Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird start deels op met Ubuntu  (gelezen 1010 keer)

Thunderbird start deels op met Ubuntu
« Gepost op: 2008/03/28, 16:17:46 »
Hallo,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het volgende probleem:

Ik probeer vanuit het startmenu Thunderbird op te starten. Hierbij krijg ik echter de volgende melding:
Thunderbird is already running, but is not responding. To open a window, you must first close the existing Thunderbird process, or restart your system.

Hierop heb ik mijn systeem herstart, maar toen kwam het eerder behandelde probleem met het paneel naar voren. Hoe sluit ik Thunderbird af?

Ik heb Thunderbird al wel geïnstalleerd, maar nog niet ingesteld voor het ontvangen van email, omdat ik nog de email vanuit Windows moet overzetten.

Groeten,
MIscha

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Thunderbird start deels op met Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/28, 16:21:23 »
Waarschijnlijk staat er dan nog een overgebleven "lock" bestand in je profiel.
Die kan je in de map /home/jouwgebruikersnaam/.mozilla-thunderbird/xyz.default vinden.
Omdat de map met een punt begint is die normaal gesproken verborgen. Druk op control-h om verborgen bestanden weer te geven.

Thunderbird start deels op met Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/28, 16:29:33 »
Ja? En wat moet ik daarmee doen? Gewoon plat verwijderen?

Staat wel inderdaad een .default bestand ja.

Mischa

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Thunderbird start deels op met Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/28, 17:44:15 »
Er staat waarschijnlijk wel een default MAP, maar geen bestand als het goed is.
In die map staan al je mails en instellingen, dus die moet je niet verwijderen ;)
In die map staat waarschijnlijk ook een bestand waar "lock" of iets dergelijks in de naam staat.
Dat bestand moet je verwijderen.

Thunderbird start deels op met Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/28, 19:41:59 »
Yep, er is een bestand .parentlock
Dat moet weg?

Er staan op dit moment overigens nog geen emails in. Ik heb nog geen accountgegevens ingevuld. Dus ook geen emails. Die staan nog allemaal in mijn Windows Thunderbird.

Er kan dus niets verloren gaan. Ik zou dus theoretisch ook Thunderbird kunnen de-installeren, maar ik weet niet of dat kan als er nog wat draait.

Groeten,
Mischa

Offline HP

  • Lid
Thunderbird start deels op met Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/29, 11:25:20 »
Citaat van: mischa72
Er staan op dit moment overigens nog geen emails in. Ik heb nog geen accountgegevens ingevuld. Dus ook geen emails. Die staan nog allemaal in mijn Windows Thunderbird.
Heb jij Thunderbird in een doos gewonnen? Bij welke prijsvraag?
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline Tom4

  • Lid
Thunderbird start deels op met Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/29, 14:15:30 »
Citaat van: mischa72
Yep, er is een bestand .parentlock
Dat moet weg?
Ja.
Als dat niet lukt, kan je ook proberen (de Niet-vette tekst kan je eventueel overslagen) :
- Ga naar je processenbeheer (systeem --> Processenbeheer)
- Klik op Thunderbird (processenbeheer) en dan op 'End process' (of beeïndig proces)
- Ga naar de configuratiemanager en zoek daar naar automatisch opstarten. Daar kan je de programma's selecteren die automatisch opstarten als je inlogt. Als thunderbird daar staat aangeduid,vink deze dan uit.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Thunderbird start deels op met Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/29, 14:44:11 »
Als je toch nog geen mail hebt staan in Thunderbird, dan kan je gewoon die hele .mozilla-thunderbird map weghalen.
Evt. daarna Thunderbird opnieuw installeren via Synaptic.