Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution probleem  (gelezen 741 keer)

Offline _eric_

  • Lid
Evolution probleem
« Gepost op: 2011/04/01, 16:29:33 »
Beste Ubuntu-ers

Bij het binnenhalen van mijn mail krijg ik deze melding:
Kan bericht niet aan mbox-bestand ‘/home/naam/.evolution/mail/local/Inbox’ toevoegen: Bestand is te groot

Terwijl het binnen te halen bestand geen bijlages heeft...... ???

Is er een maximum aan de hoeveelheid mail die je in Evolution kan herbergen?

Groeten
Eric

Re: Evolution probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/01, 17:48:22 »
Zal de druppel wel zijn, die de emmer doet overlopen. Wist niet dat er een limiet is, die er blijkbaar wel is.
Waarschijnlijk wil je ook niet al je e-mail in 1 bestand (iedere map is 1 bestand) hebben staan, er hoeft dan maar 1 keer iets met dat bestand te gebeuren, en dan is alles weg. Niet dat de kans groot is dat er iets gebeurd, maar toch.

Heb je veel in je Postvak In staan?
Wil het wel als je een aantal e-mails naar een andere (eventueel nieuw aan te maken) map verplaatst?
Hoe groot is het betreffende bestand?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Evolution probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/01, 17:58:29 »
Ik had ook niet gedacht dat er een limiet zou zijn aan een mbox bestand, behalve de nodige schijfruimte. Het zou inderdaad zeer interessant zijn mocht je eens naar de grote van het bestand "inbox" kijken: open nautilus, kies "Beeld - Toon verborgen bestanden" (of druk Ctrl+H, navigeer dan naar de folder evolution/mail/local. Daar vind je ondermeer het bestand Inbox. Dat is het mbox bestand dat je mail bevat. Rechts-klik, eigenschappen zal je de bestandsgrootte geven (kan je ook zien op de statusbalk onderaan als het bestand geselecteerd is).

Om te verkleinen: bestanden verplaatsen uit die folder naar een andere (meerdere andere liefst). De bestanden verdwijnen, maar ze zijn nu enkel gemarkeerd als "gewist" en kunnen teruggehaald worden. Om ze nu effectief te verwijderen, kies je "Folder - Expunge".

Offline _eric_

  • Lid
Re: Evolution probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/04, 12:09:15 »
Thx voor de tip! In het weekend er niet achter de computer gezeten (veelstemooiweer), maar vanochtend even gekeken.

Mijn inbox bestand was 2 GB groot :o Even een copie op een externe harde schijf gezet en toen de via 'menu' - 'mappen' - 'opruimen' de bezem erdoor. Nu nog maar 90 mb, kan ik weer een paar jaar vooruit  8)

Thx again!

Groeten
Eric