Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: luisteren via www.nederlandfm.nl  (gelezen 29967 keer)

manuela

  • Gast
luisteren via www.nederlandfm.nl
« Gepost op: 2007/03/19, 23:51:00 »
als ik naar bovenstaand url ga, kan ik op een radiostation klikken maar ik krijg geen geluid.... van het station, terwijl ik  als ik van mijn hd afspeel wel geluid heb.....


ik heb de volgende players: vlc,  gxine, kmplayer, xmms....

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
luisteren via www.nederlandfm.nl
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/20, 00:18:39 »
Radio 1,  2 en 3 doen het bij mij wel, maar van de commerciële ook niet allemaal.
Welke versie van Ubuntu gebruik je en heb je alle codecs geïnstalleerd ?

Laat het weten,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

manuela

  • Gast
luisteren via www.nederlandfm.nl
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/20, 00:43:49 »
ik draai ubuntu 6.10... en ik heb w32 codecs en zo wel geinstalleerd...., heb je ergens een url waar ik gewoon alle codecs kan halen???

groetjes
manuela

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
luisteren via www.nederlandfm.nl
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/20, 01:58:08 »
Alle stations via nederlandfm zijn windows media, dus niet echt Ubuntu-vriendelijk :(
Bij mij werken de meeste kanalen wel, zij het met een kleine omweg.

Ik heb de mediaplayer connectivity plugin geïnstalleerd in firefox.
Als ik dan klik op een link dan opent hij automatisch heel veel dingen in vlc.
Filmpjes, mp3tjes, van alles.

De extensie kan je hier vinden:
https://addons.mozilla.org/firefox/446/

Offline Soul-Sing

  • Lid
luisteren via www.nederlandfm.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/20, 09:00:19 »
Citaat van: Johanvd
Alle stations via nederlandfm zijn windows media, dus niet echt Ubuntu-vriendelijk :(
Bij mij werken de meeste kanalen wel, zij het met een kleine omweg.

Ik heb de mediaplayer connectivity plugin geïnstalleerd in firefox.
Als ik dan klik op een link dan opent hij automatisch heel veel dingen in vlc.
Filmpjes, mp3tjes, van alles.

De extensie kan je hier vinden:
https://addons.mozilla.org/firefox/446/
wel even de wizard van de plugin doorlopen. kies voor een hele goede mediaplayer: VLC of Mplayer.

luisteren via www.nederlandfm.nl
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/20, 09:50:48 »
@Manuela,

Hier is nog een keer mijn verhaal en misschien het antwoord op jou vraag:

Hallo,
Ik kom nog even terug op mijn vraag, ik kan nu dankzij jullie hulp ook nog even een aanvulling geven. Ik heb inmiddels al heel wat gestoeid met de plugin MediaPlayerConectivity. Ik kan nu nadat ik de volgende programa's (VLC en XINE) heb geinstalleerd naar de radio luisteren en de filmpjes op nu.nl bekijken.

Wanneer je de volgende instellingen in het program MediaPlayerConnectivity kiest, deze staat in de firefox browser onder extra, dan volgt er een popup menu waar ook instaat instellingen. Klik hier op en je zult diverse mediaformaten te zien krijgen.

de twee belangrijkste om te wijzigen zijn WindowsMedia en Quicktime, verander deze instelling naar /usr/bin/x11/XINE.
Je zult er dan net als ik veel plezier aan beleven. Wat je ook nog moet veranderen in de MediaPlayerConnectivity is op tabblad Extra het vlaggetje onderaan de tab waar staat: "Indien mogelijk altijd fireFox.....", zet dit aangevinkt.
Op tabblad instellingen staat onderaan MPC voor bruikbare koppelingen ....., ook dit moet aangevinkt staan.

heb je dit allemaal gedaan dan kan je alleen nog maar veel plezier hebben in het luisteren en kijken naar jou favorieten.
Succes en nogmaals iedereen hartelijk bedankt.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

belg

  • Gast
luisteren via www.nederlandfm.nl
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/20, 11:18:27 »
Een aanvulling:

Met de mozilla-mplayer plugin kom je ook een heel eind. alleen bnn wil bij mij niet laden, de rest op www.nederlandfm.nl speelt probleemloos af.
Daarnaast is het ook mogelijk om de url te kopieren en in rhythmbox te plakken. Dan hoef je een volgende x alleen nog maar naar je rhythmbox radio te gaan en het station aan te klikken...easy...

verder kan je ook nog proberen om met streamripper je streams op te slaan ( in Ned. mag je muziek downloaden ).

Is me tot nu toe nog niet bij alle streams gelukt, maar zowiezo wel bij shoutcast streams. kwestie van beveiliging denk ik.

