Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (concept) programma Ubuntu Releaseparty 2010 gepubliceerd!  (gelezen 2577 keer)

(concept) programma Ubuntu Releaseparty 2010 gepubliceerd!
« Gepost op: 2010/03/29, 19:10:01 »
Op www.releaseparty.eu is het (nog niet geheel definitieve) programma van de Ubuntu Releaseparty 2010 inmiddels te bekijken. Binnenkort zullen de inschrijvingen voor deze lezingen en workshops geopend worden. Zorg dat je er op tijd bij bent, dan ben je zeker van een plekje. :)
« Laatst bewerkt op: 2010/03/30, 12:15:48 door Thomas de Graaff »

Offline Luuk58

  • Lid
Re: (concept) programma Ubuntu Releaseparty 2010 gepubliceerd!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/29, 19:22:15 »
Da's best veel :o

Re: (concept) programma Ubuntu Releaseparty 2010 gepubliceerd!
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/29, 19:25:08 »
Mooi..
Maar het volgende:
Kubuntu - Rondleiding door Kubuntu - Visitas (Ubuntu-NL)

Klopt volgens mij niet helemaal :P
Hoort het niet 'Vistaus' of 'Heimen Stoffels' te zijn ipv Visitas?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Thijsg

  • Lid
Re: (concept) programma Ubuntu Releaseparty 2010 gepubliceerd!
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/29, 19:38:17 »
Mooi..
Maar het volgende:
Kubuntu - Rondleiding door Kubuntu - Visitas (Ubuntu-NL)

Klopt volgens mij niet helemaal :P
Hoort het niet 'Vistaus' of 'Heimen Stoffels' te zijn ipv Visitas?
"Heimen Stoffels" is het best, om je als gever van een workshop voor te stellen als een nickname...

Overigens is dit een tendens, gelukkig zijn er nog sommigen die hun eigen naam wel weten.

Re: (concept) programma Ubuntu Releaseparty 2010 gepubliceerd!
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/29, 20:00:49 »
Ik had het zelf ook gezien inmiddels. En bij Sebastian stond nog geen achternaam. Inmiddels aangepast. :)

Dat krijg je als je een intern gebruikt document naar buiten brengt he, dan hebben de bekenden de bekende namen.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: (concept) programma Ubuntu Releaseparty 2010 gepubliceerd!
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/29, 20:06:08 »
Ik had het zelf ook gezien inmiddels. En bij Sebastian stond nog geen achternaam. Inmiddels aangepast. :)

Dat krijg je als je een intern gebruikt document naar buiten brengt he, dan hebben de bekenden de bekende namen.
Inderdaad, dan valt dit nog wel mee.

Overigens is het wel een gevarieerd programma. In hoeverre overlappen dingen elkaar?

Re: (concept) programma Ubuntu Releaseparty 2010 gepubliceerd!
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/29, 20:13:20 »
Ik vind het een leuk programma. We gaan er weer eens een gezellige dag van maken.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: (concept) programma Ubuntu Releaseparty 2010 gepubliceerd!
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/29, 20:24:29 »
En natuurlijk de install's? Of komen die niet? En de games etc....

Re: (concept) programma Ubuntu Releaseparty 2010 gepubliceerd!
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/29, 20:44:55 »
Idd. de installs, games, demo's en support. Dat gaat de hele dag door. Ik zal nog eens duidelijk erbij gaan vermelden. :) (edit: done)

Overigens is het wel een gevarieerd programma. In hoeverre overlappen dingen elkaar?

Flinke overlap. Hoe precies, dat wordt duidelijk als het uiteindelijke programma gepubliceerd wordt, met tijden erbij.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/29, 20:57:43 door Thomas de Graaff »

Offline Double12

  • Lid
Re: (concept) programma Ubuntu Releaseparty 2010 gepubliceerd!
« Reactie #9 Gepost op: 2010/03/29, 21:49:42 »
Wat een lijst zeg, fantastisch dat jullie dat voor elkaar hebben gekregen :)
Moet je je echt voor alles inschrijven of kun je ook gewoon ergens binnenwandelen?

Re: (concept) programma Ubuntu Releaseparty 2010 gepubliceerd!
« Reactie #10 Gepost op: 2010/03/29, 22:02:49 »
De helft van de zaaltjes gaat vol met voorinschrijvingen, de andere helft is voor binnenlopen. De verwachting is dat het vrij druk gaat worden, dus voorinschrijven is denk ik wel slim, dan weet je zeker dat je een plekje hebt. :)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: (concept) programma Ubuntu Releaseparty 2010 gepubliceerd!
« Reactie #11 Gepost op: 2010/03/30, 11:11:04 »
Ik zie nu dat er erg veel parallel-sessies zijn die allemaal eenmalig gegeven worden, soms worden er wel vier sessies tegelijkertijd gegeven.

Wat overwogen zou kunnen worden (althans, voor de volgende keer) is dat sessies meerdere keren gegeven worden. Daardoor hebben bezoekers meer kans om toch de sessie bij te wonen die ze graag willen zien én kun je met (veel) minder sprekers af, wat op zich weer eenvoudiger te organiseren is.

Het herhalen van sessies zie je vaak op grote conferenties en werkt doorgaans erg goed, kan ik zeggen uit eigen ervaring.

Re: (concept) programma Ubuntu Releaseparty 2010 gepubliceerd!
« Reactie #12 Gepost op: 2010/03/30, 12:05:16 »
Dat is inderdaad een mogelijkheid. Het herhalen van lezingen hebben we bij de vorige party in Ede gedaan, en de meeste lezingen zaten toen ook vol. Dus dat werkt zeker. Deze keer hebben we er ivm de LTS release voor gekozen om ons op een vrij breed publiek te richten, niet alleen de beginners, maar ook gevorderden en mensen die zich professioneel met Ubuntu bezighouden. We hebben geprobeerd de tracks zo te organiseren dat de lezingen voor de verschillende doelgroepen niet te veel overlappen (beginners, gevorderden, mkb e.d. en algemeen). Er zijn dus wel steeds meerdere lezingen tegelijkertijd (4) maar deze zijn niet allemaal voor dezelfde doelgroep bedoeld. Toch zullen mensen soms moeten kiezen idd. wat ze liever zien. Als je zo'n breed publiek wilt aanspreken dan kom je er bijna niet onderuit dat je een vrij groot aanbod van verschillende lezingen moet hebben..

edit: Het is trouwens zo dat we één grote zaal hebben waar heel veel mensen inkunnen (150 oid). Afhankelijk van welke lezingen de meeste voorinschrijvingen krijgen delen we bepaalde lezingen in de grote zaal in. Daar is denk ik meestal wel voldoende ruimte zodat iederen wel een lezing kan volgen die dat wil.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/30, 12:12:42 door Thomas de Graaff »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: (concept) programma Ubuntu Releaseparty 2010 gepubliceerd!
« Reactie #13 Gepost op: 2010/03/30, 12:13:27 »
OK, duidelijk.

Komt bij de lijst op hcc-linux.nl ook de doelgroep te staan? Lijkt me wel handig als bezoeker. Kleuren (per doelgroep) werkt ook goed.