Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Heb Windows gewist in plaats van dualboot met Windows en Ubuntu  (gelezen 275 keer)

Offline Matthijs

  • Lid
 Hey iedereen,

Ik heb een paar dagen geleden Ubuntu geinstalleerd wat in principe goed is gegaan op éénj ding na.
Het was mijn plan om van mijn Windows 8 computer een dualboot te maken dus ik had een nieuwe partitie voor Ubuntu aangemaakt maar toen ging de installatie mis. Toen ik het opnieuw probeerde ging de installatie wel goed alleen was ik zo snugger geweest om het op de Windows partitie te doen waardoor ik nu dus Windows kwijt ben.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen zonder Ubuntu te moeten verwijderen?
Alvast bedankt.

Re: Heb Windows gewist in plaats van dualboot met Windows en Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/15, 16:35:04 »
Ubuntu installeren kost je heel wat minder tijd dan windows!Dus eerst windows op de windows partitie,en als je dan niet bij Ubuntu kan die weer installeren,dan zou er een dualboot moeten gaan,als je dat bij installeren van Ubuntu aan geeft en je de goede partitie op geeft..
Maar misschien heeft men een makkelijker oplossing?Zo iets als windows installeren en dan in Ubuntu "sudo update-grub"?
« Laatst bewerkt op: 2014/12/15, 16:36:36 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Matthijs

  • Lid
Re: Heb Windows gewist in plaats van dualboot met Windows en Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/15, 16:44:53 »
maar het probleem is dus dat Ubuntu er al op staat en win wel is dus mijn vraag is hoe krijg ik Windows terug.
PS ik kan de Windows partitie ook niet vinden in terminal.

Offline Matthijs

  • Lid
Re: Heb Windows gewist in plaats van dualboot met Windows en Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/15, 16:45:43 »
Corectie
Ubuntu staat er op en win is weg