Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installeren Lubuntu  (gelezen 1118 keer)

Offline Sander34

  • Lid
Installeren Lubuntu
« Gepost op: 2019/09/16, 15:45:33 »
Ik tracht Lubuntu te installeren op mijn laptop. Op advies LinuxLive USB Creator 2.9.4 geïnstalleerd en DVD met schijfkopie van Lubuntu 18.04.01 + lege USB stick in laptop. Nu het installeren met de USB Creator: alleen in hun lijstje Lubuntu 15.04 en die kun je niet meer downloaden. Resultaat: de schijfkopie koppelen lukt niet en rechtstreeks Lubuntu 15.04 installeren ook niet. O, KON IK MAAR EEN GEWONE[/b] INSTALLATIE CD OF DVD BESTELLEN, zit hier al uren mee te klungelen. Wie kan mij helpen???

Re: Installeren Lubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2019/09/16, 16:26:56 »
Hallo, de laatste (oudste) versie op http://cdimage.ubuntu.com/lubuntu/releases/ is inderdaad 16.04. Ik heb zelf het probleem ondervonden dat ik een bepaalde Lubuntu wel in live-modus (vanaf een usb) kon starten, maar *niet* kon installeren. Bleek dat ik een te nieuwe versie van Lubuntu had voor de betreffende hardware. Terugschakelen naar een oudere versie bleek de oplossing, het ding kon nu wel geïnstalleerd worden.

Ik begrijp niet waarom dat programma van jou, die usb-creator, alleen maar Lubuntu 15 voorstelt. Kan dat aan je hardware liggen misschien?

Kun je niet van bovengenoemde site een eerdere versie van Lubuntu downloaden en die naar usb schrijven? Lliefst met een ander programma, ik gebruik altijd multibootusb. Daarmee kun je meerdere distro's op een enkele stick plaatsen en die afhankelijk van de pc installeren.

Let ook op of je hardware 32- of 64-bit is. Kun je snel achterhalen door in een terminal
sudo lshw | grep cpu te typen.
Als je achter 'capabilities' x86-64 ziet staan, heb je een 64-bitter.
Uiteraard de bijbehorende Lubuntu downloaden.
« Laatst bewerkt op: 2019/09/16, 16:33:20 door Paul Matthijsse »

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Installeren Lubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2019/09/16, 16:59:56 »
Hallo Sander,

Ik maak wel vaker een USB stick voor gegadigden voor een installatie. Die test ik dan eerst op wat PC's en stuur ik dan toe. Kost je een tientje. Daarin zit dan ook begeleiding via de email.

Kies hier links voor een email naar mij onder mijn profielfoto/tekening als je dat zou willen.

groet,

Just
« Laatst bewerkt op: 2019/09/16, 17:03:25 door jvecht »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Installeren Lubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2019/09/16, 17:11:46 »
Desgewenst is een DVD ook mogelijk. Stuur me een foto van het typeplaatje van jouw laptop, dan zoek ik eerst uit wat die laptop voor problemen zou kunnen geven.

Hier komen we wel uit, hoor! Tot nu toe altijd gelukt  ^-^

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021