Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Return of the king: Rhythmbox terug op de troon.  (gelezen 2507 keer)

Return of the king: Rhythmbox terug op de troon.
« Gepost op: 2011/11/04, 23:05:37 »
Beetje drama toegevoegd aan de titel om lezers te lokken ;)

Rhythmbox zal weer de standaard muziekspeler worden in 12.04 Precise Pangolin: http://www.omgubuntu.co.uk/2011/11/banshee-tomboy-and-mono-dropped-from-ubuntu-12-04-cd/ Eerder was er al een gerucht maar nu is het bevestigd. Ook Gbrainy en Tomboy verwdwijnen uit het standaardpakket, en daarmee Mono.

Voor zover ik eerder had gelezen zijn er drie argumenten:

- Mono weg, dus meer ruimte op CD.
- Huidige LTS (Lucide Lynx) heeft ook Rhythmbox, handig voor LTS ==> LTS migratie
- Banshee krijgt het niet voor elkaar volledig op GTK3 over te gaan door een hardnekkige bug.

Tja, vind het ergens wel inconsequent, en lullig voor het Banshee-team om Banshee zo snel af te serveren, maar de argumenten voor Rhythmbox zijn ook best sterk. Wat vinden jullie?

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Return of the king: Rhythmbox terug op de troon.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/04, 23:24:54 »
Als hardcore Rhythmbox fan kan ik dit alleen maar toejuigen, Ik vond Banshee bij voorbaad al een grote fout om als default player te gebruiken.


RB is een stabiel, duidelijk en degelijk ding en doet wat het moet doen zonder shit, gewoon goed.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Return of the king: Rhythmbox terug op de troon.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/04, 23:34:40 »
Er is een 'standaard' pakket aanwezig op de basisinstallatie, om de doorsnee gebruiker zoveel mogelijk te bieden.

Het USC (of synaptic, zo men wilt) herbergt nog eens een mega-store annex snoepwinkel van zo'n 30 000 programma's, dus wat Shuttleworth c.s uitkiezen, lijkt me niet zo universeel. Wil je een ander programma voor een bepaalde toepassing, dan zet je dat zó erop.
Rhythmbox is verder een prima muziekspeler, maar kies gewoon wat je prettig vindt.

(Wees wel voorzichtig met standaard programma's eruit te slopen, mijn advies zou zijn om die te laten staan.)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Return of the king: Rhythmbox terug op de troon.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/04, 23:41:45 »
Ja natuurlijk zet je elk pakket er zo op dat in de bronnen zit, maar daar gaat het niet om. De set van standaardtoepassingen is toch wat de beginnende gebruiker het eerste tegenkomt en gaat proberen.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Return of the king: Rhythmbox terug op de troon.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/04, 23:58:48 »
Okay, daar heb je ook wel een punt (ik heb er evengoed wat aan moet wennen in het begin). Maar toch is RB een prima muziekspeler, dus ik zie niet zo'n probleem.

De onderzoekende geest gaat vanzelf wel op zoek  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Return of the king: Rhythmbox terug op de troon.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/05, 00:58:28 »
Persoonlijk vind ik het ook geen slechte keuze, ben een fervent Rhythmboxgebruiker :P, maar wel een opvallende keuze. Banshee is dan slechts 2 uitgaven de standaardspeler geweest.

Re: Return of the king: Rhythmbox terug op de troon.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/05, 09:11:57 »
Dat heen en weer geschuif van programma's heeft nooit veel goeds gebracht, dus zo verwonderlijk is het niet dat men weer kiest voor Rhythmbox. Wat mij betreft mogen ze dat ook met evolution doen. De integratie van e-mail en agenda heeft toch een duidelijke meerwaarde boven het standaard dat Thunderbird aanbiedt. En ja, ik weet dat het mogelijk is om Lightning toe te voegen aan Thunderbird, maar dat werkt nog lang niet zo lekker als de al jaren in Evolution geïntegreerde agendafunctionaliteit. 
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Return of the king: Rhythmbox terug op de troon.
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/05, 12:14:58 »
Ik vind het een goede keuze, jammer van Banshee, maar toch moet een LTS honderd % stabiel zijn, en ook de software. Wel jammer van Tomboy, maar gelukkig kan je het simpel installeren. :P
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Return of the king: Rhythmbox terug op de troon.
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/05, 13:15:01 »
Ik doe sowieso een custom installatie, waarbij ik de kernel kaap en de grafische omgeving. De rest zijn allemaal programma's die ik wil. Mij boeit het niet wat in de standaard installatie komt daar ik die toch niet gebruik.

Ik sloop altijd 90% van de programma's uit de standaardinstallatie omdat ik ze toch niet gebruik.

