Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mini release party + workshop in Utrecht?  (gelezen 1348 keer)

Offline sphaero

  • Lid
Mini release party + workshop in Utrecht?
« Gepost op: 2010/04/03, 18:21:58 »
Hallo allen,

Ik was van plan om een mini release party te organiseren in Utrecht tijdens het SETUP event.
SETUP is een pilot project voor een op te richten medialab in Utrecht. De komende maanden kunnen we allerlei events organiseren die maar iets met technologie te maken hebben. Een release party vond ik een mooi begin voor een serie workshops over Linux en omtrend Linux en opensource.

Ik heb geen flauw idee wat voor animo er is voor zo'n evenement maar zijn er mensen die hierbij zouden willen helpen? Ik heb echt de perfecte locatie hiervoor op het Neude in het centrum van Utrecht (oud ABN/AMRO pand). Er is internet (60mbit) beamers, geluid minimale catering.

Mij lijkt het leuk om een korte intro in Ubuntu te geven en misschien nog een stapje verder. Daarnaast mogelijkheden te bieden om Ubuntu te installeren en verder gewoon gezelligheid?

Kijk even op onze website van SETUP. Dan zie je ook meteen welk pand ik bedoel :)
http://www.setuputrecht.nl

Groet,

Arnaud Loonstra

Offline Double12

  • Lid
Re: Mini release party + workshop in Utrecht?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/03, 18:27:45 »
Als ik het goed begrijp heeft dat SETUP-medialab maar een levensduur van 3 maanden, en in die drie maanden kunnen er dan verschillende evenementen worden georganiseerd.

Lijkt me een heel leuk plan om daar een release party te organiseren. Als je een datum hebt, kun je de release party op deze pagina toevoegen:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasepartyWiki/Inschrijven
Mensen die willen meehelpen kunnen zich daar dan ook aanmelden.

En zo gauw er wat meer over je release party bekend is kunnen we hem ook toevoegen op www.releaseparty.eu

Offline sphaero

  • Lid
Re: Mini release party + workshop in Utrecht?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/03, 18:54:45 »
Yep, SETUP duurt 3 maanden maar het is een pilot die, als de uitkomsten positief zijn, gecontinueerd wordt in meer permanente vorm van het medialab.

Datum moet natuurlijk 29 april zijn :D

Ik ga ermee aan de slag.

Groet,

Arnaud

Re: Mini release party + workshop in Utrecht?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/03, 23:25:20 »
29 april is gedurft. :) Het is geloof ik wel eens voorgekomen dat een release iets later is uitgebracht dan in de planning stond. Dus als je ook installaties wilt doen kan je beter enige marge nemen denk ik.

Verder klinkt het als een prima mogelijkheid voor een releaseparty. :)

Offline sphaero

  • Lid
Re: Mini release party + workshop in Utrecht?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/11, 19:04:17 »
Ok, ik heb de events werkgroep gemaild:

1 Mei Mini Ubuntu Release Party tijdens SETUP in Utrecht

Neude 4 Voormalig ABN-AMRO pand
(ingang aan de achterkant in de steeg van het Hoogt)

De bedoeling dat we een introductie presentatie/workshop geven en de mogelijkheden tonen.
Als er nog mensen Utrecht e.o. zijn die willen helpen, graag! Laat het me even weten. arnaud@setuputrecht.nl
We kunnen nog wel installatiehulpen en demonstrators gebruiken.
Maar vooral ook mensen die komen knutselen (bijv mythTV op Ubuntu) of gewoon even langskomen voor gezeligheid.

Groet,

Arnaud

Offline Double12

  • Lid
Re: Mini release party + workshop in Utrecht?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/11, 22:35:57 »
Als je wilt meehelpen, kun je jezelf ook hier toevoegen als vrijwilliger:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasepartyWiki/Inschrijven

Offline sphaero

  • Lid
Update Mini release party @SETUP in Utrecht?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/22, 17:00:54 »
Programma voor de dag is zo goed als rond! Hier een update. Iedereen is welkom!  =D

zie: http://www.setuputrecht.nl/content/tuxintroductie-en-ubuntu-release-party

[TUX] Linux! Nieuwsgierig wat jij ermee kan? Kom langs op de Ubuntu Release Party.
Nederlands:

Op 29 April wordt de nieuwste LTS versie van Ubuntu Linux gelanceerd. Ubuntu is de meest gebruikte Linuxdistributie voor desktopcomputers en laptops en het aantal gebruikers stijgt nogsteeds. In onze serie over Linux beginnen we met Ubuntu bloot te leggen tijdens de Ubuntu Release Party bij SETUP. Er is een Ubuntu introductie en tevens zullen er verschillende presentaties zijn. Neem je computer mee als je hulp wilt hebben bij het installeren van Ubuntu. Tevens zijn er computers aanwezig waar we de verschillende Ubuntu smaken op gaan installeren. De mensen van de Linux Audio Conferentie zijn aanwezig met PureDyne kennis en sluiten de dag af met live coding, presentaties en performances.

Agenda:
ongoing: installatie ondersteuning, mythbuntu MythTV media systeem, PureDyne, demonstraties

15:00 Deuren open
15:30 Ubuntu introductie
16:00 Ubuntu - what's new
16:30 Presentatie Innovatie & OpenSource : Industrial TSI
17:30 Linux in de kunst : Stichting z25.org
20:30 LAC: Spin in & Spin out: Live coding, diverse performances en demonstraties
(tijden staan niet vast)

Groet,

Arnaud

Offline Double12

  • Lid
Re: Mini release party + workshop in Utrecht?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/26, 14:40:07 »
Heb je nog vrijwilligers nodig?