Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: even een vraag??  (gelezen 5666 keer)

Offline brent8800

  • Lid
even een vraag??
« Gepost op: 2010/09/30, 18:46:04 »
ik werd zojuist voor de zoveelste keer verbannen uit de irc chat!!! Nu wil ik weten waarom!!! JanC!!!!!!!!!. ik had een website gemaakt waar mensen cd kunnen bestellen als ze ubuntu willen gebruiken. ik zet dit neer in de chat ik ik krijg gelijk en BAN waar slaat dit op?????

mvg,

Moderator edit: link naar website waar illegale software wordt gepromoot verwijderd.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/30, 19:53:20 door Ron »
Ubuntu 14.04 LTS

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: even een vraag??
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/30, 18:49:44 »
Misschien kun je er ook even bijzetten wat de URL van die site is ;).
Dan snappen de mensen hier wat beter waar het over gaat.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline brent8800

  • Lid
Re: even een vraag??
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/30, 18:52:34 »
oke gedaan ;).
Ubuntu 14.04 LTS

Re: even een vraag??
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/30, 19:42:58 »
Misschien is het beter (sneller) om JanC een mail te sturen of aan te spreken op IRC.

jesse2314

  • Gast
Re: even een vraag??
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/30, 19:48:05 »
Link naar website verwijderd!

uh

Alle cd's zijn €2,50,-

ik kan ze op ubuntu.com zo gratis bestellen.



« Laatst bewerkt op: 2010/09/30, 19:59:19 door jesse2314 »

Offline brent8800

  • Lid
Re: even een vraag??
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/30, 19:48:16 »
dat heb ik al vaak genoeg gedaan alleen krijg ik nooit een antwoord :S. ik was laatst ook vebannen omdat ik volgens hem "kinderachtig gedrag" zou hebben. Ik was gewoon aan het praten en lol maken met iemand van de chat?.. ik ben helemaal verbannen van de chat. meschien dat U dit kan regelen? van janC krijg ik nooit antwoord. Hij is blijkbaar boos op mij en waarom weet ik ook niet want dat kan ik niet vragen want hij geeft geen antwoord :evil:
Ubuntu 14.04 LTS

Offline brent8800

  • Lid
Re: even een vraag??
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/30, 19:49:07 »
ubuntu.crackenillegaal.nl
uh

Alle cd's zijn €2,50,-

ik kan ze op ubuntu.com zo gratis bestellen.





klopt. alleen ik brand ze zelf en daar wil ik een vergoeding voor 1 euro voor cd 1,50 voor verzend koste ;)..
« Laatst bewerkt op: 2010/09/30, 19:50:49 door brent8800 »
Ubuntu 14.04 LTS

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: even een vraag??
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/30, 19:52:16 »
Het lijkt mij duidelijk, je promoot illegale software !
Om deze reden heb ik de link uit je bericht verwijderd, het promoten is tegen de regels !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline brent8800

  • Lid
Re: even een vraag??
« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/30, 19:53:02 »
Het lijkt mij duidelijk, je promoot illegale software !
Om deze reden heb ik de link uit je bericht verwijderd, het promoten is tegen de regels !


? waar zie je illegale software? oke me site gaat erover, daarom maakte ik juist een subdomein, word dat ook gezien als "illegale software promoten?". maar niet ubuntu.******.nl.. kan dat ook de reden zijn dat ik verbannen werd?..
« Laatst bewerkt op: 2010/09/30, 19:58:08 door brent8800 »
Ubuntu 14.04 LTS

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: even een vraag??
« Reactie #9 Gepost op: 2010/09/30, 19:57:47 »
Er staat in de regels:
Citaat
# Het plaatsen van of verwijzen naar licentie- of auteursrechtschendingen is niet toegestaan.
# Reclame, personeelswerving en commerciële activiteiten zijn niet toegestaan. Het plaatsen hiervan kan per direct een ban opleveren. *
Dit zijn volgens mij 2 dingen waar jij je aan schuldig maakt.

ps: Het initiatief, om CD's te leveren met Ubuntu sta ik achter, maar de prijs niet, sorry.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline brent8800

  • Lid
Re: even een vraag??
« Reactie #10 Gepost op: 2010/09/30, 19:59:14 »
Er staat in de regels:
Citaat
# Het plaatsen van of verwijzen naar licentie- of auteursrechtschendingen is niet toegestaan.
# Reclame, personeelswerving en commerciële activiteiten zijn niet toegestaan. Het plaatsen hiervan kan per direct een ban opleveren. *
Dit zijn volgens mij 2 dingen waar jij je aan schuldig maakt.

ps: Het initiatief, om CD's te leveren met Ubuntu sta ik achter, maar de prijs niet, sorry.

