Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke install 10.04 me 3ware RAID Management 8600-2 sata raid controller 2,4ghz  (gelezen 1520 keer)

Offline mil

  • Lid
Heb dit systeem kunnen overnemen nu mijn vraag welke installatie cd van Ubuntu 10.04 LTS (Lucid Lynx) moet ik nemen om een lamp server in te richten

De  Alternate install CD of de Server install CD en welke uitvoering 64-bit PC (AMD64) server install CD  of    PC (Intel x86) alternate install CD

Systeem super micro 1u
2,4ghz dualcore pentium
4gb ram
2 keer 500gb hdd raid
incl 3ware RAID Management 3ware 8600-2 sata raid controller


En staat er nog ergens een goede uitleg hoe dan verder te installeren of hoef ik voor 3ware RAID Management 3ware 8600-2 sata raid controller met 2 keer 500gb hdd raid niks handmatig in te stellen.

En welke raid moet in nemen 0 of 1


Alvast bedankt voor het antwoord

« Laatst bewerkt op: 2010/07/30, 15:57:59 door mil »

Pieter2

  • Gast
EHm....ik ga bij een dualcore er van uit dat het een 64 bit processor is, dus de 64 bit versie. (= AMD64)
Een dualcore kan ook 32 bit zijn, met de x86 zit je wat dat betreft altijd goed.

Offline mil

  • Lid
Ok  bedankt voor jullie antwoorden

Ik neem dan raid 1 ik heb in de bios de raid enabled naar 1, vervolgens met F10 de raid array aangemaakt hoef ik dan verder geen handmatige instellingen te doen tijdens de ubuntu install ??

Ik heb even alle hardware info goed opgezocht

Mijn kaart is hardware raid is een 3ware/amcc 8006-2lp 2xsata 1 hardware raid controller

Mijn processor 1 intel core 2 duo 6600 2,4GHZ dual core FSB1066 4mb 32/64 bit VT 65W

Schijven 500 G sata hot-swappable

Moederbord PDSMI+

4 keer kingstone 1042 mb ddr-2 667 mhz


Dus als mijn systeem zowel  64 bit  als x86 kan draaien welke kan ik dan toch het best nemen wat is het voordeel van een 64 bit op een x86

En nu jullie weten dat het een hardware raid is beter de Alternate install CD of de Server install CD

En toch ook graag dan een linkje waar een goede install uitleg staat hoe mijn server als LAMP server hardware raid hot-swappable
in te richten


« Laatst bewerkt op: 2010/07/31, 11:41:53 door mil »

Offline mil

  • Lid
Als het echte hardware raid is (lijkt er wel op) dan hoeft je OS hier niets van de te weten, dus kun je met elke cd installeren die je wilt.

Hotswappable hoef je je dan ook geen zorgen om te maken, dit hoort de RAID controller gewoon af te handelen.

32/64 bit is een discussiepunt. Zelf zou ik als het mogelijk is altijd voor 64 bit gaan, al was het maar omdat het gewoon de toekomst is.
Mits je server i.c.m. je videokaart niet meer als 4Gb geheugen heeft kun je ook voor de 32 bits versie gaan.

Gezien je niets hoeft te configureren aan de raid instellingen vanuit het OS kun je de gewone LAMP guides volgen die bovenaan het server-topic staan vermeld.

OK bedankt voor je antwoord de LAMP server is op dit moment met de gewone Ubuntu 10.04 server 64 bit ingericht beide raid schijven werken nu goed samen.