Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: thunderbird werkt niet meer  (gelezen 5555 keer)

Offline douwe

  • Lid
thunderbird werkt niet meer
« Gepost op: 2010/05/30, 13:04:49 »
hallo,
op mijn computer gebruik ik al jaren ubuntu, met veel plezier. Maarrrrr, na upgrading van 9.04 naar 10.04 heb ik een serieus probleem
Thunderbird start wel, maar zodra ik iets aanklik loopt alles vast! niets werkt meer. Ik moet de computer dan uit zetten en opnieuw starten. Alle andere programmaś werken wel alleen thunderbird geeft problemen.
Ik heb bij geinstalleerde programma,s  thunderbird verwijderd, de computer gestopt, weer opgestart en thunderbird weer geïnstalleerd.
Geen enkel effect, als ik thunderbird opstart en een e-mail aanklik ( of wat dan ook) loopt alles weer vast, ??? thunderbird is niet brandnieuw geïnstalleerd want alle e-mails staan er nog in . help, hoe los ik dat op?????

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: thunderbird werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/30, 13:34:11 »
hallo,
op mijn computer gebruik ik al jaren ubuntu, met veel plezier. Maarrrrr, na upgrading van 9.04 naar 10.04 heb ik een serieus probleem
Thunderbird start wel, maar zodra ik iets aanklik loopt alles vast! niets werkt meer. Ik moet de computer dan uit zetten en opnieuw starten. Alle andere programmaś werken wel alleen thunderbird geeft problemen.
Ik heb bij geinstalleerde programma,s  thunderbird verwijderd, de computer gestopt, weer opgestart en thunderbird weer geïnstalleerd.
Geen enkel effect, als ik thunderbird opstart en een e-mail aanklik ( of wat dan ook) loopt alles weer vast, ??? thunderbird is niet brandnieuw geïnstalleerd want alle e-mails staan er nog in . help, hoe los ik dat op?????

Als je thunderbird opstart via de terminal?  Welke foutmeldingen geeft ie dan?
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Re: thunderbird werkt niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/30, 15:13:49 »
Ik zou Thunderbird opnieuw installeren. Maar eerst je gegevens veilig stellen. Ga met Nautilus naar je persoonlijke map, druk tegelijk op CTRL+H. Nu zie je ook de verborgen bestanden, hier staat een . voor. Zoek nu de map .mozilla-Thunderbird op en hernoem deze naar een andere map, bijv TBreserve.
Installeer nu Thunderbird op nieuw, hierna zet je de mboxen over(postvak in, uit etc naar de nog lege correspondeerde mappen in je nieuwe ./home/gebruikersnaam/.mozilla-thunderbird/tqbi4bsk.default/Mail/Local FoldersThunderbird map. Herhaal dit voor alle andere gebruikers. Werkt het nu weer na behoren?
« Laatst bewerkt op: 2010/05/30, 15:16:42 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline HarzG

  • Lid
Re: thunderbird werkt niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/30, 17:40:35 »
Kan je iets meer informatie geven over je Thunderbird-profiel?
Gebruik je voor je mailboxen POP3 of IMAP? Op een Windows pc had ik nogal gedoe met IMAP en bepaalde add-ons waardoor ik uiteindelijk weer terug naar Thunderbird 2 ben gegaan. De mailboxen zijn daar nogal groot en de synchronisatie duurde met Tb3 lang, met Tb2 was ik sneller klaar.

Je kan Thunderbird ook starten in de safemode vanuit de terminal of via Alt-F2 met:
thunderbird -safe-modeVervolgens kan je op zoek gaan naar add-ons die niet bij Thunderbird 3 passen, die verwijderen en naar alternatieven zoeken.
Omdat hier misschien ook anderen tegenaan lopen, kan je hier misschien een lijst posten van de add-ons die je geïnstalleerd hebt.

Het is voor Firefox en Thunderbird overigens zinvol om bij upgrades vooraf te gaan kijken welke add-ons gebruikt worden en of die in de volgende versie nog werken.

Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline douwe

  • Lid
Re: thunderbird werkt niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/31, 20:25:56 »
Ik zal de adviezen uitproberen, maar dat kan pas volgende week. Die computer heb ik niet hier thuis.
Een andere vraag hoe kan ik software installeren ? inscribe .tar heb ik gedownload en opgeslagen maar het lukt mij niet met software beheer het ook te installeren!? hoe doe je zoiets?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: thunderbird werkt niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/31, 20:29:38 »
systeem > beheer > Synaptic pakket beheer
Zoeken naar Thunderbird
enz.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: thunderbird werkt niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/31, 20:36:17 »
Ga met nautilus naar de map waar je de tar hebt gedownload. Klik nu met de rechtermuisknop op het bestand, kies uit het menu wat nu verschijnt, Hier uitpakken. Nu is er een mapje met de zelfde naam als de tar, open dit en lees de ReadME of Install file, hier staat beschreven hoe je het moet installeren.
Meestal gaat het zo:
Open een terminal, navigeer naar het mapje bijv cd Downloads/Naam van het mapje
Nu kan je de commando's geven:
./configure
make
sudo make install

of

make
sudo make install

of er zit een script in
sudo sh install.sh

Voor de exacte commando's even de twee files doorlezen. Succes.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline douwe

  • Lid
Re: thunderbird werkt niet meer
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/08, 21:56:44 »
Ik ben bezig geweest, maar op onvoorspelbare momenten , ook als thunderbird niet gestart is, blokkeert ineens alles en reageert de computer nergens meer op . dan moet ik de computer uitschakelen en opnieuw opstarten.. Ik denk dat ik 9.04 maar weer installeer, die werkte goed
douwe