Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: IP-adressen registreren vanaf website  (gelezen 862 keer)

IP-adressen registreren vanaf website
« Gepost op: 2014/11/21, 11:22:10 »
Ik zoek een methode om op mijn website de IP-adressen van de bezoekers uit te lezen en in een database onder te brengen om te ontdekken wie de site regelmatig bezoekt.
Het database-gedeelte kan ik mbv php en mySQL wel voor elkaar krijgen en er komt op korte termijn ook een gastenboek (beter gezegd 2 nl één nederlands en 1 internationaal.
Het laatste vanwege de vele contacten die ik in de loop van 20 jaar op het internet heb opgedaan via Tolkien-sites en diverse programmeurs-sites.
Kan iemand mij helpen aan de code (indien nodig Javascript oid) om die IP-adressen af te vangen?
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: IP-adressen registreren vanaf website
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/21, 13:11:40 »
In PHP is e.e.a. niet moeilijk, lees http://php.net/manual/en/reserved.variables.server.php
Een paar voorbeelden: http://www.w3schools.com/php/php_superglobals.asp
Eventueel heb ik een scriptje voor je, dat GEEN SQL gebruikt, maar een tekstfile.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: IP-adressen registreren vanaf website
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/21, 14:26:49 »
Awstats is wel een aardig pakket om mee te beginnen, al is het geen php. Het analyseert de logbestanden van Apache en haalt daar de nodige gegevens uit.

Re: IP-adressen registreren vanaf website
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/21, 18:04:54 »
@Ron:
Ik zal iig de link later bekijken maar een scriptje is nooit weg.
je zou dat kunnen sturen naar mijn email-adres: ekhnaton@live.nl als je wilt
Mijn host gaf vroeger wel alle IPs door maar doet dat nu niet meer, vandaar dat ik het zelf wil gaan doen.
@Johan van Dijk:
Zal dit weekend even kijken wat Awstats te bieden heeft.

Ik ga deze routine ook gebruiken op een nieuwe site die ik in ontwikkeling heb waarin ik een platform bied voor jonge kunstenaars om zich te presenteren dmv tentoonstellingen, waarbij hun werk meer publieke aandacht kan trekken, omdat ik al mijn vele email-contacten wereldwijnop de hoogte ga stellen van dit nieuwe initiatief. Bovendien hangt aan die site een hulp-fonds voor goede doelen dat ik ter nagedachtenis van mijn 2 jaar geleden overleden vrouw heb opgericht en waarin de kunstenaars een klein percentage van hun verkoop via de site moeten storten.
Dit hulp-fonds gaat daar inspringen waar andere mogelijkheden verstek laten gaan en de hulp die gaat worden geboden kan niet worden gevraagd door degene die hulp nodig denkt te hebben, maar op voordracht van derden die vinden dat ergens hulp nodig is OF waar naar het idee van de beheerders (ikzelf en de 2 zoons van mijn overleden vrouw) hulp zinvol en nodig is.
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)