Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Eeebuntu 3.0 NBR omschakelen bureaublad probleem  (gelezen 2610 keer)

FrSu

  • Gast
[OPGELOST] Eeebuntu 3.0 NBR omschakelen bureaublad probleem
« Gepost op: 2009/11/07, 15:41:57 »
Heb vanmorgen een omschakeling gedaan van bureaublad NBR naar normaal via bureaublad modus.

Bij terugschakelen krijg ik de volgende melding: Er trad een fout op bij het laden of opslaan van configuratieinformatie voor netbook-launcher. Sommige configuratieinstellingen werken mogelijk niet juist.

Met de volgende detail info: Niet gelukt contact te leggen met de configuratieserver; een van de mogelijke oorzaken is dat u TCP/IP-netwerken voor ORBit moet aanzetten, of dat er verouderde NFS-locks zijn, veroorzaakt door een systeemcrash. Bekijk http://projects.gnome.org/gconf/ voor informatie. (Details —  1: Server ping-fout: IDL:omg.org/CORBA/COMM_FAILURE:1.0)

Heb de link even bekeken, maar dat gaat mij boven de pet.

Lijkt toch verder goed te werken, iemand tips?
« Laatst bewerkt op: 2009/11/08, 14:01:39 door FrSu »

FrSu

  • Gast
Re: Eeebuntu 3.0 NBR omschakelen bureaublad probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/07, 22:51:12 »
Heb op een ander forum een reactie gehad waardoor ik besloten heb om over te stappen op de desktopversie 9.10. Download loopt. ;)

FrSu

  • Gast
Re: Eeebuntu 3.0 NBR omschakelen bureaublad probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/08, 14:01:20 »
Done, draait hier prima! XD

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [OPGELOST] Eeebuntu 3.0 NBR omschakelen bureaublad probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/08, 14:16:26 »
Die foutmeldingen zijn ook de reden, dat men in UNR 9.10 geen bureaubladwisselaar (desktop-switcher) heeft opgenomen. Het ding rammelde van de fouten.

Bij UNR 9.04 had desktop-switcher de zaak op mijn netboekje eens dusdanig grondig verpest, dat het bijna nodig was om te herinstalleren....

FrSu

  • Gast
Re: [OPGELOST] Eeebuntu 3.0 NBR omschakelen bureaublad probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/08, 14:26:50 »
Zoals 9.10 nu werkt op mijn 1000H zie ik nu ook geen voordeel in de UNR versie.
Deze hebben we op de 1000HA van mijn echtgenote staan en werkt daarop goed.

Eeebuntu 3.0 was echter wel mooi en deed het ook goed, maar ik had bij de softwarebronnen inmiddels zoveel zaken staan dat ik maar een frisse start gemaakt heb.

« Laatst bewerkt op: 2009/11/08, 14:29:02 door FrSu »