Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Font rendering in Firefox  (gelezen 1304 keer)

Font rendering in Firefox
« Gepost op: 2011/04/11, 21:01:32 »
In FireFox zien websites er vaak nogal lelijk uit door de welbekende font rendering bug in FireFox. Nou hoort deze makkelijk op te lossen te zijn door het volgende commando:
sudo apt-get install msttcorefontsHet vreemde is echter, dit is al bij mij geïnstalleerd maar alsnog worden de standaard webfonts (Arial, Verdana enz.) niet gebruikt.
Ik wil namelijk gewoon de standaard webfonts hebben, ik ben namelijk webdeveloper en daarbij is het niet handig als ik niet de standaard fonts kan gebruiken.

Dit verbetert ook niet als ik bij 'Uiterlijk' de instelling op "subpixels gladmaken" of iets anders zet.

Een screenshot van wat ik precies bedoel, in dit geval is het nogal extreem, dit is bij de meeste websites wel iets minder erg:


Weet iemand hoe ik moet zorgen dat de standaard webfonts worden gebruikt?
« Laatst bewerkt op: 2011/04/11, 21:08:28 door Kees Kluskens »

Re: Font rendering in Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/12, 10:44:34 »
Toch wel; als ik met Opera of Chrome/ Chromium die pagina open is dat exact hetzelfde als jouw sreenshot. Dus dat ligt niet aan FF.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Font rendering in Firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/12, 15:59:52 »
Oh, oke, maar heb je msttcorefonts geïnstalleerd? Volgens mij is het probleem net ineens weggegaan (of tenminste, minder geworden) de fonts lijken nu grotendeels er goed uit te zien.

Dit had ik gedaan:
  • Installeer msttcorefonts
  • Verwijder het bestand .fonts.config in je home map (ctrl + H om verborgen bestanden te laten zien)
  • Voer uit in terminal sudo dpkg-reconfigure fontconfig-config

Re: Font rendering in Firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/12, 17:44:39 »
Ik zie het probleem niet?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit