Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows applicatie Advanced Time Report Professional onder Wine  (gelezen 1315 keer)

GewoonMezelf

  • Gast
hoi iedereen weer een anti ms vista gebruiker wat tegenwoordig standaard word mee gelever zo ook op mijn nieuwe acer aspire. Ik ben dus erg nieuw in ubuntu (wel leuk om weer eens met iets nieuws te beginnen) heb het een en ander al uit gezocht en gevogelt (heb zelfs een keer mijn ubuntu om zeep weten te helpen hoe weet ik niet dacht iets met een dual boot met windows) maar echter zoals elke noob kun je niet alles vinden of omdat je fout zoekt of het helemaal niet te vinden is zo ook met mijn volgende proble(e)m(en). Eerst maar even wat voor laptop ik gekocht heb (ben er best trost op behalve dat vista @#$% dan).

Acer Aspire 9423WSMi
Intel Core 2 Duo processor T5500 (1.66 GHz FSB, 2MB L2 cach)
NVidia GeFoce go 7300 400MB
160GB Schijf
DVD super multi DL
2GB DDR2
WLAN en blauwe tand.

De problemen die ik heb zijn echter dat ik via wine het niet voor elkaar krijg om window's programm'as (en hoe kan het ook anders games maar voor nu niet belangrijk) werkent te krijgen. In mijn geval is dat Advanced timereport professional om mijn uren in op te schrijven (ok het programmas zuigt van hier tot " zeg maar de verstweg liggende plaats die je kent" dus als iemand een vervangend linux programma weet heb ik dat liever :D) heb ik geinstalleerd maar als ik het wil openen krijg ik het begin scherm te zien en sluit wine af. Ik heb al een aantal uurtjes gegoogled maar kan niets vinden over hoe wat of waar (ik wil ook zelf meer van wine leren dus als iemand een tutorial weet).

Probleem 2: VPN PPTP naar een netasq krijg de volgende melding "Could not start the VPN connection "vpn name" B.V. due to a login failure Bad username or password" maar ik weet zeker dat de inlog gegevens goed zijn!


Alvast bedankt

Greez Willem

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Windows applicatie Advanced Time Report Professional onder Wine
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/07, 13:55:18 »
Om te beginnen: Advanced timereport professionalstaat niet onder de applicatie database van Wine:
http://appdb.winehq.org/
Vaak staan daar handige tips.

In de terminal, wat geeft:
wine

Offline hello

  • Lid
Windows applicatie Advanced Time Report Professional onder Wine
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/07, 14:12:33 »
Er zijn nog veel windows programma's (en games) die gewoon niet werken in wine

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Windows applicatie Advanced Time Report Professional onder Wine
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/07, 14:18:52 »
Citaat van: hello
Er zijn nog veel windows programma's (en games) die gewoon niet werken in wine
Klopt, maar sommigen zijn aan te slingeren met wat tweaken...

GewoonMezelf

  • Gast
Windows applicatie Advanced Time Report Professional onder Wine
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/07, 14:19:29 »
als ik via de console wine ATRClient.exe in tik: start wine met de volgende melding windows failed to regestry this program. please reinstall the program.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Windows applicatie Advanced Time Report Professional onder Wine
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/07, 15:36:15 »
Citaat van: GewoonMezelf
als ik via de console wine ATRClient.exe in tik: start wine met de volgende melding windows failed to regestry this program. please reinstall the program.
Dit is wel heel weinig info.

Is het installeren goed gegaan (zonder foutmelding)?
Moet je het programma nog registreren of iets dergelijks?
Bedoel je met 'regestry': register of registry?

GewoonMezelf

  • Gast
Windows applicatie Advanced Time Report Professional onder Wine
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/07, 15:55:21 »
Ok het installeren gaat goed updates installeren ook,krijg alleen de fout melding dat er geen link naar menu start kan worden geschreven. vervolgens open ik in terminal server wine atrclient.exe en dan krijg ik de fout dat windows geen registry kan aan maken (registry sorry)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Windows applicatie Advanced Time Report Professional onder Wine
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/07, 16:14:31 »
Op zich kan ik hier niet zo veel mee. Wine is ook in staat (uiteraard) om te lezen en schrijven naar de registry, dat kan het probleem niet zijn. Als je verder geen info heb tast ik in het duister.

Wat een andere mogelijke oplossing voor jouw probleem is: probeer eens met VirtualBox of VMware het programma te draaien. De applicatie draait dan in zijn eigen (virtuele) OS binnen een sessie. Normaal gesproken krijg je ieder programma (behalve spellen, deze zijn afhankelijk van 3D) op deze manier aan de gang.

GewoonMezelf

  • Gast
Windows applicatie Advanced Time Report Professional onder Wine
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/07, 16:20:58 »
ok laat ik iets anders vragen dan kent iemand dan een programma dat probleem loos onder ubuntu draait waar ik mijn urenverandwoording ik kan maken (zoals ik al zij het is een #$%@ programma). de informatie die ik heb gegeven is alles wat ik van wine te zien krijg??

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Windows applicatie Advanced Time Report Professional onder Wine
« Reactie #9 Gepost op: 2007/08/07, 17:01:12 »
Kijk eens naar de pakketten gnotime en gtimelog, misschien kan je die gebruiken?