Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie mislukt door op hol slaan toetsen bord.  (gelezen 896 keer)

Offline cornelia

  • Lid
installatie mislukt door op hol slaan toetsen bord.
« Gepost op: 2010/03/22, 00:27:34 »
Na het ingeven van het soort key board  in dit geval USA is het niet meer mogelijk om goed met toetsbord en muis te werken leestekens worden vele malen herhaald wat dus ook met zich mee brengt ,dat ik geen wachtwoord in kan typen zonder fouten .Ik probeer te installeren op een hp 7600 ssf. met xp professional er op deze computer heb ik van marktplaats waar dit er al op zat .met windows heb ik geen keyboard problemen op die computer wel het feit ,dat ik op die computer niet op internet kan komen met een smc stick via de router(draadloos) ziet hem wel maar geen contact ,wat ik met een andere windows computer wel kan ook vreemd ,maar ik denk ,dat er op die computer instellingen staan waar ik niet achter kan komen en die dan ook de installatie van ubuntu dwars zitten is het nu beter om de harde schijf te formateren en alleen ubuntu er op te zetten om alle reeds ingebakken problemen te omzeilen , of is er nog een andere optie ?

Offline Jan E.

  • Lid
Re: installatie mislukt door op hol slaan toetsen bord.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/22, 08:11:21 »
Windows instellingen kunnen je tijdens de installatie niet dwars zitten, tenzij je probeert Ubuntu in Windows te installeren (Wubi) in plaats van er naast. Wat ik mis in je verhaal is, of alles wel goed werkt wanneer je een Live-CD gebruikt. En bedoel ik het toetsenbord e.d.
Als het fenomeen zich alleen voor doet wanneer je installeert, zou je kunnen overwegen een ander toetsenbord in te stellen. Als dat wel goed werkt, kan je in ieder geval verder met installeren. Na de installatie is het eventueel mogelijk -indien nodig- om de toetsenbordinstellingen te veranderen. Dat kan allemaal met de muis, komt geen toetsenbord aan te pas.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline cornelia

  • Lid
Re: installatie mislukt door op hol slaan toetsen bord.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/22, 21:15:48 »
bedankt voor de raadgevingen ,maar een ander toetsenbord ingeven heb ik al geprobeert natuurlijk en ik houdt dat probleem.
Op een andere desktop heb ik ubuntu vlekkeloos kunnen installeren met hetzelfde toetsen bord en instellingen voor dit toetsenbord en ook de verbinding met internet functioneerde prima , ook voordat ik ubuntu installeerde funktioneerde op die desktop was er een goede internetverbinding .op de desktop waar ik ubuntu eigenlijk wilde hebben was het al niet mogelijk om verbinding met internet te krijgen ,daarom rees bij mij het vermoeden ,dat er instellingen zijn die een goede installatie in de weg staan die desktop heb ik aangeschaft voor een media center toepassing (xbmc) en de desktop waar ubuntu vlekkeloos op functioneerd heef eigenlijk te weinig geheugen hiervoor zodoende die andere zou er ook in het bios iets fout kunnen staan? groetjes.

Offline Jan E.

  • Lid
Re: installatie mislukt door op hol slaan toetsen bord.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/23, 08:49:17 »
Wat je niet hebt beantwoord, is hoe je Ubuntu installeert. In Wubi (binnen Windows dus) of vanaf de live CD. Dat kan een hoop verschil uitmaken. Als je vanaf de CD hebt opgestart en het probleem is er nog steeds, dan zou het nog steeds een instellingsprobleem van je toetsenbord kunnen zijn. Ik had dit pas geleden ook, na een update. Heb even flink moeten puzzelen in die tabblaadjes om de goede instellingen weer terug te krijgen.

Voor het overige moet ik je doorverwijzen naar de techneuten op het forum. Ik ga zometeen weer een cyclus van veel werken in en ben ff afwezig.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04