Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mail  (gelezen 3318 keer)

Offline miel

  • Lid
mail
« Gepost op: 2020/06/15, 12:09:22 »
Twee mail adressen gebruik ik, een bij "hetnet" de ander bij "Gmail."

Sinds enige tijd komt bijna alle mail voor mij bestemd en die naar het "hetnet" word gestuurd terecht bij mijn Gmail account. Hoe komt dat?
Ik wil het niet en ik vind het lastig omdat sommige mails niet de aandacht krijgen die nodig is. Kan iemand een goede uitleg verstekken?
Groet, Miel

Re: mail
« Reactie #1 Gepost op: 2020/06/15, 13:18:03 »
Dan zul je zelf iets hebben gedaan waardoor dit gebeurt. Dat kan zoveel zijn dat we toch iets meer info nodig hebben. Gebruik je de Gmail website voor je mail of een mailprogramma en zo ja welk? Is het alleen bij nieuwe mail of bij antwoorden op door jou verzonden mail? Om er er maar een paar te noemen.

Offline miel

  • Lid
Re: mail
« Reactie #2 Gepost op: 2020/06/15, 18:58:42 »
Hallo Dirk Jan, Met je eens, het moet een instellingskeuze zijn. Eerlijk gezegd dacht ik dat het door Gmail werd veroorzaakt met de bedoeling alle mail naar Gmail te trekken. Achterdocht is mijn drijfveer maar ik zal alle instellingen nog eens an lopen en proberen te ontdekken waar de oorzaak ligt. Als het opgelost word zal i het ook laten weten, in ieder geval bedankt voor je snelle reactie.
Miel

Offline MKe

  • Lid
Re: mail
« Reactie #3 Gepost op: 2020/06/15, 19:55:58 »
Vraag is vooral waar we het over hebben. Gebruik je Thunderbird? Of gebruik je de Gmail web mail in je browser? Heb je misschien forwarding aangezet op je hetnet? Gemail kan zelf namelijk niet zomaar bij je email, dat moet je echt ergens zelf hebben ingesteld.

JorisC

  • Gast
Re: mail
« Reactie #4 Gepost op: 2020/06/15, 21:28:09 »
Citaat van: miel
Sinds enige tijd komt bijna alle mail voor mij bestemd en die naar het "hetnet" word gestuurd terecht bij mijn Gmail account.

Is het niet juist omgekeerd ?
Zoals MKe citeert kun je jouw Gmail laten forwarden naar een  ander e-mail adres als dat ingeschakeld is . Als je jou aanmeld bij Gmail in de browser >> Instellingen >> Doorsturen en POP/IMAP  volgende markeren

Doorsturen uitschakelen
Een kopie van een inkomend bericht doozenden aan :  >> alternatief e-mail adres dat je daar zelf  ingevuld hebt .

Re: mail
« Reactie #5 Gepost op: 2020/06/16, 11:30:47 »
Citaat van: miel
Sinds enige tijd komt bijna alle mail voor mij bestemd en die naar het "hetnet" word gestuurd terecht bij mijn Gmail account.

Is het niet juist omgekeerd ?
Zoals MKe citeert kun je jouw Gmail laten forwarden naar een  ander e-mail adres als dat ingeschakeld is . Als je jou aanmeld bij Gmail in de browser >> Instellingen >> Doorsturen en POP/IMAP  volgende markeren

Doorsturen uitschakelen
Een kopie van een inkomend bericht doozenden aan :  >> alternatief e-mail adres dat je daar zelf  ingevuld hebt .


Hetzelfde kan ook gedaan zijn met de instellingen bij hetnet. Een andere optie is dat in de mailclient (Thunderbird of een andere) de instellingen zo zijn aangepast dat alle mail daar in 1 Postvak In wordt getoond. Vandaar mijn vragen.

JorisC

  • Gast
Re: mail
« Reactie #6 Gepost op: 2020/06/16, 11:52:10 »
Citaat van: miel
Sinds enige tijd komt bijna alle mail voor mij bestemd en die naar het "hetnet" word gestuurd terecht bij mijn Gmail account

Je citeert bijna allemaal , dus niet allemaal . Wil je daar wat meer uitleg over verschaffen wat je met bijna allemaal bedoelt .
Denk maar even mee Je kan ook e-mail regels aanmaken  dat e-mails van bepaalde afzenders ook moeten doorgestuurd worden naar je Gmail  Die afzenders die je dan opgenomen hebt  in de e-mail regels  bij hetnet worden hun e-mails doorgestuurd naar je gmail .
hetnet behoort bij KPN  , meer uitleg vind je op de KPN site .
https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm

Controleren of e-mail  automatisch word doorgestuurd
https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/geen-e-mail-ontvangen-of-versturen.htm

« Laatst bewerkt op: 2020/06/16, 12:06:07 door JorisC »

Offline miel

  • Lid
Re: mail
« Reactie #7 Gepost op: 2020/06/23, 19:23:24 »
Beste mensen,  wat fijn dat jullie zo veel tips geven. Ik zal je vertellen wat ik gedaan heb omdat ik de oorzaak niet kan vinden. IK heb al mijn filter gewist en alle instellingen in TB op default gezet. Dat hielp, nu komt alle mail die naar mijn hetnet account word gestuurd ook binnen op het "hetnet"account. Ik denk dat er erens een unresoved circular reference(mooi woord) is ontstaan door de ingestelde filters.
Wat dan ook het werkt weer als vanouds en ik kan weer rustig slapen. Dank jullie allemaal en houd aftsand die corona shit is nog verre van opgelost.
Miel

Offline MKe

  • Lid
Re: mail
« Reactie #8 Gepost op: 2020/06/24, 07:07:10 »
Hoi, misschien volgende keer even zeggen dat je thunderbird gebruikt. Helpen is heel moeilijk als je geen informatie krijgt en er zijn honderden manieren om je mail te lezen. Mijn glazen bol werkt ook niet.