Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2 de scherm wordt hoofdscherm  (gelezen 1885 keer)

Offline Francky

  • Lid
2 de scherm wordt hoofdscherm
« Gepost op: 2009/07/15, 18:31:51 »
Dus,

Ik heb mijn tweede scherm aangesloten, Dell 19inch op l'attitude 6400. 

Ik heb totaal geen problemen met ze te delen maar, het bijkomend scherm wordt automatisch  het hoofdscherm.  De balken staan dus daar. 
Ik wil deze op het scherm van mijn laptop behouden.  Hoe doe ik dat, ik kan nergens de shermen wisselen,  wel van plaats maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. 


Ubuntu 9.04

Offline joop905

  • Lid
Re: 2 de scherm wordt hoofdscherm
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/15, 19:32:55 »
probeer het eens met nvidia-settings

Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
zoekterm: nvidia-settings

Blijvende instellingen. Alt F2 >   Of Terminalvenster 
gksudo nvidia-settings


GrJ.

Offline Francky

  • Lid
Re: 2 de scherm wordt hoofdscherm
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/16, 10:49:43 »
Dan kan ik dus de NVIDIA driver installeren.

Maar dan krijg ik pas echt problemen, dan komen de 2 schermen enkel op mijn laptop als 1 verticaal geheel.  Ik moet dus mijn muis helemaal aan de onderkant van het scherm zetten, dan scrollt het scherm naar beneden en krijg ik de balk maar dan gaat de bovenste balk helemaal naar boven.  Moeilijk uit te leggen maar ik krijg dus een portait-bureaublad op een portrait scherm. 

Dit lukt me echt langs geen kanten.

Offline Cugel

  • Lid
Re: 2 de scherm wordt hoofdscherm
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/16, 12:39:45 »
dan komen de 2 schermen enkel op mijn laptop als 1 verticaal geheel.  Ik moet dus mijn muis helemaal aan de onderkant van het scherm zetten, dan scrollt het scherm naar beneden en krijg ik de balk maar dan gaat de bovenste balk helemaal naar boven.
Dat effect heet 'auto panning'. In een readme over twinview kun je er wat meer informatie over vinden (http://http.download.nvidia.com/solaris/1.0-8178/README/appendix-g.html). In xorg.conf kun je dit met een optie uitzetten (nu nog alleen vinden welke optie dit is, en of het je probleem oplost zou ik niet weten).