Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mogelijk de beste Debian gebaseerde KDE: Solydk  (gelezen 919 keer)

Offline Ramana

  • Lid
Mogelijk de beste Debian gebaseerde KDE: Solydk
« Gepost op: 2013/12/05, 08:57:10 »
Kubuntu is een heel fijne Ubuntu gebaseerde KDE-desktop. Debian gebaseerde varianten met dezelfde kwaliteit en mogelijkheden zijn er niet veel (eigenlijk niet, want Mint is gestopt met de LMDE KDE-variant), echter met Solydk is dat anders.  Ben hem nu aan het uittesten. Eindelijk een heel goede up-to-date (KDE 4.11.3!!!) op Debian testing gebaseerde distro. De reviews te vinden in Distrowatch liegen er niet om.

http://solydxk.com/homeedition/solydk/

Offline joop905

  • Lid
Re: Mogelijk de beste Debian gebaseerde KDE: Solydk
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/05, 09:32:38 »
Dit ga ik van 't weekend zeker eens uittesten
ziet er erg goed uit
mijn voorkeur gaat naar SolydxK Back Office met (Build and manage a professional site with Typo3.)

Offline xena

  • Lid
Re: Mogelijk de beste Debian gebaseerde KDE: Solydk
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/05, 20:22:30 »
Hallo,
Ziet er inderdaad goed uit en als Xfce fan ga ik natuurlijk deze versie eens uitproberen,alleen heb je bij oudere pc's meestal geen DVD drive en geen mogelijkheid om te booten via USB.
Ik ga dus eens proberen met plop om dit probleem te omzeilen,ondertussen heb ik de iso van plop al gedownload en nu nog leren mee werken .Het idee van rolling release lijkt mij wel wat.
Ik laat later wel weten of het mij lukt ja of neen.

Mvg,
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Offline amrus

  • Lid
Re: Mogelijk de beste Debian gebaseerde KDE: Solydk
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/06, 19:11:50 »
De KDE versie van Opensuse werkt hier bij mij ook zeer goed.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Mogelijk de beste Debian gebaseerde KDE: Solydk
« Reactie #4 Gepost op: 2013/12/14, 12:34:17 »
Early impression van SolydK (KDE): De installer is erg traag, hier, werkt wel prima. Het grijzige thema over de GRUB ziet er ook netjes uit. Verder is het heel snel, lijkt ook goed stabiel en, wat ik echt fijn vind, is dat sudo standaard al geconfigureerd is. Scheelt weer die reports hè ;-)

Offline Ramana

  • Lid
Re: Mogelijk de beste Debian gebaseerde KDE: Solydk
« Reactie #5 Gepost op: 2013/12/14, 14:11:59 »
Een week is dit m'n hoofdsysteem en het bevalt me uitstekend! Een zeer goede tegenhanger van Kubuntu. Het belangrijkste verschil is de Ubuntu-repositories vs de Debian-testing+SolydXK.