Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu en ziggo  (gelezen 4953 keer)

Offline peter40

  • Lid
ubuntu en ziggo
« Gepost op: 2010/04/23, 07:32:43 »
Ik heb een internet verbinding bij de ziggo en ubuntu.Nou is het zo dat na een update ik geen verbinding meer heb met ziggo.
Het schijnt zo te zijn dat dat ziggo alleen windows aanstuurt. Weet iemand hier iets meer van?

Offline chaos7

  • Lid
Re: ubuntu en ziggo
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/23, 07:42:26 »
vindt het raar.
ze leveren internet en daar werken alle besturingssystemen op.
gewoon een draadje naar buiten.
ik denk dat je het moet gaan zoeken in de updates cq veranderde instellingen na de update.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline peter40

  • Lid
Re: ubuntu en ziggo
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/23, 07:46:16 »
Ik ben gaan klagen bij ziggo, die stuurde een monteur die sloot zijn windows laptop aan en had verbinding. En ik dus daarna ook weer.
Gisteren had ik een stroomstoring, en nu dus weer hetzelfde probleem dat er geen netwerk verbinding gemaakt kan worden.
De monteur zei dat ze alleen werken met windows.

Offline Benjamin

  • Lid
Re: ubuntu en ziggo
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/23, 07:46:44 »
Nah,

ik heb zelf ook ziggo en ubuntu. Het is gewoon dat zij geen kaas gegeten hebben van Ubuntu en daarom geen ondersteuning leveren.

Dus ik denk ook eerder dat er iets aan de hand is met je instellingen.

Groetjes,

## EDIT ##

Ik zou kijken wat er gebeurt als ik alles uitzette en dan eerst de ziggo modem aanzetten en daarna de router en dan de pc's....

Offline peter40

  • Lid
Re: ubuntu en ziggo
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/23, 07:53:45 »
Ik heb mijn schijf verdeelt in twee partities, artistx (ubuntu) en Kanotix (debian) hetzelfde probleem.De update was een snelheidsverhoging van Ziggo, die koude start heb ik meerdere keren gedaan en helpt dus niet. Die Ziggo monteur kostte 35 euro en doe ik dus niet meer.

Offline jan11000

  • Lid
Re: ubuntu en ziggo
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/23, 08:01:46 »
Ubuntu of iets anders dan linux maakt niks uit met ziggo verbinding.

Zet je modem(van ziggo) uit, dus stroom eraf, 10 minuten wachten, dan weer aanzetten.
Dan pc weer proberen.

Opstarten van livecd, werkt dit?

Heb je draadloos of met netwerkkabel? probeer eens de kabel.

Kontroleer je netwerkinstellingen, heb je een ip gekregen van je router/modem.

Offline peter40

  • Lid
Re: ubuntu en ziggo
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/23, 08:05:18 »
Ik heb een prima verbinding kabel. Dus niet draadloos en dus ook een ip adres natuurlijk. Ik denk dat ik die koude start maar probeer, eerst modem dan router dan pc. Mijn pc stond wel aan toen ik de koude start deed.

Offline jan11000

  • Lid
Re: ubuntu en ziggo
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/23, 08:32:11 »
Je kan ook eens een andere netwerkkabel eens proberen.

Pc moet je wel uizetten, want de pc krijgt van je router een ip adres toegewezen bij het opstarten.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/23, 08:41:01 door jan11000 »

Offline peter40

  • Lid
Re: ubuntu en ziggo
« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/28, 10:29:45 »
Ben er nog niet uit. Kanotix gaat op zoek naar een ip adres, en kan hem dus niet vinden. Na verloop van tijd stopt hij met zoeken. En heb ik dus geen verbinding.

Re: ubuntu en ziggo
« Reactie #9 Gepost op: 2010/04/28, 12:11:40 »
Je hebt het over een update...........is dat een update geweest naar een andere versie. Dus bijv van 9.10 naar 10.4?

Het gebeurd nog wel eens dat op dat moment of de instellingen niet meer juist zijn, of je opeens gebruik moet maken van bijvoorbeeld ndiswrapper.

Ik heb zelf in 8.10 een uitstekende verbinding gehad. ik in 9.4 met ndiswrapper een verbinding moest maken, in 9.10 wel draadloos had wat er om de paar minuten uitknalde en in 10.4 een uitmuntende verbinding heb.

Ergo conclusio: probeer een ander versienummer en kijk of dan je draadloos wel weer werkt

Gr Ruud

Offline peter40

  • Lid
Re: ubuntu en ziggo
« Reactie #10 Gepost op: 2010/04/30, 12:06:16 »
Ik ben er al uit. Mijn netwerkkabel is naar de klote. Dat begreep ik niet omdat hij keurig was weggewerkt onder de vloer. Nu heb ik dus een nieuw kabeltje door mijn huis lopen. Misschien is draadloos een optie, ik heb wel een linksys router. Heb ik aan een usb stick voldoende om hem aan te sluiten?

Offline Suns

  • Lid
Re: ubuntu en ziggo
« Reactie #11 Gepost op: 2010/04/30, 13:51:14 »
gelukkig ook weer opgelost.
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline peter40

  • Lid
Re: ubuntu en ziggo
« Reactie #12 Gepost op: 2010/05/18, 11:43:25 »
Ben ik weer. Mijn probleem is dat als ik 2 apparaten aansluit op een acces point, voip en internet, ziggo stijgert. Als ik internet of voip apart aansluit op het modem doen ze het wel. Kan het zijn dat mij ip adres in conflict komt, of is toch gewoon het modem.

Offline Remuzzz

  • Lid
Re: ubuntu en ziggo
« Reactie #13 Gepost op: 2010/05/18, 20:17:47 »
Dat kan inderdaad een ipadres conflict zijn. Kijk even of de rangen overeenkomen waar ze inzitten?

Offline elendil

  • Lid
Re: ubuntu en ziggo
« Reactie #14 Gepost op: 2010/05/19, 03:12:04 »
Ik heb een internet verbinding bij de ziggo en ubuntu.Nou is het zo dat na een update ik geen verbinding meer heb met ziggo.
Het schijnt zo te zijn dat dat ziggo alleen windows aanstuurt. Weet iemand hier iets meer van?
Totaal geen last van Peter


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline ivo

  • Lid
Re: ubuntu en ziggo
« Reactie #15 Gepost op: 2010/05/19, 20:48:51 »
Ik heb een internet verbinding bij de ziggo en ubuntu.Nou is het zo dat na een update ik geen verbinding meer heb met ziggo.
Het schijnt zo te zijn dat dat ziggo alleen windows aanstuurt. Weet iemand hier iets meer van?
Totaal geen last van Peter

+1
Uitermate tevreden over Ziggo.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.