Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Onderwerpen weg in Systeeminstellingen  (gelezen 696 keer)

Onderwerpen weg in Systeeminstellingen
« Gepost op: 2014/08/13, 15:32:47 »
Hallo,  ja net Ubuntu  14.04.1 geinstalleerd  en daar mis ik in de Systeeminstellingen  (  rechtsboven radertje  )  een flink aantal onderwerpen,  wat ik heb is Taalondersteuning, Beveiliging,  Afdrukbeheer,  Landscape en Software en Updates  ?       Wie weet raad om de rest op te halen, mij een raadsel.    Vr.  gr.   Oldtimer.     ^-^ 
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Onderwerpen weg in Systeeminstellingen
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/13, 15:38:08 »
Je spreekt over net geinstalleerd, al alle updates binnengehaald?
Zal waarschijnlijk niet de oplossing zijn, maar je weet maar nooit.
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Re: Onderwerpen weg in Systeeminstellingen
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/13, 16:10:01 »
BenMedia,   heb hem gisteren erop gezet en  alle updaten enz. aangevinkt,  toen ik Libre ook niet in het Ned. kreeg , heb ik na de tip van Pjotr via  Systeeminstellingen /  Taalondersteuning alles weer Ned. gekregen.     Daar zag ik dus dat het Syst. instelling menu flink wat instellingen miste, wel heb ik wat overbodige progjes via het SC.  verwijderd.   Of daar een verkeerde tussen stond  weet ik natuurlijk niet , want dan is het misschien weer terug te halen via dat SC..    Wat updates betreft ben ik helemaal bij en mis ik verder niets, zal me toch niet gebeuren dat ik alles moet herinstalleren , dus als iemand wat weet  ?   Graag even tikken.        Vr.  gr,   Oldtimer.     ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Onderwerpen weg in Systeeminstellingen
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/13, 16:29:55 »
Overbodige progjes weggegooid. Ik weet natuurlijk niet precies wat je weggegooid hebt maar het klinkt mij toch een beetje vreemd in de oren. Weet je nog precies wat je gedaan hebt en kun je dit nog terughalen?
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Onderwerpen weg in Systeeminstellingen
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/13, 18:07:55 »
Femke, iets weggooien hoeft geen probleem te zijn, mits je exact weet wat je weggooit. :-)
Er zijn ongetwijfelt mensen die dit exact weten, echter de meesten weten het niet, en dan kun je idd beter voor een paar mb meer kiezen op de huidige (grote) schijven.
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Re: Onderwerpen weg in Systeeminstellingen
« Reactie #5 Gepost op: 2014/08/13, 18:26:59 »
Dus er zit niets anders op dan weer opnieuw installeren, want wat precies verwijderd is zou ik niet meer weten, al heb ik wel zitten kijken dat ik die progjes echt niet nodig heb.   En als het kan zou je dat SC. opnieuw kunnen installeren, of gaat dat niet ?,  trouwens, bedankt voor de reacties.        Vr.  gr.   Oldtimer.   ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Onderwerpen weg in Systeeminstellingen
« Reactie #6 Gepost op: 2014/08/13, 20:51:18 »
Ja,  femke98, je hebt  helemaal gelijk, ik ben onderwijl toch aan het zoeken gegaan en er al heel wat terug gezet.        Wat ik wel graag zou willen is  of het mogelijk is dat iemand een printscreen op het forum kan zetten van de Ubuntu 12.04.1   waarin de progjes in Systeeminstellingen te zien zijn.   Om de laatste progjes nog te kunnen vinden en dan zal ik het NOOIT meer doen.       Vr.  gr.   Oldtimer.    ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Offline Tom

  • Lid
Re: Onderwerpen weg in Systeeminstellingen
« Reactie #7 Gepost op: 2014/08/13, 21:22:06 »
Als je zelf niet mer weet wat je verwijderd, dan kan je goed e mist in gaan met dit soort fratsen.
Waarom zaken weggooien die toch niet op je nek zitten?

Ik weet dat Tom van hier dit ook doet met zijn configuratie, maar ik snap werkelijk niet waarom mensen dit doen.
Ik weet dat Tom bijv. zegt, wat ik niet gebruik hoeft er niet op........maar ja, het is me nog al niet wat als ik zijn website bekijk wat hij verwijderd. En ik vraag me dus echt af waarom. Het scheelt hooguit wat mb's en vandaag de dag zijn de schijven groot genoeg. Dus wat doen die mb's er dan toe.

Schrijf voortaan op wat je verwijderd, zodat je het altijd weer terug kan zetten. Of verwijderd niet zomaar zaken die er weinig tot niet toe doen. Je weet nooit waar ze goed voor zijn.

Hahaha ja Femke die tom hé ,ik verwijder niet alleen wat ik absoluut niet nodig heb ,ik wil er ook dan geen onnodige updates voor krijgen.
Wat die MB aanbetreft het is op de kop af 715 MB + 85 MB uit het bestands systeem  =D ,is begonnen als bezigheid via synaptic te kijken wat en waarvoor sommige progjes dienen ,daarna werd het een soort hobby ,iedere gek zijn dingetje hé.
Mijn persoonlijke moto is:  Zoveel mogelijk kunnen !  ,Met zo weinig mogelijk aan middelen !  ,Zonder te veel verlies van het gebruikers gemak !.
Maar ik schrijf alles op (papier) en dat raad ik iedereen aan ,schrijf a.ub op wat u eventueel verwijderd !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Onderwerpen weg in Systeeminstellingen
« Reactie #8 Gepost op: 2014/08/14, 12:27:57 »
femke98,  doe ik, dit was een wijze les.      Vr.  gr.   Oldtimer.     ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Onderwerpen weg in Systeeminstellingen
« Reactie #9 Gepost op: 2014/08/15, 14:37:10 »
femke98,   nog even dit, uiteraard heb ik de map Thunderbird, met ( puntje ) via verborgen bestanden tonen veilig gesteld en na de herinstallatie weer terug gezet en is de herinstallatie  nu helemaal klaar.        Ook  ik zag in de verborgen bestanden de map Mozilla staan zoals jij noemde, is het dan ( voor de volgende keer ) de bedoeling dat ik die map voortaan ook veilig stel op de externe schijf zoals Thunderbird of moet ik een van de 2 mappen daarin ( Extensions en Firefox ) alleen doen.         Of zit in de map Mozilla dan alles en ook b.v.  de Bladwijzers  en Add-ons, nu nog met de hand gedaan,  dus gewoon die map Mozilla doen.        Bij voorbaat dank.        Vr.  gr.    Oldtimer.   ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Onderwerpen weg in Systeeminstellingen
« Reactie #10 Gepost op: 2014/08/15, 15:13:46 »
Oldtimer. Als de de map Mozilla (met puntje) ook copieert en na een nieuwe instal terugplaatst dan is je webbrowser helemaal gelijk aan die van je vorige installatie, dus ook met bladwijzers enz.
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Re: Onderwerpen weg in Systeeminstellingen
« Reactie #11 Gepost op: 2014/08/15, 15:30:29 »
Prachtig,   BenMedia,   dat is dus precies dezelfde werkwijze als met Thunderbird, ik was er alleen niet zeker van welke map ik moest back-uppen.       Ook door femke98 ben ik er weer erg blij mee en weet de volgende keer wat ik moet doen.       Vr.   gr.    Oldtimer.     ^-^
« Laatst bewerkt op: 2014/08/15, 15:34:03 door Oldtimer »
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Onderwerpen weg in Systeeminstellingen
« Reactie #12 Gepost op: 2014/08/15, 17:55:29 »
Femke, volgens mij staat die map er na de installatie nog niet, die wordt volgens mij aangemaakt bij de eerste opstart. Als je de opgeslagen map dus terugzet voor de eerste opstart dan wordt deze gezien en gebruikt zonder een nieuwe aan te maken.
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's