Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wie kan mij helpen met programmeren?  (gelezen 1648 keer)

Offline Julia_N

  • Lid
Wie kan mij helpen met programmeren?
« Gepost op: 2017/03/12, 14:33:09 »
Hallo allemaal,
Ik studeer Technische Natuurkunde en moet nu voor mijn opleiding het spel Pong programmeren in Python.
Ik heb de basis gekregen en het is nu de bedoeling dat ik zelf dingen toevoeg, zoals de score en dat de leerling altijd wint van de docent.
Na een week het te hebben geprobeerd kom ik er nog steeds niet uit, dus vandaar mijn vraag, wie zou mij kunnen helpen?
Ik hoor heel graag van jullie!

swake

  • Gast
Re: Wie kan mij helpen met programmeren?
« Reactie #1 Gepost op: 2017/03/12, 14:57:38 »
 =) Ik ben een senior geboren in het jaar 1958 . Ik ben ongeschoold , heb dus nooit een diploma behaald .
Ik heb ook leren uit mezelf programmeren , en dit heb ik geleerd door logisch na te denken .
Maar ik lees in je vraag dat je de basis al gekregen hebt , en dus niet van 0 moet beginnen . Met een beetje logica zul je er zeker achterkomen hoe de leerling altijd zal winnen van de docent .

https://nl.wikipedia.org/wiki/BASIC

Offline Julia_N

  • Lid
Re: Wie kan mij helpen met programmeren?
« Reactie #2 Gepost op: 2017/03/12, 15:04:35 »
Ik heb er echt al heel lang aan gezeten maar ik kom er echt niet uit. Ik krijg alleen maar errors

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Wie kan mij helpen met programmeren?
« Reactie #3 Gepost op: 2017/03/12, 16:09:54 »
Hoi Julia,

Jaja, zo gaat dat. Zo zou ik het als leraar ook doen. Van zoiets leer je het pas echt.

Die errors zijn er om jou te helpen, niet om jou te pesten. Ze zijn er ook voor jouw helpers. Dus laat ze ons maar weten via een attachment of via een pastebin.

groet,

Just

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021