Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: unity in ubuntu  (gelezen 693 keer)

Offline koebel

  • Lid
unity in ubuntu
« Gepost op: 2011/12/23, 16:05:23 »
Hallo, heb na een tijdje geen gebruik te hebben gemaakt van de pc, na het opstarten van de pc de mededeling gekregen dat er een update was
naar 11.10 ( als ik het goed heb onthouden ) Heb de update uitgevoerd. Maar het werkt daarna zeer gebrekkig. Ik zou graag unity hebben, heb ik ook op een andere pc staan. ( desktop, de pc die niet goed draait is een laptop ).Ik kan zien dat ik een bekabelde verbinding heb met internet.Maar
ik kan internet niet bereiken omdat ik geen browser knop kan vinden. Ook het welbekende synaptic is weg. Wat is er aan de hand. ook het uitzetten van de pc is een ramp. Kon nergens een uitknop vinden.Ten einde raad maar de aan/uit schakelaar ingedrukt en wat schetst mijn verbazing : plotseling komt daar het menu uitschakelen tevoorschijn. Is dat met de browser ook zo en waar moet ik dan op drukken of iets dergelijks?
Kortom ik ben werkelijk de weg kwijt. In de andere versies werkte alles heel goed. En dat alles omdat unity niet is te vinden ?
Wie kan helpen ? Is mijn uitleg een beetje duidelijk ? Alvast bedankt voor tips. Ton

Re: unity in ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/23, 16:18:18 »
Je hebt denk ik last van 1 of misschien 2 problemen.
Vanaf welke versie heb je geupgraded? En wat er mogelijk niet helemaal vlekkeloos is gegaan is die upgrade, dat gaat wel eens vaker mis. Het beste kun je dan even alles schoon installeren (zie http://sites.google.com/site/computertip/opwaarderen, geld voor vrijwel alle versies).
Wat ik ook denk is dat je nog niet met Unity om kan gaan. Google is in dit geval mogelijk wel je beste vriend, of anders dit forum als je het niet 1, 2, 3 kan vinden.
En dat synaptic weg is is omdat Ubuntu Software Centrum Synaptic tegenwoordig helemaal vervangt als ik het goed had.
Als u FireFox niet kunt vinden, probeer eens te zoeken naar Chromium, deze is tegenwoordig de standaard browser van Ubuntu.

Mij moet je niet over meer info vragen over Unity, gebruik het zelf namelijk niet.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/23, 16:21:03 door Cheap Applications »
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline ThomasN

  • Lid
Re: unity in ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/23, 16:43:56 »
Als u FireFox niet kunt vinden, probeer eens te zoeken naar Chromium, deze is tegenwoordig de standaard browser van Ubuntu.

Firefox is nog steeds de standaardbrowser.

Ik ben het er verder wel mee eens dat de eenvoudigste manier om alles weer goed te laten functioneren een schone installatie is. Waarschijnlijk is er in het updateproces iets fout gegaan.

Re: unity in ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/23, 17:20:52 »
Als u FireFox niet kunt vinden, probeer eens te zoeken naar Chromium, deze is tegenwoordig de standaard browser van Ubuntu.
Firefox is nog steeds de standaardbrowser.
In dat geval zou er gemakkelijk een nood-browser geinstalleerd kunnen worden met sudo apt-get install chromium
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: unity in ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/24, 21:59:23 »
om firefox op te starten kan je gewoon ctrl+Alt+t indrukken en in de terminal gewoon firefox typen; normaal gesproken start die dan op.

Als Unity niets doet kan je het volgende proberen;

in de terminal;

unity --reset icons
helpt dat niks:

unity --reset
of anders:

unity --replacedat laatste is een heus huzarenstukje dat uitgevoerd wordt.

Baadt het niet schaadt het niet zou ik zeggen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort