Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST]Problemen met installeren Windows Ultimate (upgrade) in virtualBox  (gelezen 1412 keer)

L.S.

Het lijkt erop dat ik een stommiteit heb uitgehaald. Ik heb namelijk Windows 7 Ultimate aangeschaft (legale/betaalde download!) met de bedoeling die in VirtualBox te draaien. Ik ben namelijk een verstokte Linux (Debian) gebruiker, maar kan Windows af en toe niet missen en mijn machine is er snel genoeg voor.
Zoals te verwachten geeft een kale installatie problemen met de ProductKey; het is immers een upgradeversie. Maar bij installatie over een (legale) XP-versie loop ik direct tegen het probleem aan dat dit niet gaat in VirtualBox aangezien je daarin vooraf het type besturingssysteem moet aangeven - de ingewijden kennen het. Dus in de XP-omgeving lukt het niet deze upgrade er overheen te zetten. Verander ik de XP-omgeving (via instellingen) naar Windows 7 (64 bits) dan wil uiteraard  XP niet opstarten en kan de upgrade evenmin worden gerealiseerd.
Hoe kom ik uit deze vicieuze cirkel? Iemand een goed idee?

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2011/10/10, 21:16:11 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Problemen met installeren Windows Ultimate (upgrade) in virtualBox
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/09, 01:34:56 »
In Virtualbox weet ik niet hoe het zit.
Heb je geprobeerd Windows XP met de Win 7 instellingen te installeren?
Dacht aan VMWare maar daar moet je het ook instellen als ik mij niet vergis.
Misschien toch een dual boot doen.

Re: Problemen met installeren Windows Ultimate (upgrade) in virtualBox
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/09, 01:45:08 »
Ja, XP in 'Windows 7' stand installeren lukt ook niet, zoals te verwachten was.
Dual boot zal ook niet gaan want XP wil niet meer op mijn machine geïnstalleerd worden wegens te nieuw (niet meer ondersteund)
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Problemen met installeren Windows Ultimate (upgrade) in virtualBox
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/09, 09:16:06 »
Volgens mij staat er ergens op het grote internet wel een 'how to' hoe je een upgrade versie kan installeren op een nieuwe pc. Hij zoekt tijdens de setup naar een paar bestanden (dacht ik). Maar hoe je die bestanden op de disk krijg voordat je gaat installeren ? Tja, goeie vraag.

Ik denk dat je een OEM versie moet gebruiken. Ik gebruik zelf (voor dezelfde reden) er ook eentje. Dat is er zo'n eentje die nergens om vraagt  ;).

Gr Karel,

Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Re: Problemen met installeren Windows Ultimate (upgrade) in virtualBox
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/09, 09:44:31 »
Volgens mij installeren je xp eerst in je virtualbox. Vervolgens zet je in je virtualbox dat je van cd wil booten en dat doe je vervolgens met je upgrade cd van Windows 7. Daarna volg je de normale stappen.

Re: Problemen met installeren Windows Ultimate (upgrade) in virtualBox
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/10, 21:15:41 »
Hartelijk dank voor de reacties, het is inmiddels gelukt. Het was wel een heel geploeter. Uiteindelijk heb ik Vista met een OEM DVD geïnstalleerd, maar met de voorinstelling van Virtual Box van Windows 7. Vervolgens heb ik de Upgrade gedraaid en dat lukte. Via XP was onmogelijk omdat je dan de instelling niet op Windows 7 kan zetten; Vista ligt blijkbaar toch dicht bij Windows 7. Het is wel zo dat je dan niet van 32 naar 64 kunt (of omgekeerd), maar dat geeft niet.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.