Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu LOL (leveranciers)  (gelezen 1447 keer)

Ubuntu LOL (leveranciers)
« Gepost op: 2017/06/20, 12:37:45 »
Ik blijf het lachen vinden. Informatie vragen aan leveranciers als het om linux gaat.

Bezig met een kleine uitbreiding. Pc-artikel van interesse gevonden.
Staat er een productomschrijving, "werkt met win vista/7/8/9/10 en mac". Leuk, en linux dan?

Dus maar een contactformulier ingevuld met kortgevat de vraag "werk dit met linux?".
Krijg ik als antwoord een link naar een pdf. Een pdf met productomschrijving, "werkt met win vista/7/8/9/10 en mac".
Ja dat wist ik al. Maar er staat nog steeds niets over linux.
Dus weer terug gereageerd met "Dat is geen antwoord op mijn vraag". Ben benieuwd wat er nu gaat komen. =D

En dan het leuke deel LOL. Ik blijf eindeloos doorvragen tot ze antwoord voor me hebben. Ik mag toch verwachten dat zij weten wat zij verkopen? En de klant is koning, toch!?  :evil:  ^-^ ;)
« Laatst bewerkt op: 2017/06/20, 12:42:23 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline MKe

  • Lid
Re: Ubuntu LOL (leveranciers)
« Reactie #1 Gepost op: 2017/06/20, 14:07:16 »
Het antwoord is "Nee" want het werkt met win vista/7/8/9/10 en mac.

Offline sidonia

  • Lid
Re: Ubuntu LOL (leveranciers)
« Reactie #2 Gepost op: 2017/06/20, 14:56:32 »
Een heleboel hardware waar staat "werkt met win vista/7/8/9/10 en mac" werkt ook met Linux.

Simpele dingen zoals harde schijven staat ook vaak alleen maar Windows en Mac. Maar ze werken allemaal met Linux.
Dus is het niet zo gek om deze vraag te stellen. Het antwoord kan best wat duidelijker zijn, dan alleen maar dat zinnetje.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu LOL (leveranciers)
« Reactie #3 Gepost op: 2017/06/20, 15:17:15 »
Toen ik die informatie vroeg voor mijn laptop, werd verteld dat alles hoort te werken, alleen over de Wifi konden ze geen zekerheid geven.
Wel mocht ik het in de winkel (Sidonia woont halverwege) proberen.

Achteraf een logisch antwoord, in alle *buntu's werkt het, maar niet in Debian, daar moet je 2 files met close-source drivers voor installeren.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ubuntu LOL (leveranciers)
« Reactie #4 Gepost op: 2017/06/20, 23:51:39 »
Het antwoord is "Nee" want het werkt met win vista/7/8/9/10 en mac.

Wat hun antwoord gaat worden weet ik nog niet. Maar het antwoord op mijn vraag is "Ja".
« Laatst bewerkt op: 2017/06/20, 23:53:10 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Ubuntu LOL (leveranciers)
« Reactie #5 Gepost op: 2017/06/20, 23:54:25 »
Hahahahaha. Toch nog even gekeken en het wordt alleen maar leuker.

Volgens hen inderdaad "Nee".
Dus antwoord terug: Slechte service. ¨Inmiddels ontdekt dat deze wel zou moeten werken met linux. Maar aangezien die van jullie niet bestel ik die dan maar niet. Gemiste kans."

Ter verduidelijking. Artikel blijkt prima te werken met linux.  :evil:
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Ubuntu LOL (leveranciers)
« Reactie #6 Gepost op: 2017/06/26, 08:34:12 »
Een heleboel hardware waar staat "werkt met win vista/7/8/9/10 en mac" werkt ook met Linux.

Simpele dingen zoals harde schijven staat ook vaak alleen maar Windows en Mac. Maar ze werken allemaal met Linux.
Dus is het niet zo gek om deze vraag te stellen. Het antwoord kan best wat duidelijker zijn, dan alleen maar dat zinnetje.

het kan nog idioter, bij GameRoomS.nl gebruiken we philips HDMI-beeldschermen waar specifiek op staat "works with windows 8"  ??? ???
heb bijna de neiging om windows 8 te installeren op een laptop zonder HDMI en dan klagen dat t niet werkt.  :evil: :evil:
(voor de duidelijkheid, die schermen worden gebruikt met alles BEHALVE windows 8, met name Linux, Wii-U, Wii (wii2hdmi) gamecube, playstation, famicom (via AV->hdmi converters) en nintendo switches)
« Laatst bewerkt op: 2017/06/26, 08:35:59 door niekn »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu LOL (leveranciers)
« Reactie #7 Gepost op: 2017/06/26, 09:26:38 »
Een kleine kanttekening:
Niet alle Linux distributies bevatten alle drivers.
Zo heeft Debian standaard alleen de OpenSource drivers en heeft Mint weer veel drivers voor oudere hardware.
Werkt op Linux is dus lastig, dan moet het ook getest zijn op meerdere distributies, want de Linux bestaat niet.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ubuntu LOL (leveranciers)
« Reactie #8 Gepost op: 2017/06/26, 09:31:07 »
Een kleine kanttekening:
Niet alle Linux distributies bevatten alle drivers.

Ik had inmiddels reviews gevonden dat hij onder diverse distries plug 'n play werkte. En daar kan nu ubuntu16lts aan toegevoegd worden.

Na geen reactie meer gehoord te hebben en dus niet besteld ontvang ik ineens uit het niets zo'n tevredenheidsonderzoek over de helpdesk.  =D
Wat een marketing en communicatie zeg.  :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu LOL (leveranciers)
« Reactie #9 Gepost op: 2017/06/26, 10:22:24 »
Wat een marketing en communicatie zeg.  :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Hoe krijg je een lagere waardering?
Zij weten hoe dat moet :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ubuntu LOL (leveranciers)
« Reactie #10 Gepost op: 2017/06/26, 22:07:07 »
Hoe krijg je een lagere waardering?

Ze krijgen niks. Ik neem de moeite niet eens om het in te vullen.
Doen/kunnen ze toch niets mee want anders hadden ze dat al wel gedaan.
En ik bestel er niets meer met zo'n "services".

Ben inmiddels lekker met dat ding aan het experimenteren. =D
« Laatst bewerkt op: 2017/06/26, 22:10:01 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore