Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: extra router aansluiten om netwerk te extenden  (gelezen 558 keer)

extra router aansluiten om netwerk te extenden
« Gepost op: 2014/04/17, 21:55:46 »
Ik probeer al even een extra router op de router/modem (fritz!box) van mijn provider bedraad aan te sluiten om ook een wireless signaal op zolder te hebben. Ik heb al verschillende methodes gevolgd die ik vond op internet. Ook die van Computertips (https://sites.google.com/site/computertip/tweederouter). Ik kan alle stappen volgen en ben er ook al in geslaagd om die dingen te doen, maar telkens kom ik uit op een netwerk zonder internetverbinding.

Wat belangrijk is: de tweede router is een dlink. Die heeft een wan-poort, maar daar kan slechts een dsl-stekker in, dus geen ethernetkabel. Ik zit dus met een aansluiting van LAN naar LAN poort en moet dus telkens de DHCP disablen. Dat lukt allemaal, maar dan zonder succesvol resultaat.

Weet iemand raad?

Alvast dank!!!

Offline Anco

  • Lid
Re: extra router aansluiten om netwerk te extenden
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/17, 22:30:03 »
Type van de dlink? Want zo te horen is het modem/router.  Nou kunnen sommige volgens mij wel ingesteld worden met internet via een lan-poort. Maar dan is het wel handig om type te weten.
Linux user #485563

Re: extra router aansluiten om netwerk te extenden
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/17, 22:44:42 »
idd, het is een modem/router. Typenr is dsl-2640b.