Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: videocapture  (gelezen 2150 keer)

videocapture
« Gepost op: 2019/07/15, 15:40:20 »
Ik wil niet aan Windows en toch mijn video's digitaliseren met een videograbber,help!
Liberté Egalité Fraternité ofwel LEF

Re: videocapture
« Reactie #1 Gepost op: 2019/07/15, 16:14:08 »
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Re: videocapture
« Reactie #2 Gepost op: 2019/07/15, 17:45:30 »
hartelijk dank Polleke, linux heeft prachtige videoeditors, maar het probleem is welke video grabber!
Liberté Egalité Fraternité ofwel LEF

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: videocapture
« Reactie #3 Gepost op: 2019/07/15, 18:39:14 »
Hoi Atrinquest,

Zoek dit forum eens af op de zoeknaam Easycap. Er is heel wat over te vinden.

Denk er aan dat de scart adapters in en uitgang schakelingen kent. Er zijn er die je om kan schakelen.

Ik heb er eentje gekocht in China bij DX.com en de scartadapter bleek met de soldeerbout om te zetten.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: videocapture
« Reactie #4 Gepost op: 2019/08/12, 13:59:56 »
Bedankt Jvecht, ik ben al een heel eind, de beelden worden goed geconverteerd, maar het geluid stopt na een paar beelden!Moet ik het bufferen verhogen? Of iets anders instellen.Het gekke is dat het in het testapparaat van video voor Linux, wel goed gaat, maar dat wordt niet opgeslagen dus ik doe het via VLC, maar daar heb ik het probleem van stoppend geluid.
Liberté Egalité Fraternité ofwel LEF

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: videocapture
« Reactie #5 Gepost op: 2019/08/12, 17:08:20 »
Ik heb geen problemen gehad met geluid. Ik heb net nog eens mijn beschrijving van de werkwijze teruggelezen.

Nou nam ik altijd op via de terminal. Zijn de verbindingen in jouw scart adapter voor geluid wel OK? Die adapters zijn gemakkelijk open te maken en desgewenst  te solderen.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: videocapture
« Reactie #6 Gepost op: 2019/08/12, 17:11:59 »
Bedankt Polleke,maar ik moet eerst een mp4 bestand hebben.De videoband moet eerst geconverteerd worden, en dat lukt nog niet goed.Als ik gewoon opneem krijg ik een bestand in avi van 20gigabyte
Liberté Egalité Fraternité ofwel LEF

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: videocapture
« Reactie #7 Gepost op: 2019/08/12, 17:39:24 »
Ik ben Polleke niet.

"Mijn terminalopdracht" leverde een mpg bestand op, die ik dan omzette naar MP4. Als jij een avi bestand krijgt dan gebruik jij wellicht één van de eerste terminalopdrachten voor de capture. De latere leveren een stuk betere mpg video dankzij inbreng van forumlid nero.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021