Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: tupel bevat u'  (gelezen 1563 keer)

Offline _Walter_

  • Lid
tupel bevat u'
« Gepost op: 2011/06/21, 23:14:08 »
Hoi,

Ik heb een tupel, waarvan de elementen beginnen met u'
Nu heb ik veel gevonden over unicode op internet, maar ik krijg de u' niet weg. Ja het kan wel: omzetten naar lijst en dan .replace("u'","").
Maar ja, dit lijkt met niet helemaal zoals het moet.

Dus.... hoe krijg ik die u' toch weg op een nette manier.

(het geval is dat ik excel cellen heb geïmporteerd en die krijg ik dus terug als tupellijst met u')

oh ja.... python gebruik ik.

Groet,
Walter

Offline MKe

  • Lid
Re: tupel bevat u'
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/22, 07:30:25 »
Een tuple is niet wijzigbaar en dus kun je de u's niet verwijderen. Het omzetten naar een list en dan de u verwijderen is zou voor mij ook de methode zijn.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: tupel bevat u'
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/22, 18:00:46 »
Waarom zou je die u' weg willen hebben. het is een indicatie in Python dat de string van het type Unicode is.

Bij het outputten van de teksten in de tuple, zou deze u' dus niet zichtbaar kunnen zijn.

Zou je een code voorbeeld kunnen geven?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: tupel bevat u'
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/22, 19:48:48 »
Ja het kan wel: omzetten naar lijst en dan .replace("u'","").

Dit moet ge dus niet doen, aangezien ge dan in alle strings het karakter "u" weghaalt.

>>> word = u"muur"
>>> type(word)
<type 'unicode'>
>>> word.replace('u', '')
u'mr'
>>>

Re: tupel bevat u'
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/23, 08:44:08 »
Zou die u niet gewoon een indicatie zijn dat dit een unicode-string is (zoals in C++, waar je ook R en L en nog wat andere dingen hebt)? Dus volgens mij zie je er niets van met print, of als je itereert over de string, etc...
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: tupel bevat u'
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/23, 08:58:12 »
Zou die u niet gewoon een indicatie zijn dat dit een unicode-string is (zoals in C++, waar je ook R en L en nog wat andere dingen hebt)? Dus volgens mij zie je er niets van met print, of als je itereert over de string, etc...

Klopt volledig.

Offline _Walter_

  • Lid
Re: tupel bevat u'
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/23, 21:55:48 »
Ik heb het nu werkend. Hij haalt niet alle u's weg, maar alleen u met ', dus dit gaat goed. Het is maar een tijdelijke oplossing, voor een overgang van xls naar csv. Dus dat komt wel goed. Omdat het tijdelijk is, hoef ik er niet meer energie in te steken, vind ik.

Bedankt voor alle reactie.

Groet,
Walter

Re: tupel bevat u'
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/23, 22:09:47 »
Toch moet ge niks veranderen, het is juist goed dat die strings in unicode staan. Op Linux misschien niet meteen, maar dat script/programma gaat zo goed als zeker niet meer werken op een Windows machine als die string(s) non-ascii karakters bevatten.

Veel programma's doen heel veel moeite om hun code unicode-compatibel te maken, en gij wilt ervan af :). Gewoon laten staan zo, het gaat alleen maar voordelen geven en ge moet er geen enkele moeite of aanpassingen voor doen.