Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu jaunty - geen opstartscherm bij opstarten en afsluiten  (gelezen 731 keer)

Offline edwinv

  • Lid
hallo,

ik heb net ubuntu jaunty geïnstalleerd op een dell optiplex gx620  - installatie werkte perfect

echter na de installatie, bij het opstarten, krijg ik geen opstartscherm (je weet wel die balk die over en weer loopt) ook niet bij het afsluiten - enkel een zwart scherm -

computer start wel op en werkt dan verder perfect - alleen geen opstartscherm

kan iemand helpen aub

Re: ubuntu jaunty - geen opstartscherm bij opstarten en afsluiten
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/24, 12:30:42 »
Installeer eens startupmanager via Synaptic. Terug te vinden onder Systeem>Beheer>Opstart manager.
Kijk hier eens onder het tabblad vormgeving of je usplash thema wel is geïnstalleerd en aangevinkt. 
En kijk in Synaptic of usplash en usplase-theme-ubuntu zijn geïnstalleerd.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline edwinv

  • Lid
Re: ubuntu jaunty - geen opstartscherm bij opstarten en afsluiten
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/24, 16:40:06 »
ik heb opstart manager geinstalleerd - usplase is geinstalleerd
ik heb aangevinkt "laat tijdens het opstarten het splash scherm zien"
scherm blijft zwart - computer start verder gewoon op

nochtans bij de installatie via live cd heb ik geen problemen gehad - splash scherm verscheen - ik heb de nodige antwoorden gegeven op de vragen en bij het opstarten gewoon op installatie geklikt -

daarna bij het afsluiten ook gewoon splash scherm waarin verscheen dat ik de cd er moest uithalen en op enter drukken - dit gedaan computer start op en sindsdien geen splashscherm meer

rara wat is er gebeurd ? ik kan verder , maar zou toch graag weten hoe dit op te lossen