Oke dus volgens jou moet ik de prijs weghalen? mag ik dan geen vergoeding vragen?
Ubuntu 14.04 LTS

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: even een vraag??
« Reactie #11 Gepost op: 2010/09/30, 20:01:45 »
Dit soort discussies probeer ik juist te voorkomen, het was mijn persoonlijke mening.
Maar dit is niet de reden, waarom je de vraag stelde, mogelijk dat andere team-leden nog reageren.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline brent8800

  • Lid
Re: even een vraag??
« Reactie #12 Gepost op: 2010/09/30, 20:02:34 »
oke als nog bedankt ;)
Ubuntu 14.04 LTS

Offline brent8800

  • Lid
Re: even een vraag??
« Reactie #13 Gepost op: 2010/09/30, 20:11:45 »
offtopic:
ik vind het jammer dat je Ubuntu op zo'n site neerzet die gaat over illegale software. Ubuntu is niet illegaal.
Helemaal voor een steunpunt is dit een miskleun en helemaal je email adres.
Maar goed, dit is mijn persoonlijke mening.

Ontopic:
Geen idee wie er een ban kan uitdelen op de IRC. Als dat JanC is dan zal hij je toch moeten antwoorden.
Waag er een PB aan, zou ik zeggen.


oke bedankt. PB had ik gedaan maar reageert ie ook niet op.. en inderdaad ubuntu is ook niet illegaal. Daarom maak ik juist een Subdomain. Ik heb geen andere site waar ik kan promoten? of kan dat hier op ubuntu-nl.org?

ik zal de prijs aanpassen want 2,50 vond ik inderdaad wel beetje veel omdat ubuntu toch eigenlijk gratis is ;).
« Laatst bewerkt op: 2010/09/30, 20:16:45 door brent8800 »
Ubuntu 14.04 LTS

Offline JanClaeys

  • Lid
Re: even een vraag??
« Reactie #14 Gepost op: 2010/09/30, 20:26:41 »
ps: Het initiatief, om CD's te leveren met Ubuntu sta ik achter, maar de prijs niet, sorry.
Ik heb geen enkel probleem met die prijs op zich aangezien daar ook verzendingskosten en mogelijk andere kosten bij zitten, en op zich is geld verdienen aan Ubuntu ook niet illegaal natuurlijk.  Of het al dan niet kan op het forum is uiteraard iets anders, en wordt bepaald door de forumregels.

De reclame voor illegale activiteiten (cracks, etc.) kan echter niet, en al helemaal niet in combinatie met Ubuntu. Als die Ubuntu-gerelateerde subsite daar niet snel verdwijnt, mag de eigenaar van de site zich IMNSHO trouwens ook aan een officiële klacht vanwege ubuntu-nl en/of Canonical verwachten (die connectie brengt ons immers schade toe).

Oh, en brent8800, als je voor de "zoveelste keer" verbannen bent is dat uiteraard omdat je je nog veel vaker misdraagt...
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

Offline brent8800

  • Lid
Re: even een vraag??
« Reactie #15 Gepost op: 2010/09/30, 20:29:37 »
ps: Het initiatief, om CD's te leveren met Ubuntu sta ik achter, maar de prijs niet, sorry.
Ik heb geen enkel probleem met die prijs op zich aangezien daar ook verzendingskosten en mogelijk andere kosten bij zitten, en op zich is geld verdienen aan Ubuntu ook niet illegaal natuurlijk.  Of het al dan niet kan op het forum is uiteraard iets anders, en wordt bepaald door de forumregels.

De reclame voor illegale activiteiten (cracks, etc.) kan echter niet, en al helemaal niet in combinatie met Ubuntu. Als die Ubuntu-gerelateerde subsite daar niet snel verdwijnt, mag de eigenaar van de site zich IMNSHO trouwens ook aan een officiële klacht vanwege ubuntu-nl en/of Canonical verwachten (die connectie brengt ons immers schade toe).

Oh, en brent8800, als je voor de "zoveelste keer" verbannen bent is dat uiteraard omdat je je nog veel vaker misdraagt...

Kijk daar heb ik wat aan als je zulke dingen zegt inplaats van ban geeft. dan kan ik er iets mee doen.. en hoe weet je dat ik vaker misdraag??. op de chat heet ik : ikk_  maar die site zal ik dan weg halen.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/30, 20:37:39 door brent8800 »
Ubuntu 14.04 LTS

Re: even een vraag??
« Reactie #16 Gepost op: 2010/09/30, 20:30:06 »
Ach, een vergoeding vragen is niet erg, maar dan moet het wel een hele kleine vergoeding zijn.

@jesse: Ja, je kunt ze gratis bestellen op ubuntu.com, maar dat heeft als nadeel:

-Duurt lang
-Kost heel veel Canonical
-Daarom zit er ook een limiet aan

Wat moet je dan als je met 3 bovenstaande dingen zit? Eentje kopen in de Canonical Store? Kost meer als wat brent vraagt. Niet dat ik 2,50 nu goed vond, maar geef toe, het is goedkoper dan in de Canonical Store. 1,00 zou prima zijn, ik bedoel, een CD-R kun je zo voor 0,50-1,00 kopen, dus dan heb je een mooie vergoeding.

