Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Java wil niet werken  (gelezen 1914 keer)

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Java wil niet werken
« Gepost op: 2010/04/05, 22:42:45 »
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag Ubuntu 10.4 geinstalleerd en ik moet zeggen (bijna) alles werkt alleen Java krijg ik niet aan de gang.

Ik heb div opties geprobeerd. Bij 9.04 was kon ik het installeren via synaptic en werkte het nu kan ik het wel installeren maar het werkt in ff niet als ik bij ff kijk in about:plugins staat hij er ook niet bij.

Ik heb ook icetea geprobeerd, werkt ook niet.

Is er iemand die me op weg kan helpen


Paul
mijn handtekening ????

Offline Tom

  • Lid
Re: Java wil niet werken
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/05, 22:45:03 »
Ubuntu restrict extras geinstalleerd want daar staan standaard de complete Openjdk en de icedtea web plugin erbij.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Java wil niet werken
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/07, 12:12:34 »
indeed de open java is prima, en vooral veiliger. Sun java en adobe flash zijn vreemde eenden de ubuntu vijver imo.
echter draai je vuze en frostwire etc heb je sun java nodig, dat zit in de partner repos. van ubuntu, zie software sources.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Java wil niet werken
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/07, 16:40:00 »
Frostwire werkt ook met OpenJDK hoor :)
Je moet dan alleen niet het .deb-pakket van Frostwire gebruiken, maar gewoon de losse download van hun site.
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/van-jre-naar-openjdk/msg475243/#msg475243

Hoe het zit met Vuze weet ik niet, maar dat vind ik sowieso een veel te groot en lomp programma.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Java wil niet werken
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/07, 19:06:59 »
Frostwire werkt ook met OpenJDK hoor :)
Je moet dan alleen niet het .deb-pakket van Frostwire gebruiken, maar gewoon de losse download van hun site.
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/van-jre-naar-openjdk/msg475243/#msg475243

Hoe het zit met Vuze weet ik niet, maar dat vind ik sowieso een veel te groot en lomp programma.


dank, weer een kleine reden om sun java uit te zwaaien. De uitgepakte tar. werkt prima hier.