Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Postfix ontvangt geen mail van buitennetwerk  (gelezen 1302 keer)

Offline JRNL

  • Lid
Postfix ontvangt geen mail van buitennetwerk
« Gepost op: 2010/04/12, 15:59:29 »
Ik heb een ubuntu server 9.10 geinstalleerd als fileserver en gateway voor het interne netwerk. Ook host ik twee domeinen met Apache. Nu wil ik de mail van die domeinen ook ontvangen, maar Postfix geeft timeouts voor externe mailservers. Ik ontvang dus niets.

Ik heb geprobeerd een telnetverbinding te starten naar poort 25, dat gaat goed intern op de localhost, maar niet vanaf buiten. In de firewall (Firestarter) staat poort 25 open.

Heeft iemand suggesties?

Alvast bedankt,

JRNL

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Postfix ontvangt geen mail van buitennetwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/12, 16:23:41 »
Ik heb geprobeerd een telnetverbinding te starten naar poort 25, dat gaat goed intern op de localhost, maar niet vanaf buiten. In de firewall (Firestarter) staat poort 25 open.
Blijkbaar is poort 25 dus niet bereikbaar van buitenaf. Staat poort 25 open op inbound? Dus voor inkomend verkeer.
Verder heb ik gehoord dat IPS's in belgië poort 25 blokkeren. Welke ISP heb jij?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline JRNL

  • Lid
Re: Postfix ontvangt geen mail van buitennetwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/12, 16:40:12 »
Ik heb net een serverswitch gedaan na een disk-crash ;-) Poort 25 was nooit een probleem tot de nieuwe machine er was. Ik heb Telfort als ISP in nederland. Is er een alternatieve poort voor postfix mogelijk?

Dank je wel.

Offline rja

  • Lid
Re: Postfix ontvangt geen mail van buitennetwerk
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/12, 16:48:57 »
Heeft die server een ander ip nummer ?

Dan op je router de configuratie van de forward van poort 25 aanpassen.


Offline JRNL

  • Lid
Re: Postfix ontvangt geen mail van buitennetwerk
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/12, 16:51:00 »
Dank je wel, mijn server hangt rechtstreeks aan het internet met een statisch IP-adres en een firewall. Daarachter (tweede netwerkkaart) staat mijn switch voor het interne netwerk. Dus die switch valt buiten het ontvangen van mail.


Offline ruujan

  • Lid
Re: Postfix ontvangt geen mail van buitennetwerk
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/13, 09:34:43 »
 De inet_interfaces parameter in de main.cf bepaalt op welke interfaces geluisterd wordt. Staat die goed?