Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem mic usb headset, wine dual monitor.  (gelezen 621 keer)

mmxsnf

  • Gast
probleem mic usb headset, wine dual monitor.
« Gepost op: 2007/12/16, 01:46:26 »
Ik ben sinds kort overgestapt naar ubuntu 7.10
nou moet ik zeggen petje af hoe makelijk te gebruiken en hoe makelijk de overgang.
binnen windows ben ik een zeer ervaren gebruiker en tot nu toe gaat het bij ubuntu het me redelijk af.

ik zit echter met 2 problemen waar ik na 2 dagen zoeken geen oplossing op kan vinden.

probleem 1:
mic headset usb sharkoon majestic krijg ik niet aan de praat.
ik heb na wat zoekwerk al ondekt dat het vaak ligt aan het feit dat het gemute is dit is volgens mij hier niet het geval.
ik kan wel muziek afspelen via mijn usb headset (hieruit maak ik op dat hij herkent wordt) alle schuifjes staan open en alle opties staan aangevinkt.
het probeem is echter dat ik als ik het wil testen ik de melding:
bij geluidsrecorder:
Uw instellingen voor audio-opname zijn ongeldig. Corrigeer ze in de Multimedia-instellingen.
bij voorkeuren geluid opname testen:
Kon de testpijplijn voor ‘gconfaudiosrc ! audioconvert ! audioresample ! gconfaudiosink profile=chat’ niet construeren.
De rede dat ik zo graag mijn mic werkent wil krijgen is vanwege teamspeak hierbij is het mij gelukt om de server te instaleren en de client. maarja zonder mic geen sucses.
extra info mbord is asus p5b en dat is ook de enige extra geluidskaart (pinnacle tv capture kaart buiten beschouwing want dit is in mijn ogen geen geluidskaart maar mischien voor ubuntu wel)

probleem 2:
Ik draai een dual monitor met 2 maal een iiyama prolite 1900-b2 op een asus nvidia 7600 gt
dit werkt volgens mij zonder probleem enkel waar ik me aan erger is aan het feit dat als ik in wine call of duty 2 multiplayer start. dit standaart op mijn linker scherm gedaan wordt terwijl ik deze wil gebruiken voor ander overzichten  
denk aan de console van mijn cod server of teamspeak (zie probleem 1) maar ik kan nergen de manier vinden om hem naar mijn andere scherm te krijgen of om hem te minimaliseren en te verslepen.
dat is tevens een andere vraag is er een toetsen combinatie als in windows de windows toets of alt-tab te gebruiken om een aplicatie te "verlaten" dit werkte namelijk niet. wat weer niet handig is als je iets in de call of duty server console moet wijzigen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze problemen zodat ik mijn dual boot kan gaan verruilen voor enkel ubuntu of in iedergeval dat ik niet moet gaan gamen via windows gezien het feit dat ik regelmatig korte game sessies hou met vrienden op mijn eigen server.

Met vriendelijke groet
Noudt

ps alle spel fouten zijn voorbehouden aan dyslexie.nl