Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost : Unity places  (gelezen 854 keer)

Opgelost : Unity places
« Gepost op: 2012/04/29, 21:45:00 »
Om slechts van 1 map nodig te hebben voor back-up van al mijn data, heb ik alles in de map 'Persoonlijke map - Documenten' gestoken.
Hierdoor zijn de mappen 'Muziek', Video's, Foto's, ea' van plaats veranderd.

In de lens onder 'places' lopen nu echter een aantal links dood, dit resulteert in een foutmelding.
Weet iemand hoe ik die links kan wijzigen, of hoe ik de lens 'places' kan wissen ?

Idem voor de lens 'muziek', ik gebruik niet de spelers 'Rythmbox' of 'Banshee', de lens kijkt hier echter naar.
Verder staat mijn muziek niet in Persoonlijk map-Muziek, maar in Persoonlijke map-Documenten-Muziek.
Weet iemand hier de oplossing voor ?
« Laatst bewerkt op: 2012/05/03, 12:35:41 door den boete »
Don't limit your challenges, challenge your limits.

Re: Unity places
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/29, 21:57:02 »
Misschien een ideetje, alles terug op zijn plaats zetten?

Als je nu een backup doet van je documenten map, zitten die andere mappen daar ook in, dus doe je niet van 1 map een backup, maar van alles wat erin zit. Blijft volgens mij hetzelfde als je alles terugzet en een backup neemt van je persoonlijke map. Dan wordt alles wat daarin zit ook gebackuped.
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Re: Unity places
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/29, 22:08:01 »
Je zou symbolische links kunnen maken in je persoonlijke map die de naam hebben van de verwijderde mappen en die verwijzen naar de nieuwe locatie. Dus bijvoorbeeld een symbolische link met de naam 'Muziek' die verwijst naar ~/Documenten/Muziek (als dat het nieuwe pad is).

Offline vanadium

  • Lid
Re: Unity places
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/30, 09:35:00 »
Controleer eens of de paden aangegeven in het bestand .config/user-dirs.dirs overeenkomen met jou nieuwe indeling. Indien niet, pas dan de paden aan (vb,

XDG_PICTURES_DIR="$HOME/Pictures"

wordt

XDG_PICTURES_DIR="$HOME/Documents/Pictures"

Eventueel eens herstarten om te zien of dit het probleem heeft opgelost.

Re: Unity places
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/30, 09:38:43 »
Misschien een ideetje, alles terug op zijn plaats zetten?

Als je nu een backup doet van je documenten map, zitten die andere mappen daar ook in, dus doe je niet van 1 map een backup, maar van alles wat erin zit. Blijft volgens mij hetzelfde als je alles terugzet en een backup neemt van je persoonlijke map. Dan wordt alles wat daarin zit ook gebackuped.

Een backup maken van je gehele persoonlijke map is niet aan te bevelen. Er zitten in je persoonlijke map namelijk ook verborgen configuratiebestanden (.voorbeeldbestand) die conflicten kunnen geven.

Re: Unity places
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/30, 10:04:12 »
Controleer eens of de paden aangegeven in het bestand .config/user-dirs.dirs overeenkomen met jou nieuwe indeling. Indien niet, pas dan de paden aan (vb,

XDG_PICTURES_DIR="$HOME/Pictures"

wordt

XDG_PICTURES_DIR="$HOME/Documents/Pictures"

Eventueel eens herstarten om te zien of dit het probleem heeft opgelost.
Deze verwijzingen worden in Nautilus gebruikt om de snelkoppelingen in de zijbalk aan te duiden en van een pictogram te voorzien.
Voor de 'Dash' zal ik echter nog even verder moeten zoeken.
Toch dank voor het zoekwerk, we zijn alweer een stap verder.
Don't limit your challenges, challenge your limits.

Re: Unity places
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/30, 10:58:44 »

Een backup maken van je gehele persoonlijke map is niet aan te bevelen. Er zitten in je persoonlijke map namelijk ook verborgen configuratiebestanden (.voorbeeldbestand) die conflicten kunnen geven.