Offline brent8800

  • Lid
Re: even een vraag??
« Reactie #17 Gepost op: 2010/09/30, 20:32:01 »
Ach, een vergoeding vragen is niet erg, maar dan moet het wel een hele kleine vergoeding zijn.

@jesse: Ja, je kunt ze gratis bestellen op ubuntu.com, maar dat heeft als nadeel:

-Duurt lang
-Kost heel veel Canonical
-Daarom zit er ook een limiet aan

Wat moet je dan als je met 3 bovenstaande dingen zit? Eentje kopen in de Canonical Store? Kost meer als wat brent vraagt. Niet dat ik 2,50 nu goed vond, maar geef toe, het is goedkoper dan in de Canonical Store. 1,00 zou prima zijn, ik bedoel, een CD-R kun je zo voor 0,50-1,00 kopen, dus dan heb je een mooie vergoeding.

ook daar heb ik iets aan thanks allemaal ik zal die site NU gelijk weghalen. kan ik het ergens anders promoten?.. dit was me laatste vraag hopen dat nu alles goed is opgelost? dan kan deze close? en jan mag ik weer op IRC chat?
Ubuntu 14.04 LTS

Offline brent8800

  • Lid
Re: even een vraag??
« Reactie #18 Gepost op: 2010/09/30, 20:35:28 »
SITE GEDELETE...
Ubuntu 14.04 LTS

Re: even een vraag??
« Reactie #19 Gepost op: 2010/09/30, 20:46:02 »
Je kunt een site ergens anders aanmaken hiervoor ;)

Verder kun je op dit forum kijken bij Promotie :)
En op dit gedeelte op mijn site: https://sites.google.com/site/ubukuntu/ubuntu-verspreiden

Hopelijk kom je hiermee verder :)

Offline brent8800

  • Lid
Re: even een vraag??
« Reactie #20 Gepost op: 2010/09/30, 20:48:19 »
TOPPIE... hopen dat alles nu goed is.. Dan kan dit topic close.. nja 1 allerlaatste vraag.. kan ik weer op de chat?
Ubuntu 14.04 LTS

Offline JanClaeys

  • Lid
Re: even een vraag??
« Reactie #21 Gepost op: 2010/10/01, 04:09:19 »
kan ik weer op de chat?
Nee.

Je bent er in geslaagd om 2x binnen een half uur tijd verbannen te worden ondanks minstens een 25-tal waarschuwingen van diverse personen.  Een dag erna verwijder ik één van die 2 bans, en het eerste wat je doet is al meteen wéér over de schreef gaan.  En nu verwacht je dat we je ban meteen weer opheffen?

(En verder ben je ook nog die post over Ubuntu op je illegaal forum vergeten verwijderen...)
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

Offline brent8800

  • Lid
Re: even een vraag??
« Reactie #22 Gepost op: 2010/10/01, 07:37:49 »
kan ik weer op de chat?
Nee.

Je bent er in geslaagd om 2x binnen een half uur tijd verbannen te worden ondanks minstens een 25-tal waarschuwingen van diverse personen.  Een dag erna verwijder ik één van die 2 bans, en het eerste wat je doet is al meteen wéér over de schreef gaan.  En nu verwacht je dat we je ban meteen weer opheffen?

(En verder ben je ook nog die post over Ubuntu op je illegaal forum vergeten verwijderen...)

2x binnen een half uur??????? wat heb ik gezegt??  en alleen jij hebt me gewaarschuwd.  ik zat wat lol te maken met andere mensen -_- mja in het offtopic mag zeker niet leuk gedaan worden.. close dit topic maar gaat nergens meer over.
« Laatst bewerkt op: 2010/10/01, 07:41:37 door brent8800 »
Ubuntu 14.04 LTS

Offline Thijsg

  • Lid
Re: even een vraag??
« Reactie #23 Gepost op: 2010/10/01, 08:07:01 »
kan ik weer op de chat?
Nee.

Je bent er in geslaagd om 2x binnen een half uur tijd verbannen te worden ondanks minstens een 25-tal waarschuwingen van diverse personen.  Een dag erna verwijder ik één van die 2 bans, en het eerste wat je doet is al meteen wéér over de schreef gaan.  En nu verwacht je dat we je ban meteen weer opheffen?

(En verder ben je ook nog die post over Ubuntu op je illegaal forum vergeten verwijderen...)

2x binnen een half uur??????? wat heb ik gezegt??  en alleen jij hebt me gewaarschuwd.  ik zat wat lol te maken met andere mensen -_- mja in het offtopic mag zeker niet leuk gedaan worden.. close dit topic maar gaat nergens meer over.
Dat slaat echt helemaal nergens op, kijk maar eens in Offtopic op het forum. Er is hier geen verbod op lol maken.

Offline brent8800

  • Lid
Re: even een vraag??
« Reactie #24 Gepost op: 2010/10/01, 09:32:40 »
het gaar over de irc chat niet forum ;)
Ubuntu 14.04 LTS