Het enige dat ik nodig heb:

Kernel
GUI (Unity/ E17/ XFCE) (1 van de 3)
Libre Office
Scribus
Thunderbird
Firefox
GIMP
Shotwell
Empathy
Calibre
Filezilla
VLC
Totem
Skype
Gwibber
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Return of the king: Rhythmbox terug op de troon.
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/05, 20:12:43 »
Persoonlijk vind ik RB een rotprogramma. Het integreert niet echt goed (Banshee wel, helemaal met Ambiance Improved-thema) en ik vind RB nogal onoverzichtelijk. Banshee is een heel fijn programma (al gebruik ik grotendeels VLC, maar zo nu en dan toch wel Banshee) :)

Offline Tom

  • Lid
Re: Return of the king: Rhythmbox terug op de troon.
« Reactie #10 Gepost op: 2011/11/05, 21:00:19 »
En ik vind Rhythmbox weer goed al gebruik ik hem al een tijd niet meer ,maar Audacious.
VLC vind ik dan weer een overgewaardeerde Player ,gebruik liever Totem.
Ik vind Gwibber een .....program ,gebruik alleen Pidgin.
En zo kun je blijven discuteren ,zo veel mensen zoveel wensen (voorkeuren).
Dus leve Synaptic keuze zat. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Return of the king: Rhythmbox terug op de troon.
« Reactie #11 Gepost op: 2011/11/05, 21:08:32 »
ik vind Rhythembox niet zo geweldig, i.v.m. uiterlijk, echter vind ik Mono, en alles wat er op draait, ook niks, en ik heb dan van de twee liever Rhythembox.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: Return of the king: Rhythmbox terug op de troon.
« Reactie #12 Gepost op: 2011/11/05, 21:13:49 »
Ik hoop eigenlijk ook dat ze Evolution nog meenemen in de nieuwe LTS, dit terzijde.

Rythmbox heb ik altijd goed gevonden, maar Banshee eigenlijk ook (het doet alles wat ik verlang) .
Ik hoop alleen dat de upgrades van 11.10 naar 12.04 LTS dan wel vlot verlopen, met zoveel heen en weer geschuif is dat wel een risico.

Btw draait al iemand de daily builds van de nieuwe LTS ?
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Return of the king: Rhythmbox terug op de troon.
« Reactie #13 Gepost op: 2011/11/05, 21:19:32 »
En ik vind Rhythmbox weer goed al gebruik ik hem al een tijd niet meer ,maar Audacious.
VLC vind ik dan weer een overgewaardeerde Player ,gebruik liever Totem.
Ik vind Gwibber een .....program ,gebruik alleen Pidgin.
En zo kun je blijven discuteren ,zo veel mensen zoveel wensen (voorkeuren).
Dus leve Synaptic keuze zat. :D

Ik vind Gwibber sinds 11.10 een heerlijk programma :) De versies daarvoor zijn ...
Maar ik vind Totem wel prettig hoor, ben het met je eens, maar zolang Totem geen instelling krijgt om te zorgen dat ie niet nog een keer start als ie al aanstaat, hou ik het bij VLC.

Offline vilamar

  • Lid
Re: Return of the king: Rhythmbox terug op de troon.
« Reactie #14 Gepost op: 2011/11/05, 21:34:23 »
Dan kunnen ze ook beter de naam van “Rhythmbox” wijzigen naar “Rhythmbug”
Dit programma hurkt namelijk van het ene probleem naar het andere.
Geef mij maar Banshee.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Return of the king: Rhythmbox terug op de troon.
« Reactie #15 Gepost op: 2011/11/05, 23:10:02 »
Ik vind Rhythmbox prima en vooral op 2 schermen beviel het mij prima omdat ik het vast kon zetten op 1 scherm.
Verder maakt het mij niet uit wat er op komt want als het niet bevalt gooi ik het er af en komt er wat anders op.

Offline siegi

  • Lid
Re: Return of the king: Rhythmbox terug op de troon.
« Reactie #16 Gepost op: 2011/11/05, 23:39:49 »
Het enige gtk-programma muziek dat ik bruikbaar vind is clementine.
Het kan tenminste goed omgaan met verzamel albums van verschillende artisten.
En onder kde is natuurlijk amarok nog altijd koning :)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Return of the king: Rhythmbox terug op de troon.
« Reactie #17 Gepost op: 2011/11/06, 00:11:38 »
Ik denk dat dit topic met name gaat over het heroptreden van RB in de standaard installatie. Natuurlijk hebben allerlei diehards een eigen mening over wat ze het prettigst vinden werken. Ook wel leuk als input voor uitprobeerders ;)

@joris donders: kijk eens bij Interactief/testforums...

@siegi: ik ben een kde-liefhebber, maar met amarok ben ik tot nog toe nog geen vriendjes kunnen worden...  
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Return of the king: Rhythmbox terug op de troon.
« Reactie #18 Gepost op: 2011/11/06, 01:12:51 »
Maar afgezien van dat ik RB haat, is het ook heel lullig van Canonical. Canonical gaf namelijk aan dat met name wat bugs in Banshee ervoor zorgden dat Banshee er nu uit is, maar het Banshee-team heeft te kennen gegeven geen bugs te hebben ontvangen van Canonical buiten de al gemelde bugs die opgelost zijn. Bovendien heeft het Banshee-team enorm veel voor Ubuntu-integratie gedaan. Dus het is wel jammer dat Canonical niet goed gecommuniceerd heeft, daar kun je zelfs als RB-liefhebber niet omheen.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Return of the king: Rhythmbox terug op de troon.
« Reactie #19 Gepost op: 2011/11/06, 08:11:09 »
Het enige gtk-programma muziek dat ik bruikbaar vind is clementine.
Het kan tenminste goed omgaan met verzamel albums van verschillende artisten.
En onder kde is natuurlijk amarok nog altijd koning :)
+10000

Offline _Walter_

  • Lid
Re: Return of the king: Rhythmbox terug op de troon.
« Reactie #20 Gepost op: 2011/11/06, 08:51:49 »
Het maakt mijn niets uit welke van de twee ik gebruik. Alleen merk ik dat het soms minuten duurt voordat ik met Banshee iets kan afspelen.