driver gebruik je nu voor de grafische kaart?

Offline shappie

  • Lid
Probleem met haperende films
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/12, 16:53:51 »
Welke kaart heb je? Ik zelf heb namelijk een ATi 9800 Pro 128 MB. Hiermee hapert een film ook altijd als ik compiz draai. Nu kan je kaffeine proberen, ik kon met kaffeine wel films kijken maar helaas ondersteund kaffeine lang niet zoveel als VLC. Als ik film ging kijken en het moest in VLC zette ik gewoon even compiz uit (dit deed ik door het niet automatisch op te laten starten en dan gewoon aanzetten als je het wilt).

edit: Johanvd: Dat je moet wachten totdat je een ons weegt is niet waar. ATi is hard aan het werk met nieuwe linux drivers. Ik heb zelfs begrepen dat ze volgend jaar al met drivers komen die het wel gewoon moeten doen met compiz. Hier zijn meerdere berichten over geweest op tweakers.net. Ook is het zo dat ubuntu een oudere driver gebruikt, je kan proberen om de updaten naar de nieuwste maar dit is niet zo simpel volgens mij.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Probleem met haperende films
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/12, 16:58:33 »
Citaat van: shappie
edit: Johanvd: Dat je moet wachten totdat je een ons weegt is niet waar. ATi is hard aan het werk met nieuwe linux drivers. Ik heb zelfs begrepen dat ze volgend jaar al met drivers komen die het wel gewoon moeten doen met compiz. Hier zijn meerdere berichten over geweest op tweakers.net. Ook is het zo dat ubuntu een oudere driver gebruikt, je kan proberen om de updaten naar de nieuwste maar dit is niet zo simpel volgens mij.
Dat roepen ze al jaaaren. Ik geloof ze niet meer als ze zeggen dat ze over een tijdje met betere drivers komen. Die belofte zijn ze al veel te vaak niet nagekomen.

Offline shappie

  • Lid
Probleem met haperende films
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/12, 17:04:15 »
Citaat van: Johanvd
Citaat van: shappie
edit: Johanvd: Dat je moet wachten totdat je een ons weegt is niet waar. ATi is hard aan het werk met nieuwe linux drivers. Ik heb zelfs begrepen dat ze volgend jaar al met drivers komen die het wel gewoon moeten doen met compiz. Hier zijn meerdere berichten over geweest op tweakers.net. Ook is het zo dat ubuntu een oudere driver gebruikt, je kan proberen om de updaten naar de nieuwste maar dit is niet zo simpel volgens mij.
Dat roepen ze al jaaaren. Ik geloof ze niet meer als ze zeggen dat ze over een tijdje met betere drivers komen. Die belofte zijn ze al veel te vaak niet nagekomen.
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=826&num=1

Een verhaaltje over de strategie van ATi met linux drivers (sinds kort he). Maar laten we er niet verder over praten want het gaat natuurlijk eigenlijk om de haperende films.

Petj: Laat even weten of het lukt. En als het kan een Nvidia kaart is nog altijd beter in linux (ik hoop dat dit snel veranderd en dat ATi ook goede drivers gaat maken).
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Petj

  • Gast
Probleem met haperende films
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/12, 17:38:59 »
Ik heb een ATI Mobility Radeon 9600/9700 heb vanmorgen gewoon xlg én compiz er af gesmeten en nu werkt hij na enkele reboots terug op het tempo dat hij zou moeten werken.
Spijtig van de knappe 3d features die ik heb moeten laten vallen, maar uiteindelijk prefereer ik werkende films én pc op gewone (windows) snelheid, dan al die effecten.

Spijtig toch want ik vind persoonlijk wel dat mijn pc snel genoeg is om dit prima aan te moeten kunne, maar dus die verdraaide ATI drivers hé :)

Compiz afzetten én dan VLC proberen heb ik gedaan, maar nog steeds niet met de gewenste snelheden die ik wou...dus (spijtig genoeg) beter niet dan

Offline shappie

  • Lid
Probleem met haperende films
« Reactie #9 Gepost op: 2007/12/12, 17:53:32 »
Citaat van: Petj
Ik heb een ATI Mobility Radeon 9600/9700 heb vanmorgen gewoon xlg én compiz er af gesmeten en nu werkt hij na enkele reboots terug op het tempo dat hij zou moeten werken.
Spijtig van de knappe 3d features die ik heb moeten laten vallen, maar uiteindelijk prefereer ik werkende films én pc op gewone (windows) snelheid, dan al die effecten.

Spijtig toch want ik vind persoonlijk wel dat mijn pc snel genoeg is om dit prima aan te moeten kunne, maar dus die verdraaide ATI drivers hé :)

Compiz afzetten én dan VLC proberen heb ik gedaan, maar nog steeds niet met de gewenste snelheden die ik wou...dus (spijtig genoeg) beter niet dan
Helaas, ik heb het na tijdje ook zo gedaan hoor. Maar het zit hem vooral in je driver. Ik wisselde gewoon regelmatig van driver :). En als er iemand kwam die windows fan was even al die effecten aanzetten natuurlijk :D. Ik ga binnekort ook een NVidia kaart kopen om wat up te graden en dan meteen rekening te houden met linux. Nu is het gewoon niet zo fijn allemaal (met ATi).
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Probleem met haperende films
« Reactie #10 Gepost op: 2007/12/12, 17:57:05 »
Jammer dat je de videokaart van de meeste laptops niet kan vervangen.
Anders had ik er al lang een andere in mijn laptop gezet.