Ah ok, weer iets bijgeleerd :)
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Re: Unity places
« Reactie #7 Gepost op: 2012/04/30, 11:20:18 »

Een backup maken van je gehele persoonlijke map is niet aan te bevelen. Er zitten in je persoonlijke map namelijk ook verborgen configuratiebestanden (.voorbeeldbestand) die conflicten kunnen geven.

Ah ok, weer iets bijgeleerd :)

Wat Luckiboy zegt is niet zonder meer waar. Het terugplaatsen van alle configuratiebestanden is misschien niet aan te raden maar een backup er van maken kan helemaal geen kwaad natuurlijk. Dan kun je later per programma bepalen of je (een deel van) de configuratie wil terugzetten.

Re: Unity places
« Reactie #8 Gepost op: 2012/04/30, 11:25:28 »

Een backup maken van je gehele persoonlijke map is niet aan te bevelen. Er zitten in je persoonlijke map namelijk ook verborgen configuratiebestanden (.voorbeeldbestand) die conflicten kunnen geven.

Ah ok, weer iets bijgeleerd :)

Wat Luckiboy zegt is niet zonder meer waar. Het terugplaatsen van alle configuratiebestanden is misschien niet aan te raden maar een backup er van maken kan helemaal geen kwaad natuurlijk. Dan kun je later per programma bepalen of je (een deel van) de configuratie wil terugzetten.

Natuurlijk, maar ik zei ook "kunnen geven" En aangezien de TS zijn configuratiebestanden niet hoeft te houden, zou ik het zekere voor het onzekere nemen.

Re: Unity places
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/02, 11:17:13 »
Om slechts van 1 map nodig te hebben voor back-up van al mijn data, heb ik alles in de map 'Persoonlijke map - Documenten' gestoken.
Hierdoor zijn de mappen 'Muziek', Video's, Foto's, ea' van plaats veranderd.

In de lens onder 'places' lopen nu echter een aantal links dood, dit resulteert in een foutmelding.
Weet iemand hoe ik die links kan wijzigen, of hoe ik de lens 'places' kan wissen ?

Idem voor de lens 'muziek', ik gebruik niet de spelers 'Rythmbox' of 'Banshee', de lens kijkt hier echter naar.
Verder staat mijn muziek niet in Persoonlijk map-Muziek, maar in Persoonlijke map-Documenten-Muziek.
Weet iemand hier de oplossing voor ?
Ik ben er nog steeds niet uit hoor.
Misschien heeft iemand nog nuttige tips ?
Don't limit your challenges, challenge your limits.

Re: Unity places
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/02, 13:23:29 »
Om slechts van 1 map nodig te hebben voor back-up van al mijn data, heb ik alles in de map 'Persoonlijke map - Documenten' gestoken.
Hierdoor zijn de mappen 'Muziek', Video's, Foto's, ea' van plaats veranderd.

In de lens onder 'places' lopen nu echter een aantal links dood, dit resulteert in een foutmelding.
Weet iemand hoe ik die links kan wijzigen, of hoe ik de lens 'places' kan wissen ?

Idem voor de lens 'muziek', ik gebruik niet de spelers 'Rythmbox' of 'Banshee', de lens kijkt hier echter naar.
Verder staat mijn muziek niet in Persoonlijk map-Muziek, maar in Persoonlijke map-Documenten-Muziek.
Weet iemand hier de oplossing voor ?
Ik ben er nog steeds niet uit hoor.
Misschien heeft iemand nog nuttige tips ?

Je hebt niet gereageerd op mijn suggestie van de symbolische links, heb je daar naar gekeken?

Re: Unity places
« Reactie #11 Gepost op: 2012/05/03, 12:35:01 »
Sorry Erik, ik had je bericht over het hoofd gezien, met de symbolische links werkt inderdaad alles.

Bedankt
Don't limit your challenges, challenge your limits.