.Asf streams zijn een probleem in linux, een bekend gegeven jammer genoeg.

Ik persoonlijk heb liever niet teveel mediaplayers op mijn systeem, totem, rhythmbox en mplayer moeten voldoende zijn en zijn dat tot nu toe.

Off-topic: jammer dat ubuntu ( nog ) niet goed overweg kan met AVC/h.264 streams/downloads. Zijn killers voor je belasting op je systeem.
Ben ah klooien met HD-trailers van de apple-site, mpc speelt ze goed af ( xp ) , wel met een externe codec, maar totem mist nogal wat frames bij mij.
Ws. gaat HD nog heel lastig worden op linux-systemen.

Offline Dave

  • Lid
luisteren via www.nederlandfm.nl
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/20, 11:24:43 »
Citaat van: belg
Een aanvulling:

Met de mozilla-mplayer plugin kom je ook een heel eind. alleen bnn wil bij mij niet laden, de rest op www.nederlandfm.nl speelt probleemloos af.
.
hier ook gewoon op mplayer staan en speelt alles af, ook BNN

Basic

  • Gast
luisteren via www.nederlandfm.nl
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/20, 20:08:32 »
Citaat
Dave schreef:

hier ook gewoon op mplayer staan en speelt alles af, ook BNN
Hier niet. Net geprobeerd, ik heb Ubuntu 6.06 LTS en Mplayer en mozilla-mplayer. Als allereerste de w32codecs geïnstalleerd. Bij mij zegt 'ie  'Stopped' bij BNN.

luisteren via www.nederlandfm.nl
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/21, 15:23:28 »
Citaat
robertvroegop schreef:
de twee belangrijkste om te wijzigen zijn WindowsMedia en Quicktime, verander deze instelling naar /usr/bin/x11/XINE..
Installeer het programma Kaffeine eens en verander dan XINE in Kaffeine. Ik heb dit ook gedaan en bijna nagenoeg alle streams werken.

Het duurt even voordat de stream wordt opgestart maar wanneer je de instelling zoals ik die heb beschreven in topic #6 enXINE vervangt door kaffeine dan zal je er zeker suc6 mee hebben. Bij mij werkt het uitstekend.

Groetz, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

belg

  • Gast
luisteren via www.nederlandfm.nl
« Reactie #10 Gepost op: 2007/03/22, 21:29:54 »
kaffeine en xine gebruiken beide de xine-backend. Ik denk niet dat daar het probleem ligt, totem werkt ook.

De connectivity plugin pakt bij mij ook bnn, wel met totem maar dat heb ik zo ingesteld.

Is bnn asf ?? Ws. is dat de reden...misschien moet je andere codecs gebruiken. Evt. de libxine-extracodecs?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
luisteren via www.nederlandfm.nl
« Reactie #11 Gepost op: 2007/03/23, 06:33:19 »
BNN doet het hier prima in vlc.
Hij geeft zelfs aan welk nummer er op dit moment gespeeld wordt :)

De link die je in vlc kan openen:
http://shoutcast.omroep.nl:8012

Volgens de site is de codec trouwens gewoon MPEG, dus een willekeurige speler zou het gewoon moeten doen.

Offline bwmchris

  • Lid
    • mobile vikings
luisteren via www.nederlandfm.nl
« Reactie #12 Gepost op: 2007/03/23, 09:00:23 »
heeft ook deze problemen gehad.totem speelde bij mij ook de streams niet af wel in vlc.deze pakt bij mij de meeste streams wel dus het zal een beetje zoeken zijn welke speler het beste werkt denk ik.
greets Chris
firefighter is not somthing you do..
       ...... its something you are
black magic pearl octavia II combi

belg

  • Gast
luisteren via www.nederlandfm.nl
« Reactie #13 Gepost op: 2007/03/26, 17:52:50 »
Tsja, idd werkt die bnn link bij mij in rhythmbox...wellicht is die link op nederlandfm.nl niet  helemaal in orde?
Is gewoon een shoutcast - server ( en dus ook opneembaar )...

Offline Dave

  • Lid
Re: luisteren via www.nederlandfm.nl
« Reactie #14 Gepost op: 2009/02/28, 16:41:43 »
Citaat van: belg
Een aanvulling:

Met de mozilla-mplayer plugin kom je ook een heel eind. alleen bnn wil bij mij niet laden, de rest op www.nederlandfm.nl speelt probleemloos af.
.
hier ook gewoon op mplayer staan en speelt alles af, ook BNN

En na een nieuwe installatie onlangs en hetzelfde riedeltje geïnstalleerd te hebben niet meer  :evil: