Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internetlinks vanuit Mozilla Thunderbirs werken niet meer  (gelezen 1828 keer)

Martin Franssen

  • Gast
internetlinks vanuit Mozilla Thunderbirs werken niet meer
« Gepost op: 2015/02/27, 19:03:24 »
Hallo,

Sinds vanmiddag (na de laatste update van Xubuntu)  openen er geen internetlinks meer vanuit Mozilla Thunderbirds-emails.
Indien ik een link wil activeren, wordt  Mozilla Firefox geopend met startpagina daarvan, de link naar de te openen site wordt echter  niet gezocht/gevonden.
NB: ik heb de laatste tijd zelf helemaal niets veranderd aan instellingen van de Mozilla's.

Wat te doen??

Martin

Offline jan11000

  • Lid
Re: internetlinks vanuit Mozilla Thunderbirs werken niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/27, 19:10:47 »
Er is een update geweest van firefox, en daar klopt iets niet.
Zelf zou ik een paar dagen niks doen, en wachten tot er een update komt.
Of links openen met chrome of chromium,
Of een copie en plakken in firefox doen.

Re: internetlinks vanuit Mozilla Thunderbirs werken niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/27, 20:20:37 »
Hoewel dit bij mijn vader nog prima werkt, heeft hij wél andere probleempjes met Firefox sinds de laatste update. En her en der las ik al meer 'klachten'. Duidelijk dus dat er iets niet lekker zit. Natuurlijk zal niet iedereen er last van hebben (even mezelf indekken voordat ik straks weer het halve forum over me heen krijg ;)) maar er is dus wel 'iets' aan de hand bij 'sommigen' waaronder ook mijn vader.

Offline Basic-NL

  • Lid
Re: internetlinks vanuit Mozilla Thunderbirs werken niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/27, 20:44:35 »
Bij mij openden de links in mijn mail niet meer. In plaats daarvan kreeg ik een standaard startscherm van de browser. Oplossing:

Voorkeuren > Firefox > Algemeen > Vinkje aanzetten bij Altijd controleren of Firefox de standaard browser is. > Druk op Standaard maken
Preferences > Firefox > General > Vinkje aanzetten bij Always check to see if Firefox is the default browser' > Druk op Check now.

Sluit browser Firefox en mailprogramma Thunderbird. Bij opnieuw starten werken de links weer.
Blijkbaar is met de update dat vinkje uitgezet in Firefox?
100% Linux sinds 07-2005, Nu: (PC) Xubuntu 22.04 LTS (Phone) Ubuntu Touch

Offline HarzG

  • Lid
Re: internetlinks vanuit Mozilla Thunderbirs werken niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 2015/02/27, 21:03:51 »
Bij mij openden de links in mijn mail niet meer. In plaats daarvan kreeg ik een standaard startscherm van de browser. Oplossing:
Voorkeuren > Firefox > Algemeen > Vinkje aanzetten bij Altijd controleren of Firefox de standaard browser is. > Druk op Standaard maken
Er wordt in plaats van een tab vanuit een mail-link inderdaad een nieuw venster van Firefox geopend met het standaard-startscherm.
Je oplossing werkt prima, maar de controle "altijd" is niet nodig. Bij mij was het voldoende om 1 keer Firefox tot standaardbrowser te verklaren. Nadien werkte Thunderbird direct weer normaal. Het sluiten van Firefox en/of Thunderbird was niet nodig.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Basic-NL

  • Lid
Re: internetlinks vanuit Mozilla Thunderbirs werken niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 2015/02/27, 21:31:21 »
@HarzG : Bedankt voor je aanvulling / terugkoppeling! Vriendelijke groet, Basic-NL
100% Linux sinds 07-2005, Nu: (PC) Xubuntu 22.04 LTS (Phone) Ubuntu Touch

Offline HarzG

  • Lid
Re: internetlinks vanuit Mozilla Thunderbirs werken niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 2015/02/27, 21:59:01 »
@HarzG : Bedankt voor je aanvulling / terugkoppeling! Vriendelijke groet, Basic-NL
.. nog een aanvulling: De fout kwam op mijn 64bits-systeem voor. Op een andere pc met een 32bits Xubuntu 14.04 was Firefox wel lief, d.w.z. hij bleef de standaard-browser en Thunderbird had "geen last" van de update. De links bleven werken met een klik vanuit Thunderbird.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Martin Franssen

  • Gast
Re: internetlinks vanuit Mozilla Thunderbirs werken niet meer
« Reactie #7 Gepost op: 2015/02/28, 01:14:59 »
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie snelle reacties.
Het probleem is opgelost, de suggestie: "Voorkeuren > Firefox > Algemeen > Vinkje aanzetten bij Altijd controleren of Firefox de standaard browser is. > Druk op Standaard maken"  ,  was inderdaad de effectieve ingreep, om alles weer te laten werken zoals het hoort,   nogmaals bedankt,
met vriendelijke groet,
Martin