Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] KDE systeem geluiden  (gelezen 870 keer)

Offline Stijnen

  • Lid
[OPGELOST] KDE systeem geluiden
« Gepost op: 2010/11/30, 15:04:12 »
Geen idee waarom, maar ik heb momenteel geen geluid meer bij systeemnotificaties, verder werkt al het geluid prima (in Amarok, Dragonplayer etc.). Maar de applicaties (kopete, konversation etc.) die gebruik maken van systeemnotificaties en de .ogg geluidsbestanden hoor ik niet meer. Ook buiten de applicaties om kan ik deze bestanden niet afspelen. Nooit een probleem gehad, tot nu opeens.

Enig idee hoe dit op te lossen?

--Info--
KDE 4.5.3

Alleen met Xine backend, gstreamer backend voor phonon werkt wel. Dus tsja, wellicht opgelost op deze manier ...
« Laatst bewerkt op: 2010/12/05, 16:10:23 door Stijnen »
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline Stijnen

  • Lid
Re: KDE systeem geluiden
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/30, 20:00:17 »
Toch niet geheel functionerend. Met gstreamer backend voor phonon werken de systeem notificaties wel, maar vervolgens heb ik geen geluid in Amarok, Dragonplayer etc. Kortom in beide gevallen werkt het maar voor de helft.  ???

superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Re: KDE systeem geluiden
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/30, 20:16:19 »
KDE 4.5.3, soit. Maar welke Kubuntu-versie?

Offline Stijnen

  • Lid
Re: KDE systeem geluiden
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/30, 20:22:22 »
oh vergeten, Kubuntu 10.10 ...
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Re: KDE systeem geluiden
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/30, 20:23:23 »
sudo apt-get remove pulseaudio

Kubuntu gebruikt sinds 10.10 (helaas) Pulseaudio. Grote kans dat dit de boosdoener is.

Offline Stijnen

  • Lid
Re: KDE systeem geluiden
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/05, 16:10:01 »
Excuus voor de wat late reactie. maar het probleem is niet meer relevant (heb het ook niet kunnen toepassen). Draai nu ook geen Kubuntu meer, had wat tijd over dus dacht ik ga voor iets anders. Grappige is wel dat ik nog steeds een soort gelijk probleem heb, in dit geval met Arch  :|

Maar in ieder geval bedankt.

superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Re: [OPGELOST] KDE systeem geluiden
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/05, 16:24:56 »
Graag gedaan :)
Jammer dat het niet gelukt is, nuja, hopen dat het beter gaat met wat je nu gebruikt hè :)