Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Weer een probleem met mijn quickcam pro 9000 webcam  (gelezen 1530 keer)

hansc

  • Gast
Weer een probleem met mijn quickcam pro 9000 webcam
« Gepost op: 2008/05/17, 23:52:59 »
Ik ben op de releaseparty geweest en heb mijn webcam (die niet werkte) weer werkend gekregen (bleek een instelling te zijn).

Thuis gekomen probeer ik het opnieuw en wat blijkt???
Hij werkt weer niet (niets aan de instellingen gewijzigd), weer geeft ie een zwart scherm in cheese.
Ook in het programmaatje wat we hebben geïnstalleerd (camorama) werkt het niet, sterker nog dit laatste wordt niet eens meer opgestart door een fout : Could not connect to video device (/dev/video0). Please check connection.

Wat is er aan de hand en wat kan ik doen om dit in de toekomst te verhelpen.

Het is toch niet zo dat de webcam werkt  bij de gratie dat je met internet bent verbonden?

Graag zie ik antwoord op het bovenstaand probleem

Offline Dirk Tas

  • Lid
Weer een probleem met mijn quickcam pro 9000 webcam
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/18, 10:23:13 »
Citaat van: hansc
Ik ben op de releaseparty geweest en heb mijn webcam (die niet werkte) weer werkend gekregen (bleek een instelling te zijn).

Thuis gekomen probeer ik het opnieuw en wat blijkt???
Hij werkt weer niet (niets aan de instellingen gewijzigd), weer geeft ie een zwart scherm in cheese.
Ook in het programmaatje wat we hebben geïnstalleerd (camorama) werkt het niet, sterker nog dit laatste wordt niet eens meer opgestart door een fout : Could not connect to video device (/dev/video0). Please check connection.

Wat is er aan de hand en wat kan ik doen om dit in de toekomst te verhelpen.

Het is toch niet zo dat de webcam werkt  bij de gratie dat je met internet bent verbonden?

Graag zie ik antwoord op het bovenstaand probleem
Ik vermoed dat je logitech quickcam pro 9000 perfect werkt, alleen is het zo dat cheese standaard het /dev/video0 device neemt en als je nu toevallig meerdere video devices hebt (webcam, tv kaart,...) dan zou het wel eens kunnen dat je pro 9000 niet /dev/video0 is. Ik heb zelf zo'n webcam en hij werkt prima in Skype, Ekiga of bijvoorbeeld een programma zoals 'motion' maar in cheese heb ik hem ook nog niet aan de praat gekregen omdat de pro 9000 als /dev/video1 gekend is. Mocht iemand dat kunnen uitleggen hoe ik cheese aan het verstand breng dat hij /dev/video1 moet gebruiken dan zou ik blij zijn. Ik heb reeds geprobeerd om via gstreamer-properties het device te veranderen, bij de test zie ik dat alles goed is maar eenmaal terug in cheese zie ik terug het beeld van m'n tv kaart die op /dev/video0 zit.

Mvg.
Dirk
Ubuntu User #14670

mwgrient

  • Gast
Weer een probleem met mijn quickcam pro 9000 webcam
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/20, 10:47:27 »
bij werkt de logitech 9000 prima in skype en cheese... Ik werk met ubuntu 8.04. EN je hebt geen internetverbinding nodig voor de webcam. Die connectie waar die over zeurt heeft te maken met de /dev/video0, daar moet ook connectie mee gemaakt worden.
Welke versie werk je van (x/k)Ubuntu?

Offline Dirk Tas

  • Lid
Weer een probleem met mijn quickcam pro 9000 webcam
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/24, 16:44:22 »
Citaat van: mwgrient
bij werkt de logitech 9000 prima in skype en cheese... Ik werk met ubuntu 8.04. EN je hebt geen internetverbinding nodig voor de webcam. Die connectie waar die over zeurt heeft te maken met de /dev/video0, daar moet ook connectie mee gemaakt worden.
Welke versie werk je van (x/k)Ubuntu?
cheese verbindt altijd met /dev/video0, dat is nu net het probleem!! Als je /dev/video0 nu een tvkaart is dan toont hij dat beeld en niet dat van je webcam, iemand enig idee hoe je dit kan oplossen ? In Skype is dat geen probleem omdat je daar andere devices kan selecteren.
Ubuntu User #14670