Keej fixed,
Libgtktjes (moet nog uitzoeken wat ze precies doen maar teeeee druuuuk) kunnen blijkbaar prima oud en nieuw door elkaar staan.
Verder is het met oude software dus een kwestie van...ja hoe heet zoiets...randsoftware voor nu
dus OOK de verouderde randsoftware erbij te zoeken. De terminal geeft in principe keurig aan wat meneer mist dus dan maar opzoek en handmatig aanpassen.
Voor Unreal in dit verhaal opzoek gaan naar een installer (van loki). Deze is oud en gebruikt dus libtgtk 1.2 terwijl 2.0 nu standaard geinstalleerd staat. Via apt-get of van mijn part je manager werkt niet zomaar omdat je dan de melding krijgt dat er al een nieuwer bestand op het systeem aanwezig is. Enfin, via onderstaande link een uitleg hoe te installeren deze is echter niet compleet omdat er nog een bestand mist welke weer nodig is om de libgtk en libglib te kunnen installeren. Stom dat ik niet heb opgeschreven welke dit was maar de terminal geeft dat vanzelf aan en dan googlen maar. Het veroudere losse bestand stond ergens in een database op het engels talig ubuntu forum dacht ik!?
https://help.ubuntu.com/community/Games/Native/UnrealTournamentDaarna is het een kwestie van lokiĀ“s installer via the terminal of rechtermuisknop op de installer en alle rechten op lezen en schrijven zetten en hokje uitvoeren van bestand toestaan aanvinken en gaan. Wel eerst nog mounten die handel waar ik Gmount voor gebruikt heb en dan zijn we er bijjjjjnaaaaaaaa want volgens de read me zou het commando ut het spel doen starten en zo niet moet je naar de map gaan en dan ./ut intype wat net zoveel doet, niks (maar neem aan dat ik hier ergens een steekje laat vallen???Edit: ja dus...eerst navigeren via cd naar de map dan werkt het maar dat schiet voor geen moer op) anyways dan maar weer het shell script handmatig voorzien van alle rechten en uitvoerbaar maken en EINDELIJK...de fucker start op 8)